کاهش زمان بهره‌برداری از پروژه مرکز همایش‌ها با اصلاح در برنامه‌ریزی‌ها

شهردار اصفهان گفت: می‌توان با انجام اصلاحات در برنامه‌ریزی‌ها، زمان افتتاح پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای را به تیرماه ۹۹ رساند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت الله نوروزی صبح امروز -چهارشنبه-یکم آبان ماه ۹۸ در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر اظهار کرد: اعضای شورای شهر در این جلسات با هدف در جریان قرار گرفتن نسبت به مسائل عمرانی شهر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: خوشبختانه تاکنون اقدامات عمرانی در شهر پیشرفت بسیار خوبی داشته و تمام پروژه‌ها طبق برنامه زمانبندی درحال اجرا است.

شهردار اصفهان با اشاره به پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای خاطرنشان کرد: می‌توان با انجام اصلاحات در برنامه‌ریزی‌ها، زمان افتتاح این پروژه را به تیرماه ۹۹ رساند.

وی تأکید کرد: توان مجموعه عمرانی شهرداری ثابت کرده که می‌توان زمان را فشرده و با تغییر ساعت کاری همچنین افزایش شیفت‌ها فعالیت‌ها را گسترده‌تر و زمان اجرای پروژه‌ها را تسریع کرد.

نوروزی با بیان اینکه در حال انجام مذاکره با سرمایه گذاران برای ساخت هتل و مجموعه تجاری پروژه مرکز همایش‌ها هستیم، گفت: در آینده نزدیک هیئتی برای بازدید از این پروژه به اصفهان خواهد آمد؛ بنابراین باید اقدامات به گونه‌ای انجام شود تا هیئت بازدید کننده احساس پویایی، سرزندگی و فعالیت را با تمام وجود احساس کنند.

وی تأکید کرد: سیاست‌های شهرداری باعث پیشرفت در پروژه‌های شهری شده است و قطعاً با برنامه و تدبیر، زمانبندی پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه‌ها تحقق پیدا می‌کند.

شهردار اصفهان گفت: عده‌ای در فضای مجازی با رفتار و گفتارها درصدد پنهان‌کاری انجام فعالیت‌های بزرگ عمرانی در شهر هستند، اما نگرانی از این بابت نداریم و تحت تأثیر این جو سازی‌ها قرار نمی‌گیریم.

توسعه و تعالی شهر رقم می‌خورد

«علیرضا نصراصفهانی» رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این جلسه سرعت عمل اجرای پروژه‌های شهری در این دوره نسبت به ۱۲ سال گذشته را کم نظیر عنوان کرد و گفت: اگر کسانی مأموریت به کوچک نمایی فعالیت‌های شهرداری در این دوره دارند، بخواهند یا نخواهند خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح شهر در حال اجرا است و توسعه و تعالی شهر رقم می‌خورد.

وی گفت: اخلاق و انصاف حکم می‌کند قضاوت نسبت به آنچه که در شهر در قالب ابر پروژه‌ها جاری و ساری است، صحیح باشد.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با تقدیر از تمام افرادی که در اجرای پروژه‌های عمرانی شهر نقش آفرینی می‌کنند، گفت: در بحث بهره برداری از پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای باید تدابیر لازم از هم اکنون اندیشیده شود.

نصراصفهانی با ابراز خرسندی از اجرای فضای سبز پروژه مرکز همایش‌ها همزمان با انجام عملیات‌های عمرانی این پروژه، اظهار امیدواری کرد: مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای در آینده‌ای نزدیک مجموعه مانا، پایدار و فضایی برای کل کشور باشد.

وی ادامه داد: پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای تنها متعلق به اصفهان نیست، بلکه می‌تواند برای نظام جمهوری اسلامی ایران آبروداری کند.

