تبلیغ اقتصاد دانش بنیان در دستور کار اتاق بازرگانی است

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: تبلیغ اقتصاد دانش بنیان در دستور کار اتاق بازرگانی اصفهان است و بر اساس یک توافق با شهرک علمی تحقیقاتی اصفهان، بزودی شاهد تشکیل یک مجتمع تخصصی اجرایی برای دانش بنیان‌ها خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود گلشیرازی بعد از ظهر امروز چهارشنبه‌_هشتم آبان ماه‌_ در آئین افتتاحیه بیست و پنجمین نمایشگاه اتوکام در محل سالن همایش‌های محل دائمی برگزاری نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، اظهار کرد: اگر بخواهیم اقتصادی رو به جلو را رقم بزنیم نمایشگاه از مهم‌ترین رکن‌های آن خواهد بود. اقتصاد مقاومتی درون زا، دانا محور و مردمی است و ساختار اقتصادی باید بر اساس دانش محور بودن برنامه ریزی شود زیرا نظام اقتصادی کشور نیاز دارد که خود را با اقتصاد روز دنیا و سیستم‌های مالی نوین منطبق کند.

وی افزود: انقلاب صنعتی چهارم، هوش مصنوعی را به عنوان مبانی پارادایم خود معرفی کرد و موضوع این نمایشگاه نیز اولویت بسیار مهم است و اقتصاد صنعتی ما به جهت گذشت از این وضعیت و تحقق مبانی پنج گانه دانش باید ظرفیت‌هایی برای تأثیر گذاری در خود ایجاد کند و ما فعالان بخش خصوصی وظیفه داریم با توجه به ظرفیت‌های بالقوه صنعتی و اجتماعی دانشگاهی مبانی اقتصاد دانش بنیان را محقق کنیم و در این راه برگزاری چنین نمایشگاه‌ها و نشست‌های دانش بنیان محوری در اولویت قرار دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت:اقدامات مهمی در راستای تحقق اقتصاد دانش بنیان در سطح استان، انجام شده و ایجاد کریدور علمی فناوری یکی از مهم‌ترین آنهاست و می‌تواند موجب رونق اقتصاد استان شود.

گلشیرازی اضافه کرد: این نمایشگاه مهم‌ترین رخداد در حوزه آی تی است و اصفهان صنعتی اگر به دنبال جایگاه مطلوبی باشد باید به اقتصاد دانش بنیان و ارتباط صنعت و شرکت‌های دانش بنیان توجه بسیاری کند. اگر بخواهیم در حوزه فرهنگ که زیر ساخت اقتصادی کشور است پتانسیل جذب ایجاد کنیم باید آن را از طریق زیرساخت‌های اجتماعی و مبانی جدید اقتصادی پیگیری کنیم.

وی ادامه داد:توجه به استارتاپ ها و اتاق نسل دوم که اتاقی است که به جوانان دانش آموخته توجه زیادی می‌کند نیز یکی دیگر از اولویت‌های اتاق اصفهان است.

کد خبر 395001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.