چطور موجودی بانک شهر بگیریم؟

چک کردن موجودی کارت بانک شهر، همچون سایر بانک های عضو شبکه شتاب با استفاده از روش های قدیمی مثل پرکردن فرم در بانک، و یا استفاده از دستگاه عابربانک (خودپرداز) بصورت آنلاین، بدون کارت و ... نیز امکان پذیر است.

به گزارش ایمنا گاهی نیاز است بدون مراجعه حضوری یا حتی بدون در اختیار داشتن کارت بانکی از موجودی حساب بانک شهر خود آگاه شویم. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد که در ادامه آن را بررسی می کنیم:


روش اول: اعلام موجودی از طریق دستگاه پوز (کارت خوان):

اگر صاحب فروشگاهی با دستگاه کارت خوان هستید و یا در نزدیکی شما فروشگاهی وجود دارد که با گرداننده آن ارتباط خویشاوندی یا دوستانه دارید باید بدانید دستگاه های کارت خوان به جز عملیات پرداخت وجه امکان دریافت موجودی کارت بانکی را هم دارند. اما اینکار به لحاظ عرف و امنیتی صحیح نیست.
برای این کار پس از کشیدن کارت گزینه اعلام موجودی را انتخاب کنید و پس از زدن رمز اول (چهار رقمی) گزینه روئیت یا چاپ موجودی را انتخاب کنید

این روش در زمان هایی مورد استفاده است که دستگاه کارت خوان در نزدیکی شماست اما دستگاه خودپردازی وجود ندارد یا بانک ها تعطیل هستند. همچنین در این روش شما به رمز دوم کارت نیازی ندارید.


روش دوم: اعلام موجودی طریق سایت بانک شهر

اکثر بانک ها، سرویس های اینترنتی دارند که بتوانید به صورت آنلاین موجودی حساب بگیرید. بخش اینترنت بانک در سایت بانک های مختلف از جمله سایت بانک شهر وجود دارد که با ورود به لینک زیر وارد آن می شوید:

https://ebank.city-bank.net/ebank/login/loginPage.action?ibReq=WEB

برای ورود روی لینک بالا کلیک کنید

روش سوم: موجودی بانک شهر از طریق تلفن ثابت یا موبایل

شما همچنین می توانید از تلفن بانک شهر هم برای گرفتن  موجودی کارت استفاده کنید. در این روش، به شماره ۱۶ رقمی کارت، رمز دوم یا رمز تلفن بانک و در بعضی موارد کد CVV2 نیاز دارید اما اگر این اطلاعات را حفظ باشید دیگر نیازی به حضور فیزیکی کارت نیست. پس از تماس با شمار تلفنبانک شهر به شماره ۸۷۶۱۱ اوپراتور اطلاعات را از شما دریافت می کند و در آخر موجودی را به شما اعلام می کند. چنانچه این شماره تغییر کرده بود می توانید به سایت بانک شهر مراجعه کنید و شماره جدید را در آن پیدا کنید:


روش چهارم: موجودی بانک شهر بدون نیاز به اینترنت و کارت از طریق کد  USSD

از بهترین راه های مشاهده موجودی بانک شهر دریافت آن از طریق روشی است که اصطلاحا به آن USSD می گویند. در این روش شما به کارت و اینترنت نیاز ندارید. همچنین لازم نیست تلفن همراه شما تلفن جدید و هوشمندی باشد و با هر موبایلی امکان دریافت موجودی را دارید.
در شماره گیر تلفن همراه خود عبارت (ستاره – هفتصد و هشتاد و هفت – مربع ) و یا به عبارت دیگر #787* را شماره گیری کنید.


روش پنجم: اینترنت بانک و نرم افزار همراه شهر

دریافت نرم افزار تلفن همراه اختصاصی بانک شهر که از آن با نام «همراه شهر» رونمایی کرده اند امکانات زیادی از جمله دریافت موجودی و صورتحساب سپرده،انتقال وجه ، دریافت شماره شبا ، امکان خرید آسان انواع شارژ اپراتورهای همراه اول و ایرانسل به صورت مستقیم(top up) ، سیستم ثبت سفارش و صدور کارت هدیه با متن و طرح دلخواه ، پرداخت قبوض، مدیریت چک و حتی امکان تغییر رمز دوم کارت را میسر کرده است.
پیش از استفاده از این نرم افزار باید بسته به سیستم عامل گوشی تلفن همراه خود آن را دانلود کنید. برای نصب نرم افزار روی گوشی های اندرویدی (مثل سامسونگ، ال جی ، هوآوی و ... ) به با گوشی همراه خود به لینک دانلود شهر من در کافه بازار یا به لینک دانلود شهر من در پلی استور مراجعه کنید. همچنین اگر گوشی شما آیفون است در صورتی که تحریم ها اجازه دهد می توانید از طریق لینک دانلود شهر من در اپل استور این برنامه را نصب و اجرا کنید

روش ششم: دانلود برنامه های موجودی کارت

اگرچه همیشه توصیه می شود برای امنیت بیشتر از همراه بانک رسمی بانک شهر استفاده کنید، اما علاوه بر آن، برنامه های دیگری هستند که می توان به کمک آن ها از خدمات آنلاین بانکی بهره برد. شما می توانید با استفاده از این برنامه ها هم موجودی حساب و کارت خود را ببینید. روش استفاده از این برنامه ها هم ساده می باشد. پس از ورود به برنامه بعد از نصب و دانلود، باید دستورالعمل هایی جهت تایید شماره، تنظیم برنامه و.. را انجام دهید. سپس در منوی اصلی برنامه، روی موجودی حساب بزنید و اطلاعات مورد نیاز را ببینید:
 

کد خبر 394918

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی DE ۱۹:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۱۰
    1 1
    موجودی