روابط عمومی موجب اعتبار سازمان‌ها می‌شود

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان، گفت: در سطح بالاتر روابط عمومی موجب اعتبار سازمان ها می شود و به اعتبار بیرونی و درونی سازمان ها اضافه می کند. اعتبار بیرونی با معرفی و خوشنامی سازمان ها امکان پذیر است و اعتبار درونی با شفافیت فراهم شده و تسهیل امور نقش مضاعفی را به همراه دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهرام عروف زاده امروز _یکشنبه ۱۲ آبان ماه_ در گردهمایی و نشست مدیران و کارشناسان روابط عمومی های استان اصفهان با اشاره به اینکه سازمان ها از طریق روابط عمومی ها به جامعه معرفی می شوند، اظهار کرد: نقش مدیریت راهبردی روابط عمومی بسیار پر رنگ است. به نوعی روابط عمومی ها در پیاده کردن اهداف بلند مدت سازمان ها نقش بسیار ارزشمندی را ایفا می کنند.

وی با تاکید بر فلسفه ایجاد یک ارتباط خوب و موثر، گفت: فضای یک روابط عمومی می تواند به رشد سازمانی کمک زیادی کند و به جرات می گویم اگر از دیدگاه اقتصادی به این موضوع نگاه شود سریع بحث درآمد زایی و مدیریت هزینه ها مطرح خواهد شد.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان، گفت: در سطح بالاتر روابط عمومی موجب اعتبار سازمان ها می شود و به اعتبار بیرونی و درونی سازمان ها اضافه می کند. اعتبار بیرونی با معرفی و خوشنامی سازمان ها امکان پذیر است و اعتبار درونی با شفافیت فراهم شده و تسهیل امور نقش مضاعفی را به همراه دارد.

وی در خصوص بقا سازمان ها در حوزه ارتباطات، اظهار کرد: بقا سازمان در این زمینه به خوشنامی آنها گره خورده است، مولفه های خوشنامی سازمان را میتوان تاثیر گذار کرده تا برای رسیدن به هدف مورد نظر، مسیر برای سازمان هموارتر شود.

عروف زاده یکی از بخش‌های مهم را جاذبه های هیجانی دانست و گفت: بخش عمده ای از فعالیت های اشخاص به کار و فعالیت اختصاص دارد، افراد در هفته ۷۰ ساعت در حال کار هستند و اگر کارمندان به فضای کاری خود افتخار کنند می توانند نقش نوآوری را داشته باشند.

سرپرست امور پردیس های دانشگاه فرهنگیان اصفهان، تاکید کرد: روابط عمومی ها می توانند در حوزه تولیدات، نوآوری و معرفی محصولات سازمان ها نقش پررنگی را برای تببین ارزش‌های سازمانی داشته باشند.

وی ادامه داد: در این راستا بحث مسئولیت های اجتماعی سازمان ها بسیار پررنگ است با توجه به اینکه زندگی همه اشخاص به یکدیگر گره خورده است. یک سازمان نمی تواند بدون وجود دیگر سازمان‌ها به اهداف خود برسد و در این زمینه نزدیک ترین مباحث به این مولفه ها توسعه پایدار و محیط زیست بوده که از ارشمندی بالایی برخوردار است.

عروف زاده با بیان اینکه به طور یقین روابط عمومی می توانند با باورها و تعهدی که دارند سازمان ها را در مسیر تعالی پیش برده و به اهداف مورد نظر شان برسانند، گفت: سال ۹۸ را به عنوان یک سال خوبی در حوزه توسعه روابط برون سازمانی برای دانشگاه تالیف کردیم و همین اتفاق منجر به انعقاد تفاهم نامه های زیادی شد که می تواند به ظرفیت های دانشگاه فرهنگیان اضافه کند.

لزوم شفاف سازی عملکردهای سازمان ها

همچنین سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، در این گردهمایی با بیان اینکه با وجود فعالیت های گسترده روابط عمومی بخشی از کارها به دلیل کارکرد نبودن روابط عمومی به درستی انعکاس پیدا نکرده است، اظهار کرد: روابط عمومی تعدادی از سازمان ها و دستگاه ها در استان اصفهان به خصوص در حوزه انعکاس خبرها و عملکردها در رسانه های استان دچار کم کاری هستند، در این زمینه نحوه کم کاری عملکرد برخی از روابط عمومی ها در منعکس کردن فعالیت سازمان های استان نیازمند اصلاح است.

وی با بیان اینکه با توجه به تحریم ها استکبارانه و شرایط اقتصادی کنونی کشور در تنگنا قرار گرفته است، افزود: ضروری است که سازمان ها عملکردها و فعالیت هایشان را با شفافیت و به طور صحیح بازگو کنند تا فایده آن برای همه شهروندان به طور دقیق مشخص شود.

سرپرست روابط عمومی استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: ضعف و کم کاری روابط عمومی در برخی از سازمان ها را وجود داشته است که تغییر مدیر کم کار و جایگزینی روابط عمومی جدید با کارآیی بالاتر از سوی مدیران این سازمان درخواست شده است.

میرزایی نیا با تاکید بر اینکه باید مدیران روابط عمومی برنامه ریزی جامعی را در این حوزه داشته باشند، گفت: نیاز است که مدیران روابط عمومی فعالیت ها و دستاورد های دستگاه های اجرایی را برای مردم تبیین کنند و نشست های رسانه ای برای خبرنگاران را داشته باشند و با فراهم شدن ارتباط دو سویه با اصحاب رسانه در آینده شاهد اتفاقات خوشایندی در استان باشیم.

کد خبر 395482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • فاطمه IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۸/۱۲
    0 0
    ترو خدا تکمیل ظرفیت آبان ماه را انجام بدید. استان یزد