کاهش ۱۱ درصدی تصادفات در اربعین ۹۸

فرمانده نیروی انتظامی کشور گفت: به رغم افزایش ۲۰ درصدی استفاده از خودروی شخصی در راهپیمایی اربعین ۹۸، شاهد کاهش ۱۱ درصدی تصادفات جاده ای در این ایام بوده ایم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری، بعد از ظهر امروز چهارشنبه_یکم آبان ماه_ در جمع اصحاب رسانه گفت: امروز ۱۹ پروژه عمرانی و تعدادی افتتاحیه و کلنگ زنی در استان اصفهان با منبع مالی بالغ بر ۳۲ میلیارد تومان در این استان به بهره برداری رسید و بر اساس هزینه های برآورد شده اقدامات خوبی از سوی همکاران نیروی انتظامی استان اصفهان صورت گرفته است.

وی افزود: امیدواریم با بهره برداری از این پروژه های جدید در سطح استان، در خدمت رسانی به مردم اصفهان، تسریع صورت بگیرد و ارتقا امنیت، آسایش و آرامش در سطح استان پر خیر و برکت اصفهان در اولویت نخست نیروی انتظامی قرار داد و امیدواریم بتوانیم خدمتگزار خوبی برای مردم باشیم. نیروی انتظامی‌ با بکارگیری نیروهای فنی و خدوم و جهادی سعی می کند به مردم بهتر خدمت کند و بی شک افزایش میزان و سطح تجهیزات ناجا، خدمترسانی نیروی انتظامی به مردم را افزایش خواهد داد؛ البته با همین بضاعت موجود نیز پیشرفت های قابل توجهی در استان اصفهان حاصل شده و فرماندهی انتظامی این استان گام های بلندی را در جهت ارتقا سطح خدمات ناجا برداشته است.

فرمانده نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه امیدواریم روند رو به رشد پیشرفت در استان اصفهان ادامه داشته باشد، خاطر نشان کرد: یکی از ابزار های اصلی برای هوشمند سازی سیستم خدمت رسانی پلیس، برخورداری از نیروهای متخصص، متعهد و فنی است که بتوانند این روند را ادامه بدهند؛ یکی دیگر از نیاز های پلیس در این حوزه زیرساخت های لازم برای هوشمند سازی ناجا و استفاده از تجهیزات و فناوری های بروز و بانک های اطلاعاتی موجود در کشور است. پیش بینی می کنیم به نتایج خوبی در طرح هوشمند سازی پلیس تا سال ۱۴۰۰ برسیم و این نتایج سرعت و دقت پلیس در اجرای ماموریت های مختلف را افزایش دهد.

اشتری ادامه داد: پلیس امنیت اقتصادی با توجه به عمر بسیار کوتاهی که داشت، اقدامات بسیار خوبی را انجام داده و بیش از ۲۰ پرونده بزرگ و ۳۰۰ پرونده جزئی فساد اقتصادی از طریق این پلیس تشکیل شده و به محاکم قضایی ارجاء داده شده است و استقرار پلیس در گمرکات یکی دیگر از اولویت های ما است و تا پایان امسال بر اساس هماهنگی های انجام شده با دستگاه های مربوطه پلیس امنیت اقتصادی را در ۱۴ گمرک سطح کشور مستقر خواهیم کرد و امیدواریم این حضور که تحت عنوان پلیس امنیت اقتصادی صورت گرفته، در نظام اقتصادی کشور تاثیر گذار باشد.

وی اضافه کرد: بخشی از بخشودگی های جرایم در هفته نیروی انتظامی اعلام شد و بخشی از خودروها و موتورسیکلت هایی که در پارکینگ ها بود، تحویل مردم شد و اکنون اعلام میکنم که صاحبان موتورسیکلت هایی که تخلف قضایی ندارند می توانند با مراجعه به پلیس در استان اصفهان وسیله نقلیه خود را ترخیص کنند.

فرمانده نیروی انتظامی کشور تصریح کرد: مسئولیت امنیت زائران و راه های مربوط به راهپیمایی اربعین بر عهده ناجا بود و بر اساس اظهار رضایت زائران، نیروی انتظامی در انجام این وظیفه خطیر سربلند بوده است. بیش از دو میلیون گذرنامه و دفتر موقت خروج از کشور در این ایام صادر شد و نسبت به سال گذشته شاهد کاهش ۱۱ درصدی تصادفات به رغم افزایش ۲۰ درصدی استفاده از خودروی شخصی توسط مردم بودیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار اشتری با حضور در ستاد فرماندهی انتظامی استان اصفهان از طرح های توسعه ای این نهاد در شهرستان های استان بهره برداری کرد و پس از آن ساختمان جدید پلیس فتا و پلیس راه مورد بهره برداری قرار گرفت.

کد خبر 394316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.