کودکان البرزی صاحب کتابخانه می‌شوند/تعطیلی ایستگاه‌های بازیافت باغبادران

در بسته خبری امروز از تکمیل پروژه‌های نورسازی شهر بوشهر تا بهبود زیرساخت‌های پردازش و تبدیل مواد پسماند رشت و برگزاری جلسه هم‌اندیشی شهرهای بومهن و رودهن را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

سیاست ملی شهری؛ ابزاری برای کنترل مهاجرت

مهدی جمالی‌نژاد، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رئیس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور بر کاربست مجموعه شهری تهران و نظارت بر حریم به عنوان ظرفیت توسعه آتی شهرها تاکید کرد.

بهبود زیرساخت‌های پردازش و تبدیل مواد پسماند رشت

ناصر حاج محمدی شهردار رشت گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای کلانشهر رشت اعتبار ویژه‌ای برابر ۱۸ میلیارد تومان برای بهبود زیرساخت‌های پردازش و تبدیل مواد پسماندهای رشت در نظر گرفته است.

تکمیل پروژه‌های نورسازی شهر بوشهر

احسان زمانی، مدیر اداره برق و تاسیسات شهرداری بوشهر گفت: تا پایان سال ٩٨  علاوه بر نورپردازی‌های تزیینی در پارک‌ها در میادین و معابر شهر نیز نورپردازی لازم انجام می‌شود.

توسعه مناسبات بین‌المللی کیش

غلامحسین مظفری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین سازمان منطقه آزاد کیش و استانداری مازندران برای ایجاد کریدور تجاری و ترانزیتی شمال-جنوب کشور بین این مناطق خبر داد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت فرودگاهی دو شهر برای رونق صنعت گردشگری از زمینه‌های این همکاری است.

تعطیلی ایستگاه‌های بازیافت باغبادارن

حجت‌الله امینی، شهردار باغبادران گفت: مشارکت اندک شهروندان در طرح تفکیک زباله از مبدا باعث تعطیلی ایستگاه‌های بازیافت شده است.

راه‌اندازی سیستم پایش پسماند در محل دفن

سیروان غفوری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری سنندج از نصب و راه‌اندازی سیستم پایش پسماند در محل دفن پسماند در سنندج به منظور ساماندهی محل دفن پسماندهای شهری خبر داد.

برگزاری جلسه هم‌اندیشی شهرهای بومهن و رودهن

این جلسه به منظور هماهنگی هر دو مجموعه مدیریت شهری در خصوص حل مسائل و مشکلات مشترک در دفتر شورای شهر بومهن برگزار  شد.

جابه‌جایی بیش از ۲۳۵ هزار مسافر توسط قطار شهری مشهد

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد از ثبت رکورد جدید در جابه جایی مسافر توسط خطوط قطار شهری مشهد خبر داد و گفت: در شب رحلت پیامبر (ص) و شب شهادت امام حسن مجتبی (ع)، بیش از ۲۳۵ هزار مسافر توسط خط یک و خط دو قطار شهری جابه جا شدند.

عملیات بهسازی و روکش آسفالت خیابان‌های اهواز

وحید معینی زاده، معاون فنی و عمرانی شهردار اهواز از آغاز روکش آسفالت در نقاط مختلف شهر خبرداد و گفت: این روند همچنان در سایر معابر سطح مناطق ادامه خواهد داشت.

کودکان البرزی صاحب کتابخانه می‌شوند

مسعود نجفی، سرپرست شهرداری فردیس از اعطای حق انتفاع ساختمان  پارک تندرستی به مدت ۱۵ سال به انجمن کتابخانه‌های عمومی به منظور راه‌اندازی نخستین کتابخانه تخصصی کودکان استان البرز خبر داد.

کد خبر 394818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.