تکذیب خبر سرقت از ۳۰ هزار خودرو در چذابه /طرح مبارزه با بدحجابی در پاساژها اجرا می‌شود

توقیف انباری با محموله قاچاق در اصفهان، مرگ ۲۰ هزار قطعه ماهی در رودخانه راوند، حذف یارانه یک میلیون غیرنیازمند، بارش برف و باران در ۲۳ استان کشور، تکذیب خبر سرقت از ۳۰ هزار خودرو در چذابه و اجرای طرح مبارزه با بدحجابی در پاساژها برخی از عناوین بسته خبری اجتماعی ایمنا در بیست و هشتم مهرماه است.

به گزارش ایمنا، سردار حسین رحیمی فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ گفت: طرح "ناظر دو" تا زمان اجرای آن در همه مناطق، ادامه پیدا می‌کند و همه پاساژها و مال‌های تهران را در برخواهد گرفت.

وی اضافه کرد: طرح "ناظر دو" در تمامی نقاط تهران اجرا می‌شود و جای خاصی مدنظر نیست.

فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ افزود: رعایت شئونات در جامعه اسلامی‌، جزو الزامات و قوانین و مقررات جاری کشور است و آقایان و خانم‌ها باید شئونات را رعایت کنند و این جزو موارد طبیعی و عادی است که نیروی انتظامی بر آن تاکید دارد و در تمام بخش‌های جامعه این مساله را دنبال می‌کنیم.

توقیف انباری با محموله قاچاق در اصفهان

سرهنگ حسین ترکیان سرپرست پلیس آگاهی استان اصفهان از کشف یک محموله انواع کالای خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی ازیک انبار خبر داد وافزود: پس از هماهنگی های لازم از انبار مذکور بازرسی شد که ۱۱ هزار و ۸۶۷ عدد انواع لوازم الکتریکی، ۵۱۵ عدد چراغ فانوسی، ۳۹۶ عدد پیچ گوشتی، ۵ دستگاه سوئیچ، ۵۰ عدد انواع باطری موتور و ماشین شارژی، ۳۸ عدد پنل پخش خودرو و ۳۸۰ عدد ال ان بی، همگی فاقد مدارک گمرکی کشف شد.

مرگ ۲۰ هزار قطعه ماهی در رودخانه راوند اسلام آبادغرب

در چند روز گذشته ۲۰ هزار قطعه ماهی در رودخانه راوند شهرستان اسلام آبادغرب در حاشیه روستای لُر به دلیل نامعلومی تلف شدند.

این اتفاق تلخ به عنوان یک فاجعه زیست محیطی در شهرستان اسلام آبادغرب آسیب‌های زیادی برای زیستگاه آبزیان و سلامت روستاییان و کشاورزان حاشیه رودخانه را به دنبال دارد.

تجمع ماهیان تلف شده باعث بوی نامطبوع و غیرقابل تحملی شده که ده‌ها متر از حاشیه رودخانه را فراگرفته و وجود حشرات موذی و تغییر رنگ آب رودخانه از دیگر مشکلاتی هست که این فاجعه زیست محیطی ایجاد کرده است.

تعدادی از اهالی روستای لّر معتقد هستند که فاضلاب کارخانه‌های بالا دست رودخانه راوند که به این رودخانه سرازیر میشود علت مرگ و میر ماهیان بوده است.

برای انتقال آب خزر به سمنان هیچ درختی قطع نمی‌شود

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست درباره طرح انتقال آب خزر به سمنان گفت: در این طرح هیچ درختی قطع نمی‌شود و همان مسیر قبلی انتقال نفت را استفاده خواهیم کرد و اگر نتوانیم این شرط را اجرایی کنیم طرح لغو می‌شود که این مسائل شرط و شروط‌های اجرای این طرح است.

مسعود تجریشی، معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در واکنش به انتقادات به تصویب طرح انتقال آب خزر به سمنان به بیان توضیحاتی پیرامون کارشناسی‌های انجام شده پرداخت و اظهار کرد: در سالیان گذشته بسیاری از طرح‌های که وزارت نیرو درباره سمنان در نظر گرفته هیچ کدام موفقیت آمیز نبوده از جمه طرح‌های انتقال آب کالپوش به عبارت دیگر در این طرح‌ها کسانی که در مبدا بودند حاضر نشدند آب را به سمنان بدهند.

وزارت نیرو اعلام کرد هیچ راهی جز انتقال آب خزر به سمنان وجود ندارد

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه بیان کرد: در جمع بندی‌ای که وزارت نیرو حدود سه ماه پیش انجام داده اعلام کرده است که به لحاظ شرایط ناپایداری که هم اکنون برای سمنان وجود دارد هیچ راهی جز انتقال آب وجود ندارد بنابراین برررسی‌ها، محیط زیست باید جواب وزارت نیرو را طی دو ماه اعلام می‌کرد.

