۱۳۵ تن شکر در خوانسار توزیع شد

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: از ۱۳۵ تن شکر اختصاص یافته به این شهرستان ۷۵ تن در حوزه صنفی، ۵۰ تن برای خانوار و ۱۰ تن در سطح شهرستان توزیع شده است.

علی نجاتیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از خوانسار، اظهار کرد: امسال پنج فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و دو فقره توسعه‌ای صادر شده که توسط سرمایه گذار بخش خصوصی با اعتباری بالغ بر ۱۰۹ میلیارد ریال احداث و اشتغال ۱۳۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه در ۱۳ ماهه گذشته در بخش صنعت ۲۲ فقره جواز تأسیس صنایع ایجادی و صنایع توسعه‌ای صادر شده است، افزود: از این تعداد ۱۳ فقره جواز مربوط به صنایع ایجادی است که با سرمایه گذاری بالغ بر پنج هزار میلیارد ریال اشتغال ۴۳۰ نفر را به همراه دارد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: شش واحد صنعتی با پیشرفت فیزیکی بالای ۹۰ درصد در حال احداث است که پیش‌بینی می‌شود تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد، این شش واحد صنعتی اشتغالزایی ۱۰۶ نفر را به همراه دارد.

نجاتیان با اشاره به اینکه شرکت فراز باطری نوین سپاهان با سرمایه گذاری دو هزار میلیارد تومان تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: با احداث این کارخانه سالانه چهار میلیون باطری تولید و اشتغال ۳۵۰ نفر را به صورت مستقیم  فراهم ‌می‌کند.

وی افزود: ماشین آلات این کارخانه از کشور کره و ایتالیا خریداری و به زودی وارد کشور می‌شود، پیش‌بینی می‌شود در نیمه دوم سال این کارخانه به بهره برداری برسد.

عمده مشکل واحدهای صنعتی شهرستان نرخ بالای سود بانکی است

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار با اشاره به اینکه عمده مشکل واحدهای صنعتی شهرستان پرداخت نشدن تسهیلات و نرخ بالای سود بانکی است، گفت: شرکت‌های حمل و نقل بار به صورت روزانه قیمت‌ها را افزایش می‌دهند که واحدهای تولیدی شهرستان از این نوسانات قیمت  کرایه حمل و نقل بار گلایه‌مند هستند و لازم است نظارت شود.

نجاتیان گفت: اگر در استان رایزنی با فروشگاه‌های  بزرگ و زنجیره‌ای مثل رفاه و کوثر برای خرید مستقیم از تولیدات واحدهای صنعتی بدون واسطه انجام شود کمک بزرگی به تولید کننده می‌شود.

وی اظهار کرد: در شش ماهه نخست امسال در راستای تنظیم بازار بالغ بر پنج تن گوشت قرمز منجمد، سه تن گوشت مرغ منجمد و هفت تن گوشت گوسفندی گرم توزیع شده است.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار افزود: از میزان ۱۳۵ تن شکر ۷۵ تن در حوزه صنفی، ۵۰ تن آن در حوزه خانوار و ۱۰ تن در سطح شهرستان توزیع شده است، همچنین ۳۰ تن آرد فوق العاده در ایام ماه محرم و صفر و ۱۰ تن برنج هندی توزیع شده است.

کد خبر 393889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.