فعالیت ۷۵ هزار انبار ضایعات غیرمجاز در بیرجند

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند از فعالیت غیر قانونی حدود ۷۵ انبار ضایعاتی، بدون مجوز در شهر بیرجند خبر داد و گفت: این مساله گلایه مردم را برانگیخته است.

به گزارش ایمنا،  احمد لطایفی با بیان اینکه سال گذشته به طور متوسط روزانه یکصد تن زباله تر در بیرجند تولید شده است، اظهار کرد: این میزان در نیمه نخست امسال به ۱۲۰ تن در روز رسیده است.

وی افزود: در شش ماه نخست امسال در مجموع ۴۸ تن زباله خشک تولیدی شهروندان بیرجند جمع‌آوری شده است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند خاطرنشان کرد: بر اساس قانون، هیچ زباله‌گردی حق برداشت زباله از مقابل منازل و یا پاره کردن کیسه‌های زباله را ندارد که البته توجهی به این امر نمی‌شود و ادامه این موضوع می‌تواند تهدیدات جدی بهداشتی را متوجه همه افراد جامعه کند.

لطایفی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال ۲۱ هزار و ۶۰۰ تن زباله تر از منازل ساکنان مرکز استان خراسان جنوبی جمع‌آوری شده است، اضافه کرد: مدیریت پسماند از نهادهایی است که به جدیت اجرای این قانون را دنبال کرده است و به همین منظور از ابتدای امسال طرح تفکیک زباله از مبدا در شهر بیرجند اجرا شده است.

وی از ارایه آموزش‌های مختلف تفکیک زباله از مبدا و ساعات جمع‌آوری زباله ۳۶ هزار و ۹۹۴ خانوار در محلات مختلف شهر خبر داد و افزود: ارایه این آموزش‌ها تاثیر بسزایی در فرهنگ‌سازی در بین مردم داشته که در نیمه دوم سال با جدیت بیشتر پیگیری می‌شود.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند گفت: تا امروز پنج هزار و ۴۰۰ خانوار شهر بیرجند خدمات تلفنی برای تحویل زباله‌های خشک خود را از این سازمان دریافت کرده‌اند.

لطایفی عنوان کرد: با این وجود با توجه به هزینه بالای تمام شده در اجرای این طرح بیشتر تمایل داریم شهروندان زباله‌های خشک خود را در منازل به خودروهای حمل به صورت تفکیک شده تحویل دهند.

وی از فعالیت غیر قانونی حدود ۷۵ انبار ضایعاتی، بدون مجوز در شهر بیرجند خبر داد و گفت: این مساله گلایه مردم را برانگیخته است.

مدیر امور پسماند شهرداری بیرجند تصریح کرد: اعتراضات و شکایات شهروندان و همسایگان انبارها در این خصوص پیگیری شده است.

لطایفی یادآور شد: برای ساماندهی انبارهای ضایعاتی که بر اساس نظریه محیط زیست و دانشگاه علوم پزشکی، فعالیت این مراکز مصداق تهدید علیه بهداشت عمومی و تخریب و آلودگی محیط زیست است و باید تمامی نهادهای نظارتی و اجرایی برای مقابله با آن وارد عمل شوند.

کد خبر 395324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.