اولین شبکه اجتماعی همیاران پلیس فتا راه‌اندازی می‌شود

رئیس پلیس فتا نیروی انتظامی گفت: نخستین شبکه اجتماعی همیاران پلیس فتا به زودی راه اندازی می‌شود تا افراد علاقمند با عضویت در آن در زمینه تامین امنیت فضای سایبری، پلیس را یاری کنند.

به گزارش ایمنا، سردار وحید مجید اظهار کرد: در حوزه بهره برداری از ظرفیت های عمومی جامعه و در حوزه تامین نیروهایی که باید به ما کمک کنند، در زمینه پیشگیری و ارتقای سواد اینترنتی جامعه اقدامات بسیاری از بدو تاسیس پلیس فتا انجام شده است که حاصل آن در سایت پلیس فعالیت ۱۹ هزار همیار سایبری است که در حوزه های مختلف پژوهشی، فنی و حقوقی و در هر حوزه ای که نیاز به تخصص در زمینه آی تی دارد، با ما همکاری می کنند.

وی اضافه کرد: در مورد تسهیل ارتباط با همیاران پلیس فتا و سایر افرادی که در حوزه آی تی علاقمند به همکاری با پلیس فتا هستند نیز بررسی هایی انجام شد. بر این اساس به دنبال طراحی یک نرم افزار هستیم تا در قالب شبکه اجتماعی با این افراد ارتباط داشته باشیم.

رئیس پلیس فتا اضافه کرد: قصد داریم در راستای تسهیل ارتباط با همیاران پلیس فتا و علاقمندان به این حوزه، شبکه اجتماعی ایجاد و گسترش یابد تا هر فردی که می خواهد با پلیس فتا در حوزه های آی تی، همکاری فکری و مشورتی داشته باشد، به راحتی ارتباط یابد. در این مسیر نیازمند تمام تخصص هایی هستیم که به نحوی با حوزه آی تی مرتبط است تا از این طریق به برتری سازی فناورانه دست یابیم.

سردار مجید در پاسخ به این سوال که آیا تنها افرادی که در زمینه آی تی تخصص دارند، می توانند وارد همکاری با پلیس فتا شوند؟ گفت: تخصص ها می تواند در مقیاس پایین یا بالا باشد. حتی افراد عادی که نگاهی به حوزه آی تی دارند یا نقطه نظر و مشاوره ای در این زمینه دارند نیز می توانند برای تامین امنیت فضای سایبری به ما کمک کنند چرا که تامین امنیت فضای سایبری محوری ترین ماموریت های پلیس فتا است.

وی اضافه کرد: راه اندازی این شبکه که نخستین شبکه اجتماعی و بومی است، معتقد هستم که در ایران، قوی تر از «سیلیکون ولی» است. همچنین افرادی در کشور هستند اعم از دانشگاهی و غیردانشگاهی که صاحب ایده در این زمینه هستند حرف ها و ایده های این افراد باید شنیده شود. برد حوزه های آی تی و فناورانه بردی نیست که محدود به زمان و حوزه خاصی باشد باید از نیروهای انسانی در درون جامعه و پلیس استفاده شود. بر این اساس راه اندازی این شبکه، از اقداماتی است که در این زمینه انجام داده ایم.

سیلیکون ولی (Silicon Valley) در بخش جنوبی خلیج سان‌فرانسیسکو در کالیفرنیای شمالی ایالات متحده آمریکا قرار گرفته است. این منطقه خانه بسیاری از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی دنیا از جمله اپل، سیسکو، گوگل، اچ‌پی، اینتل و اوراکل است. این دره به دلیل اینکه در ابتدا محل حضور بسیاری از تولیدکنندگان و نوآوران تولید تراشه بوده است و در نهایت کسب‌وکارهای مرتبط با تکنولوژی‌های پیشرفته (High-tech) در آن مستقر شده اند، سیلیکون نامیده شد. امروزه این نام اصطلاحاً به صنعت تکنولوژی‌های پیشرفته آمریکا اشاره دارد. با وجود توسعه مراکز اقتصادی تکنولوژی‌های پیشرفته دیگر در ایالات متحده و دنیا، سیلیکون ولی که یک‌سوم سرمایه گذاری‌های خطرپذیر آمریکا را به خود اختصاص داده است، هنوز هم قطب پیشتاز نوآوری و توسعه تکنولوژی پیشرفته محسوب می‌شود.

سردار مجید در خصوص روند همکاری علاقمندان به همکاری با پلیس فتا در این زمینه گفت: افراد علاقمند می توانند به سایت پلیس مراجعه کرده یا از طریق چت آن لاین در بحث فوریت های سایبری با شماره ۸۱۸۱۸ تماس بگیرند. متولی این موضوع معاون اجتماعی است و اطلاع رسانی لازم بعد از پیاده سازی نهایی نرم افزار و شبکه اجتماعی انجام می شود.

کد خبر 394397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.