توسعه فرهنگ شهروندی با ایجاد حس تعلق به شهر

رییس اداره توسعه فرهنگی شهرداری اصفهان گفت: توسعه فرهنگ شهروندی بدون ایجاد حس تعلق به شهر در شهروندان عملا غیر ممکن است که در این راستا برنامه‌هایی نظیر تبلیغات مستمر شهری، برگزاری جشنواره‌ برای خانواده‌ها و آموزش مفاهیم شهروندی به دانش‌آموزان توسط اداره فرهنگ شهروندی انجام می‌شود.

احمد رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به برنامه‌های شاخص شش ماهه دوم، اظهار کرد: اداره فرهنگ شهروندی برنامه‌هایی نظیر جشنواره شهری، اجرای جشنواره، تولید نشریه دیواری و نصب نشریه محیطی در سطح شهر را در این بازه زمانی در دستور کار دارد.

وی افزود: در جشنواره تولید نشریه دیواری، موضوعاتی در حوزه شهروندی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌گیرد تا با مشارکت فرزندان خود نشریه‌های خلاق تولید کنند و به بهترین آثار نیز جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

رییس اداره توسعه فرهنگی شهرداری اصفهان با اشاره به تولید ماهنامه «ترانه‌های شهر» در سال جاری گفت: تاکنون دو شماره از این نشریه با موضوعات محیط زیست و بازیافت تولید شده که به عنوان ضمیمه روزنامه اصفهان توزیع شده است.

رضایی تبلیغات شهری را از جمله فعالیت‌های مستمر اداره توسعه فرهنگ شهروندی دانست و خاطرنشان کرد: این تبلیغات هر دو هفته یک بار با موضوعات شهروندی بر روی ۳۰۰ تابلوی راهنمایی سطح شهر نصب می‌شود.

وی با اشاره به تدوین کتاب کلاس شهر و آموزش آن در ۴۰ مدرسه سطح شهر، عنوان کرد: کتاب آموزش شهروندی ویژه معلمان مقطع ابتدایی با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تولید شده است، در این کتاب آموزشی مهم‌ترین مفاهیم و رفتارهای شهروندی مثل چگونگی استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، ایمنی، حفظ محیط زیست و... آورده شده که به دانش آموزان آموزش داده می‌شود.

رییس اداره توسعه فرهنگی شهرداری اصفهان تاکید کرد: توسعه فرهنگ شهروندی بدون ایجاد حس تعلق به شهر در شهروندان عملا غیر ممکن است و بر این اساس کتاب کلاس شهر تدوین شده است تا با ایجاد حس تعلق در دانش‌آموزان نسبت به شهر در آینده‎ای نزدیک شاهد توسعه فرهنگ شهروندی باشیم.

کد خبر 394228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.