ارائه ۱۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای فعالان حوزه اپلیکشین

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان وام بدون ارزیابی و تنها با ارائه وثیقه چک و سفته برای فعالان حوزه اپلیکیشن خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، امیر ناظمی ظهر امروز پنجشنبه _۹آبان‌ماه_ در نشست "برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران در همراهی و حمایت از کسب و کارهای حوزه فاوا" درباره استقرار فعالان این حوزه در واحدهای مسکونی، اظهار کرد: در شهر تهران این مسئله در صورتی که شکایتی از فعالان این حوزه وجود نداشته باشد با اجازه سازمان نظام صنفی بلامانع است.

وی همچنین از حل مشکل بیمه آزادکاران (فری لنسرها) خبر داد و گفت: هم‌اکنون فری لنسرها نیز می‌توانند خود را بیمه کنند.

هیچ سایتی به واسطه شکایت یک سازمان دولتی فیلتر نشده است

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه صحبت‌های خود درباره حل یکی دیگر از مشکلات فعالان این حوزه تصریح کرد: از مردادماه سال گذشته تا کنون با تصویب مصوبه‌ای در هیئت دولت هیچ سایتی به واسطه شکایت یک سازمان دولتی فیلتر نشده است؛ البته این مسئله تنها مربوط به شکایت سازمان‌های دولتی است و ارتباطی به شاکیان غیردولتی ندارد.

ناظمی افزود: برای حل مسئله آموزش نیز که یک مشکل جدی برای همه شرکت‌ها محسوب می‌شود نیز از محل وام وجوه اداره شده، وامی برای نهادهای آموزشی در ارتباط با افرادی که آموزش دیده، سپس به فعالیت کاری مشغول شده و کد بیمه دریافت می‌کند، در نظر گرفته شده است که به عنوان مشوق پرداخت می‌شود.

وی درباره حداکثر وام قابل اختصاص به واحدهای فعال در حوزه اپلیکیشن، اظهار کرد: مقدار این وام حداکثر ۱۵۰ میلیون تومان، بدون ارزیابی، با ارائه وثیقه چک و سفته اختصاص می‌یابد؛ این میزان در چند مرحله به متقاضی تعلق می‌گیرد و به صورت یکجا تمامی مبلغ پرداخت نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نشست "برنامه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران در همراهی و حمایت از کسب و کارهای حوزه فاوا" با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، مسئولان مربوطه استانی و همچنین مدیران و فعالن این حوزه به منظور بیان مشکلات کسب و کارهای حوزه فاوا و اطلاع از برنامه‌ها و اقدامات صورت گرفته توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه نمایشگاه بین المللی اتوکام ۲۰۱۹ اصفهان برگزار شد.

مهمترین موضوعات مطرح شده در این جلسه "درخواست مجوز افتا توسط بسیاری از مراکز"، "وام‌های لازم برای توسعه و بهبود کسب و کارها"، "بیمه افراد آزاد کار ( فری لنسر)" و فعالیت فعالان این حوزه در واحدهای مسکونی بود که با استقبال مسئولان مربوطه از پیشنهادات مشکل گشا، وعده حل معضلات موجود تا حدود اختیار و توان خود روبه‌رو شد.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری و دومین نمایشگاه تکنولوژی، نوآوری و استارتاپ‌ها، در از روز هشتم آبان‌ماه آغاز به کار کرد و تا روز دوازدهم این ماه در اصفهان ادامه دارد.

این دو نمایشگاه که ۱۸۵ استارتاپ، شرکت و موسسه را گرد هم جمع کرده در محل برپایی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان واقع در پل شهرستان برگزار شد و ۹ هزار مترمربع فضای نمایشگاهی را به خود اختصاص داده است.

شرکت‌ها، موسسه‌ها و استارتاپ‌های حاضر در این نمایشگاه، انواع توانمندی‌های خود شامل نرم‌افزار، سخت‌افزار، شبکه‌های داده و امنیت تبادل اطلاعات، آموزش و پژوهش، خدمات دولت الکترونیک و کسب و کارهای نوین را به نمایش می‌گذارند تا مخاطبان ویژه این نمایشگاه بتوانند با آخرین دستاوردهای این حوزه آشنا شوند.

کد خبر 395110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.