اعتراض دانشجویان دانشگاه هنر به وضعیت مجتمع صبا

دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان به دلیل وضعیت نامطلوب سرای دانشجویی صبا در ساختمان مرکزی این دانشگاه تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، جمعی از دانشجویان دانشگاه هنر اصفهان در اعتراض به وضعیت نامطلوب کارگاه‌ها و امکانات سرای دانشجویی جدید این دانشگاه ظهر روز گذشته  _۱۲آبان‌ماه_ در ساختمان مارتاپیترز تجمع و دست به اعتراض زدند. این دانشجویان به وضعیت تجهیزات و امکانات سرای جدید دانشگاه اعتراض داشتند.

ساختمان مجتمع عالی آموزشی پژوهشی صنعت آب و برق اصفهان که اکنون با نام سرای دانشجویی صبا در اجاره دانشگاه هنر اصفهان قرار گرفته، در واقع جدیدترین بخش این دانشگاه است. در اواخر ترم تحصیلی گذشته و ابتدای تابستان سال جاری بود که مصطفی کیانی، رئیس سابق دانشگاه هنر اصفهان اعلام کرد که این مجتمع در اختیار دانشگاه قرار گرفته و قرار است به عنوان خوابگاه جدید دختران و محلی برای کارگاه‌های رشته‌هایی چون طراحی صنعتی، صنایع دستی، آهنگسازی و غیره مورد استفاده قرار بگیرد.

این مجتمع در حوالی میدان استقلال و در همسایگی پالایشگاه اصفهان قرار دارد و تاکنون حواشی زیادی برای دانشگاه هنر داشته است. دوری مسیر، امکانات کم، سختی راه و امنیت پایین از جمله مواردی است که دانشجویان به آن اعتراض داشتند. در کنار مشکلاتی که این مجتمع دانشجویی برای خوابگاهیان ایجاد کرده، دیگر دانشجویان که برای کلاس‌های خود باید تا سرای دانشجویی صبا بروند نیز اعتراضاتی دارند.

دانشگاه هنر اصفهان با دارا بودن رشته‌هایی چون طراحی صنعتی، فرش و صنایع دستی نیاز به فضای فیزیکی زیادی برای کارگاه‌های عملی دارد. پس از دائر شدن مجتمع صبا کارگاه‌های دانشگاه به این سرا منتقل شدند و حالا نبود امکانات اولیه کافی مانند صندلی، میز و لوازم کار باعث اعتراض دانشجویان شده است. همچنین سلف این ساختمان نیز مشکل دارد و دانشجویان برای صرف غذا محل مشخصی ندارند.

مشکلات در نهایت کاسه صبر دانشجویان را لبریز کرد و معترض در حیاط ساختمان مرکزی دانشگاه هنر تجمع کردند و رضا نصر اصفهانی رئیس دانشگاه نیز به میان آن‌ها آمد و ضمن صحیح دانستن انتقادات قول پیگیری به دانشجویان داد. وی گفت که به مسئولان سرای دانسجویی صبا تذکر خواهد داد و امکانات جدید را فراهم خواهند کرد؛ اما دانشجویان خواستار امضا قراردادی برای پیگیری قول‌های رئیس شدند.

کد خبر 395491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.