وزارت بهداشت زایمان در تاریخ‌های لاکچری را بررسی می‌کند

نائب رئیس انجمن متخصصین زنان و زایمان اصفهان در خصوص زایمان‌های غیر اخلاقی در روزهای خاص و لاکچری مانند هشت آبان امسال گفت: این کار از لحاظ علمی و اخلاقی مشکل دارد و وزارت علوم نیز تمام پرونده‌های زایمان‌های این روز را از بیمارستان‌ها جمع‌آوری کرده است و آنها را پیگیری می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فرشته دانشمند، ظهر امروز (پنجشنبه) در نشست خبری هفته ملی سلامت بانوان ایران اظهار کرد: یک هفته در سال به سلامت بانوان تخصیص داده می‌شود که در این هفته بیش از همه باید به بحث ورزش بانوان توجه کرد، همانطور که در همه جای دنیا در کنار پیشرفت علم به ورزش نیز توجه خاصی می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه در حال حاضر در کشور به سلامت بانوان اهمیت داده می‌شود و این سلامتی را در ورزش دیده است، زیرا ورزش نقش پیشگیرانه قوی دارد، به عنوان مثال چاقی یکی از عوامل مهم نازایی است و در مقابل با توجه ورزش روزانه یک زایمان ایمن صورت می‌گیرد، اما متاسفانه دختران امروزی کمتر ورزش می‌کنند و از همین رو فرم لگن آنها تغییر کرده که پیامدهای منفی خود را در پی دارد.

نائب رئیس انجمن متخصصین  زنان و زایمان اصفهان اضافه کرد: امیدوارم سیاست گزاران سلامت به ورزش بانوان توجه کنند و معتقدم باید تشویق و بودجه بیشتری برای ورزش بانوان در نظر گرفته شود.

وی در خصوص زایمان‌های غیر اخلاقی در روزهای خاص و لاکچری مانند هشت آبان امسال گفت: این کار از لحاظ علمی و اخلاقی مشکل دارد و وزارت علوم نیز تمام پرونده‌های زایمان‌های این روز را از بیمارستان‌ها جمع‌آوری کرده است و آنها را پیگیری می‌کند.

دانشمند در خصوص استفاده زیاد بانوان از لوازم آرایشی افزود: ایران شاگرد اول استفاده از لوازم آرایشی است و دلیل اصلی آن عدم خودباوری لازم دختران است.

زایمان‌های تاریخ‌های لاکچری عوارض دارد

همچنین سید مهدی احمدی، رئیس انجمن متخصصین زنان و مامایی اصفهان در خصوص زایمان‌های هشت آبان امسال گفت: متاسفانه این موارد فقط در کشور ما وجود دارد و مشکلات زیادی به همراه دارد، درست است که پزشکان متخصص در این کار همکاری دارند و دخالت می‌کنند اما این موضوع عوارض زیادی دارد.

ترس از سرطان از خود سرطان بدتر است

همچنین پوریا عادلی، دبیر انجمن علمی سرطان شاخه اصفهان در خصوص شیوع سرطان در بین بانوان و پیامدهای آن اظهار کرد: ترس از سرطان از خود سرطان بدتر است، سرطان رحم و برس نیز از سرطان‌های رایج بانوان است که اگر اول تشخیص داده شود درمان دارد و وسیله درمانگری آن وجود دارد.

وی با بیان اینکه ویروس اچ پی وی در حال توسعه است، تصریح کرد: این ویروس عامل سرطان است که راه مبارزه با آن واکسیناسیون است و به علت گرانی وزارت علوم آن را قبول نکرد.

دبیر انجمن علمی سرطان شاخه اصفهان اضافه کرد: سرطان باید جزء اهداف کلان باید باشد و لازم است جزء برنامه‌های انتخاباتی باشد و کاندیداها روی آن مانور دهند و باید سیاست گذاران در اهداف و وعده های خود به سلامتی اهمیت دهند.

کد خبر 395101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.