کنترل تخلفات ساختمانی بر اساس ضوابط قانونی در کرمانشاه

مدیرکل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه گفت: از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر که دارای مجوز مالکین نباشند، قبل از شروع به ساخت جلوگیری می‌شود.

غلامرضا شهبازی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اداره اجرائیات کرمانشاه با اجرای قانون، تخلفات ساختمانی را کنترل می‌کند و با پیگیری‌های مستمر در این خصوص از ساخت و سازهای غیرمجاز در محدوده و حریم شهر جلوگیری کرده و با توجه به لزوم اخذ مجوز مالکین قبل از هرگونه ساخت و ساز، مامورین این اداره کل در شهرداری‌های مناطق هشت‌گانه، نسبت به رفع آثار تخلف چندین مورد دیوارکشی، پی‌کنی، سنگ چینی و ستون‌گذاری غیرمجاز اقدام کردند.

شهبازی ادامه داد: هرگونه عملیات ساختمانی در کلانشهر کرمانشاه، باید بر اساس ضوابط شهرسازی و اصول فنی و مهندسی انجام شود و در این راستا مالکین باید به شهرداری منطقه مربوطه مراجعه و تمامی فعالیت‌ها اعم از تعمیرات جزئی، کلی و یا احداث بنا نسبت به اخذ پروانه و مجوزهای لازم اقدام کنند.

مدیرکل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری کرمانشاه با اشاره به طرح جمع‌آوری و توقیف چهارچرخ‌های افراد زباله‌گرد در سطح شهر کرمانشاه توسط اداره اجرائیات، تصریح کرد: مامورین این اداره توقیف چهار چرخ‌های افراد زباله‌گرد که از لحاظ بهداشتی، آرامش و امنیت روانی برای شهروندان ایجاد مشکل می‌کند را در دستور کار خود قرار داده است.

وی اظهار کرد: این افراد با استفاده از هر وسیله‌ای جهت حمل زباله، علاوه بر مخدوش کردن چهره و سیما و منظر شهری، عامل انتقال و انتشار بیماری‌های گوناگون در بین جامعه است که جمع‌آوری آن‌ها باید به‌صورت مستمر انجام شود.  

شهبازی همچنین در این راستا خواستار همکاری همه جانبه و تشریک مساعی سایر ارگان‌های ذیربط شد.

کد خبر 393939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.