۳۰۳ میلیارد تومان پروژه فعال در مرکز همایش‌ها

«محمدرضا برکت» مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان امروز در جلسه بررسی روند پیشرفت پروژه‌های عمرانی شهر اصفهان اظهار کرد: لیست پروژه‌های فعال مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای ۳۰۳ میلیارد تومان است که اکثر آنها در دوسال اخیر انعقاد قرارداد شده است.

وی با بیان اینکه ۱۵۰ میلیارد تومان باقیمانده پروژه‌های مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای است، تصریح کرد: پیش‌پرداخت بیش از ۹۰ درصد مناقصات در مراحل اول و دوم به پیمانکاران پرداخت شده است و در حال حاضر صورت وضعیت پیمانکاران ظرف یک ماه پرداخت می‌شود.

مدیر منطقه شش شهرداری اصفهان با اشاره به آزادسازی ورودی اصلی پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای از سمت پل روح الامین اظهار کرد: حداکثر تا دو ماه آینده ۹ پلاک باقیمانده در این مسیر آزادسازی خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه پروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای در اقتصاد شهر بسیار تاثیرگذارخواهد بود و چرخ اقتصاد را به گردش خواهد انداخت، گفت: این پروژه می‌تواند محرک توسعه و تحول در اقتصاد شهر اصفهان و پتانسیل خوبی برای کشور جهت برگزاری اجلاس‌ ملی و بین‌المللی مهم باشد.

ماهانه یک درصد پیشرفت در پروژه

«مهدی احمدی‌مهر» مدیر پروژه مرکز همایش‌های بینالمللی امام خامنه‌ای در ادامه این جلسه گفت: پروژه مرکز همایش‌های امام خامنه‌ای به لحاظ برنامه‌ای ۷۶.۳ درصد و به لحاظ پیشرفت فیزیکی ۷۴.۸۸ درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه از اسفندماه سال گذشته تاکنون هفت درصد پروژه مرکز همایش ها پیشرفت داشته است، خاطرنشان کرد: میزان پیشرفت فیزیکی عملیات عمرانی این پروژه ماهانه یک درصد است.

مدیرپروژه مرکز همایش‌های بین‌المللی امام خامنه‌ای گفت: از اسفندماه ۹۷ تاکنون یک میلیاردو ۶۰۰ میلیون ریال قرارداد در این پروژه منعقد شده است و تا پایان سال قراردادهای نازک‌کاری سالن اصلی مرکز همایش ها تکمیل موتورخانه و احداث پل تقاطع غیرهمسطح به پایان می رسد.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر ۲۵۰ نفر کارگر، کارشناس و مهندس در پروژه مرکز همایش‌های بین المللی امام خامنه‌ای به طور مستقیم و یکصد نفر به صورت غیرمستقیم فعالیت می‌کنند.

احمدی‌مهر با بیان اینکه تا پایان سال‌جاری ۹۸۹ میلیارد ریال قرارداد در این پروژه به پایان می‌رسد، اظهار کرد: تا پایان امسال برای این قراردادها باید ۶۰۰ میلیارد ریال هزینه پرداخت شود.

وی فاصله ۲۰ دقیقه‌ای با فرودگاه اصفهان، طراحی سه مسیر دسترسی به محل پروژه، دسترسی آسان به رینگ سوم، ترافیک روان و خارج بودن از مرکز شهر را از جمله ویژگی‌های این پروژه عنوان کرد و ادامه داد: باید در اسرع زمان تعیین تکلیف قرارداد BMS، قرارداد اجرای پوشش سقف و آزادسازی مسیر ورودی اصلی پروژه انجام شود.

مدیرپروژه مرکز همایش های بین‌المللی امام خامنه‌ای گفت: برای مسیر ورودی VIP و پل در سطح اجرایی پل ۳۰۰ مترمربع، خیابان‌سازی ۱۶ هزارمترمربع باید آزادسازی توسط منطقه شش شهرداری اصفهان انجام شود.

کد خبر 394242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.