دستگیری سارق زن در پایانه مرزی مهران

سردار علی عظیمی فرمانده تیپ سوم امام حسین(ع) یگان‌های ویژه ناجا از دستگیری سارق زن در پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: در راستای ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی در پایانه مرزی مهران، گشت اطلاعاتی این تیپ متوجه زنی می شوند که در حال حمل کردن کیف سنگینی بوده لذا به وی مشکوک و نسبت به بررسی موضوع اقدام می کنند که متوجه مقادیر زیادی تلفن همراه و مبلغی وجه نقد می شوند.

وی خاطرنشان کرد: برابر بررسی های به عمل آمده و اعترافات متهمه، وی سعی می کرد در مسیر تردد و محل استراحت زائران زن قرار گرفته و با نزدیک شدن به آنها اقدام به تخلیه کیف پول و برداشتن تلفن همراه آنها کند.

فرمانده تیپ سوم امام حسین(ع) یگان های ویژه ناجا ادامه داد: طی استعلام اخذ شده از سامانه احراز هویت پایانه مرزی مهران ، متهمه سابقه ۱۰ فقره کیف زنی دیگر نیز داشته که به منظور طی مراحل قانونی به پلیس آگاهی مهران تحویل گردید.

گفتنی است از متهمه ۲۱ دستگاه تلفن همراه، هجده میلیون و ششصد هزار ریال وجه نقد و بیست و هشت هزار دینار پول کشور عراق سرقتی کشف شد.

بارش برف و باران در ایران

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از امروز (۲۸ مهر) تا چهارشنبه (۱ آبان) در دامنه‌های زاگرس مرکزی واقع در غرب و شمال غرب کشور رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی این مدت در دامنه جنوبی البرز در استان‌های قزوین، البرز و تهران در ساعات بعد ازظهر بارش پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: طی روزهای پنجشنبه و جمعه (۲ و ۳ آبان) علاوه بر این مناطق در جنوب غرب کشور و برخی مناطق مرکزی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود همچنین در این مدت به علت افزایش وزش باد در شمال عربستان و جنوب عراق وقوع گرد و خاک در استان‌های خوزستان و ایلام دور از انتظار نیست.

ادامه تحصیل از طریق آزمون سراسری برای افرادی که دو بار کنکور داده بودند بلامانع شد

در پی شکایت از سازمان سنجش آموزش کشور با خواسته ابطال بند اول صفحه ۴ دفترچه شماره یک راهنمای ثبت‌نام شرکت در آزمون و اجازه شرکت در آزمون سال ۹۸ با وجود دو بار قبولی در سال‌های قبل، هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، با نظر به اینکه قید ممنوعیت ادامه تحصیل در آزمون سراسری برای افرادی که دو بار در رشته های روزانه قبول شده باشند، محدودیت بلا وجه و مغایر بند (۳) اصل سوم و سی‌ام قانون اساسی و نیاز به اذن قانونگذار داشته و آن را ابطال کرد.

بر این اساس ثبت نام افرادی که دوبار در آزمون های سراسری دوره های قبل پذیرفته شده اند در کنکور سال‌های بعد بلامانع شد.

پرداخت وام کارگشایی ۱۰ میلیونی توسط صندوق ولایت

صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت و مرکز رسیدگی به امور مساجد به منظور تبلیغ و ترویج سنت قرض‌الحسنه در کشور، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در خصوص جزئیات این تفاهم‌نامه گفت: براساس این تفاهم‌نامه وام قرض‌الحسنه کارگشایی با معرفی مرکز رسیدگی به امور مساجد به عنوان سپرده‌گذار در چارچوب مقررات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت به نیازمندان ارائه می‌شود.

وی از سپرده‌گذاری ۱۰ میلیارد ریالی مرکز امور مساجد در صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت خبر داد و تاکید کرد: از این محل، تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون ریال به افراد متقاضی پرداخت می‌شود.

۳۰ کشته و زخمی در تصادف اتوبوس زائران اربعین در استان همدان

سرهنگ رضا عزیزی رئیس پلیس راه استان همدان گفت: بر اثر برخورد دو دستگاه اتوبوس در مسیر همدان- کرمانشاه و در کیلومتر ۱۴ اسدآباد به همدان ۲۹ زائر زخمی و راننده اتوبوس زوار در دم جان باخت.

او با بیان اینکه پنج نفر از مصدومان با بالگرد اورژانس به بیمارستان بعثت همدان منتقل شدند، افزود: باقی مصدومان در بیمارستان قائم اسدآباد تحت درمان قرار گرفتند.

