۸ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۰
گردشگری در پاییز

پاییز فرصت بی‌نظیری برای سفر و گردش است؛ فصلی با آب و هوای مطلوب و دلپذیر که آرامش خاصی را به گردشگران هدیه می‌کند. می‌توان به‌دور از شلوغی و ترافیک و آلودگی شهر، در مناطق زیبا و بکر، روزهای آخر هفته را به‌خوبی گذارند و خاطراتی طلایی ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، به همان تعداد کسانی که بهار را دوست دارند، هستند کسانی هم که پاییز را دوست داشته باشند. آنها پاییز را برای رنگ های زیبایی که دارد دوست دارند و از آنجا که هوا در این فصل نه زیاد گرم است و نه زیاد سرد، فرصت مناسبی برای سفر است اما به راستی کجا می توان سفر کرد که از نزدیک بتوان فصل دگرگونی سال را احساس کرد؟

خیلی از گردشگرانی که به طور حرفه ای سفر می کنند پاییز را برای سفرهای شان انتخاب می کنند چرا که هوا مطلوب است و از آنجا که پیک سفر نیست می توانند از تخفیف هتل ها و اقامتگاه ها استفاده کنند. همینطور هستند کسانی که تنها برای تماشای رنگ های طبیعت در این فصل به سفر می روند.

علمی درباره درآمدهای گردشگری در این فصل نیز می گوید: «آمار دقیقی از تبادلات مالی گردشگری در این فصل نمی توان ارائه داد چون منبع آماری دقیقی وجود ندارد اما آنچه به یقین می توان گفت این است که درآمد گردشگری در این فصل از بهار و تابستان کمتر و از زمستان بیشتر است.»

در هر صورت انتخاب برای سفرهای پاییزی بیشتر به سمت سفرهای طبیعت گردی می رود هر چند شهرهای تاریخی نیز طرفداران خاص خود را دارد. کویرنوردی به دلیل خنک شدن هوا و جنگل نوردی به دلیل رنگ آمیزی برگ در ختان طرفداران زیادی دارد.

کویرنوردی

نیمه دوم سال زمان خوبی برای کویرنوردی است به ویژه پاییز بهترین فصل است چرا که دیگر از شب های سرد و خشک کویر در زمستان هم خبری نیست.

از کویر هایی که همه ساله میزبان گردشگران پاییزی هستد می توان به کویر مصر، مرنجاب، خارتوران، ورزنه و ابوزید آباد نام برد.

برای سفر به این مکان ها می توانید دو روز را اختصاص دهید و شب های پاییزی خود را در کویر سپری کنید.

جنگل نوردی

پاییز بهترین زمان برای جنگل نوردی است وقتی که رنگ برگ ها عوض می شود جنگل ها هزار رنگ می شوند و گویی در میان انبوهی از رنگ قدم می زنید.

در میان جنگل هایی که در این فصل گردشگران را به خود جذب می کند معروف ترین آن ها جنگل ابر، خلخال، جنگل های درفک، جنگل های دوهزار و سه هزار، جنگل های گرگان و ییلاق اولسبلنگاه در ماسال است.

جنگل ها یکی از بهترین مکان ها برای گردشگرانی است که مشتاقانه منتظر هستند تا نظارگر تغییر رنگ طبیعت در پاییز باشند.

گردش در آبگرم ها

یکی از مهم‌ترین تفرجگاه‌های خانوادگی که جنبه درمانی دارند، استفاده از چشمه‌های آب گرم در ایران است. اگرچه اولین قطب گردشگری درمانی و آب گرم ایران سرعین محسوب می‌شود ولی به دلیل موقعیت توپوگرافی یا اقلیمی ایران تعداد چشمه‌های آب گرم ایران بسیار متنوع است؛ به‌طوری‌که کمتر استانی در ایران وجود دارد که چشمه آب گرم و آب‌معدنی نداشته باشد. به همین دلیل در طب سنتی و طب ایرانی تاکید بسیاری به استفاده از خواص چشمه آب گرم شده است.

چشمه آب گرم لاویج، چشمه آب گرم لاریجان در آمل، چشمه آب گرم فردوس، چشمه های آب گرم اردبیل (۱۱۸ چشمه آب گرم در این استان قرار دارد)، چشمه‌های سیرچ و لاله‌زار در کرمان، چشمه های گنو، خورگو و خمیر در هرمزگان، چشمه ورتون اصفهان، چشمه آبگرم دهلران، چشمه نیلو در بوشهر، آبگرم فردوس، چشمه آب گرم کهنه در قوچان و آبگرم فلکده در تنکابن نمونه هایی از چشمه های آب گرم در سراسر کشور است که می توانید در فصل پاییز از دیدن آن ها لذت ببرید.

کد خبر 394884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.