۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۶
کاهش قطعی برق در جزیره کیش

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در صورتی که سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق انجام نشود، سال آینده با مشکلات خاموشی برق مواجه خواهیم بود.

به گزارش ایمنا، مصطفی خانزادی اظهار کرد: قطعی‌های مکرر برق نشان داد که دستگاه‌های نیروگاه کاملا فرسوده است و برای رفع مشکلات قطعی برق و تجهیز نیروگاه به بیش از هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری نیاز است که تامین این مبلغ در توان سازمان منطقه آزاد کیش نیست.

وی با اشاره به دعوت از تیم کارشناسی تخصصی در راستای رفع مشکلات برق و نیروگاه کیش ادامه داد: مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش در حال رایزنی با معاون اول رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه برای رفع مشکلات درحوزه زیرساخت‌های کیش است.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: شبکه برق و نیروگاه متعلق به حاکمیت است و نباید واگذار می‌شد.

خانزادی اضافه کرد: پروژه انتقال برق از سرزمین اصلی نیز از موارد ضروری است که کارشناسان در حال بررسی آن هستند و برای تحقق این امر، نیاز به شش هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است.

وی با اشاره به اعلام آمادگی بخش خصوصی برای ساخت یک نیروگاه ۱۰۰ مگاواتی برق در جزیره کیش گفت: در صورتی که سرمایه‌گذاری در زمینه تولید برق انجام نشود، سال آینده با مشکلات خاموشی برق مواجه خواهیم بود.

معاون عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه کیش از مناطق حساس، مهم، استراتژیک و زیبای کشور محسوب می‌شود و در حال توسعه است، تصریح کرد: رشد و پیشرفت روز افزون این منطقه منوط به رعایت استانداردها و اصول فنی در ساخت و سازها و جلوگیری از فعالیت افراد فاقدصلاحیت در امر ساخت و ساز است.

خانزادی با بیان اینکه طرح‌های عمرانی بدون کارشناسی اصولی مشکلات زیادی را بوجود آورده است، اظهار کرد: ۹۰ درصد کارهای عمرانی و زیرساختی که در کیش صورت گرفته غیراستاندارد و غیرکیفی است و بحث نگهداری غیراصولی از این زیرساخت‌ها نیز مبحثی است که به مشکلات دامن زده است

وی با اشاره به طرح‌های در دست اجرای درجزیره از جمله پروژه احداث ترمینال مسافربری و لایروبی اسکله بندرگاه کیش، گفت: برای انجام این طرح‌ها ده‌ها میلیارد تومان هزینه شده است که باید با حفظ معیارهای زیست محیطی هرچه سریعتر به سرانجام برسد.

کد خبر 393867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.