سرهنگ عزیزی با بیان اینکه  علت حادثه در دست بررسی است ، ادامه داد: احتمال خواب آلودگی راننده اتوبوس وجود دارد.

پساب های پتروشیمی ۱۱۲ راس گوسفند را به کام مرگ فرستاد

سرهنگ اسماعیل زراعتیان فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت فارس ، گفت: پساب های پتروشیمی ۱۱۲ راس گوسفند به ارزش ۳ میلیارد ریال را به کام مرگ فرستاد.

وی افزود: ماموران پس از حضور در محل، مشاهده کردند ۱۱۲ راس گوسفند بر اثر استفاده از آب رودخانه "کر" تلف شده‌اند، برابر نظریه اولیه کارشناسان، علت تلف شدن گوسفندان، مسمومیت بوسیله پساب های پتروشیمی موجود در آب رودخانه بوده است.ارزش احشام تلف شده ۳ میلیارد ریال برآورد شده است.

استانداری خوزستان سرقت از ۳۰ هزار خودرو در پارکینگ چذابه را تکذیب کرد

استانداری خوزستان پیرو انتشار خبری مبنی بر سرقت از ۳۰هزار خودرو در پارکینگ چذابه طی بیانیه ای ضمن تکذیب این خبر اعلام کرد: تعداد کل خودروهای پارکینگ چذابه ۲۸ هزار دستگاه بوده است و سرقت از خودروهای نامبرده کمتر از انگشتان دست (سرقت لاستیک ، ضبط صوت و وسایل داخل ۹ خودرو ) بوده است که بلافاصله سارقان شناسایی و دستگیر شدند و اموال سرقتی نیز از آنان کشف و ضبط شد. خودرو سرقتی هم متعلق به سارقان بوده است که جهت پوشش سرقت لوازم خودروهای داخل پارکینگ استفاده می شد.

مردگانی که هنوز مستمری می گیرند!

معاون امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به عملکرد مثبت سازمان بهزیستی در زمینه شفاف‌سازی امور مالی گفت: با پرداخت مستقیم مستمری مددجویان به حساب آنها در سامانه شفافیت بهزیستی، حداقل ۴۰۰ فرد فوت شده شناسایی شد که مستمری به حساب آنها واریز اما در امور دیگر هزینه می‌شد.

معاون امور اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اقدامات سازمان بهزیستی در حوزه شفاف‌سازی نیز تاکید کرد: یکی از کارهایی که سازمان بهزیستی اخیرا انجام داده این است که منابع مالی را مستقیما به حساب مددجویان واریز می‌کند این در حالی است که این منابع در گذشته ابتدا به حساب استان، شهرستان و سپس مددجویان واریز می‌شد، اما در حال حاضر این مستمری به حساب کسی که قرار است آن را دریافت کند مستقیما پرداخت می‌شود، چرا که وقتی بودجه چند دست می‌چرخد زمینه‌ای برای پنهان‌کاری نیز فراهم می‌شود.

حذف یارانه یک میلیون غیرنیازمند

حسین میرزایی سخنگوی ستاد اجرایی تبصره ۱۴ بودجه،  با بیان اینکه تاکنون ۸۰ درصد اعتراضات به قطع یارانه نقدی قانع کننده نبوده است، از آمادگی برای حذف میلیونی یارانه بگیران غیرنیازمند خبر داد و گفت: در این مرحله یارانه نقدی ۱۰۰ هزار و ۱۸۰ خانوار که حدود ۴۰۰ هزار نفر از یارانه بگیران غیر نیازمند بودند، حذف شد و این افراد براساس همان شرایط و شاخص‌های قبلی یعنی دارایی، درآمد و هزینه مورد بررسی و شناسایی قرار گرفتند و تا روز سه شنبه پیامک قطع یارانه نقدی برای آن‌ها ارسال خواهد شد.

وی با بیان اینکه تا الان فقط ۹ درصد از کل جمعیتی که حذف شدند، اعتراض داشته و اعتراض شان را ثبت کرده اند، گفت: از بین افرادی که اعتراض خود را ثبت کردند، پس از بررسی مشخص شد که دلایل ۸۰ درصد از معترضان به قطع یارانه نقدی قانع کننده نیست و حدود ۲۰ درصد این افراد نیز دلایلی مانند ورشکستگی، بیماری و بیماری صعب العلاج و ... را برای برقرار ماندن یارانه نقدی خانوارشان اعلام کردند؛ البته دلایل این افراد باید راستی آزمایی شود تا در صورت استحقاق دریافت یارانه نقدی، حقی از آن‌ها تضییع نشود.

میرزایی همچنین از شناسایی کامل اقشار غیرنیازمند خبر داد و گفت:براین اساس آمادگی داریم یارانه دهک‌های غیرنیازمند را بصورت میلیونی حذف کنیم.

کد خبر 393870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.