دوشنبه‌های کاغذی در کرمانشاه

طرح "دوشنبه‌های کاغذی" با هدف آگاه‌سازی مردم نسبت به ارزش کاغذ و گسترش این تفکر که کاغذ زباله نیست با همکاری سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمانشاه در حال اجرا است.

مجید مجنونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: هدف از اجرای طرح "دوشنبه‌های کاغذی" در کرمانشاه، افزایش فرهنگ بازیافت کاغذ و ایجاد حساسیت و آگاهی‌سازی مردم نسبت به ارزش کاغذ و گسترش این تفکر که کاغذ زباله نیست، است.

وی گفت: با توجه به اینکه سالانه ارز زیادی از کشور برای واردات کاغذ خارج می‌شود و اکنون نیز به دلیل تحریم‌ها، واردات کاغذ با مشکل روبه‌رو شده است، بنابراین برای تولید کاغذ داخل، از درختان جنگل‌ها استفاده می‌شود.

مجنونی با اشاره به جلوگیری از تخریب جنگل که منبع با ارزش ملی است، تصریح کرد: با همکاری سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری کرمانشاه ایده "دوشنبه‌های کاغذی" در چهار فرهنگسرا اجرا شد. در این طرح دوشنبه‌های هر هفته در ازای هر دو کیلو کاغذ باطله، کتاب کهنه، مجله و مقوا، یک عدد گل کاکتوس به همراه گلدان یا لوازم‌التحریر داده می‌شود.

فعال محیط زیست و مجری طرح "دوشنبه‌های کاغذی" تصریح کرد: روزهای دوشنبه در نگارخانه شهر واقع در چهارراه جوانشیر از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ و از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ در فرهنگسرای گل نرگس واقع در ابتدای شهرک ژاندارمری پذیرای مراجعه‌ کنندگان هستیم.

مجنونی اضافه کرد: روزهای سه‌شنبه از ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱۱ در فرهنگسرای کوثر واقع در پارک درخشان دو در چهار راه ۳۰ متری دوم و از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه تا ۱۳ در فرهنگسرای میرجلال‌الدین کزازی در شهرک کارمندان، ایستگاه سوم جنب مسجد قبا آماده خدمت‌رسانی هستیم.

کد خبر 394054

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.