تحقق کامل بودجه شش ماه نخست شهرداری زرین‌شهر

شهردار زرین شهر گفت:  با وجود مشکلات اقتصادی، ۱۰۰ درصد بودجه شش ماه شهرداری محقق شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از لنجان، میثم محمدی در نشست با مسئولان این شهرستان اظهار کرد: لازمه مفید بودن عملکرد مدیریت شهری پرهیز از روزمرگی و بررسی و رفع مشکلات شهری در کوتاهترین زمان است و در این بین ارائه عملکرد شهرداری سبب شناخت بهتر نقاط قوت و ضعف در عرصه‌های مختلف می‌شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۳۰ نفر در شهرداری زرین‌شهر مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: با وجود مشکلات اقتصادی، ۱۰۰ درصد بودجه شش ماه شهرداری محقق شده است.

شهردار زرین‌شهر اضافه کرد: بخشی از بودجه شهرداری‌ها از محل دریافت سهم عوارض مالیات بر ارزش افزوده، آلایندگی و سوخت تامین می‌شود، اما متأسفانه تأخیر در پرداخت این ردیف مدیریت شهری را با مشکلات و در بعضی از بخش‌ها با بحران مواجه کرده است.

محمدی ادامه داد: تبدیل وضعیت کارگری به کارمندی با توجه به تحصیلات دانشگاهی یکی از آرزوی دیرینه پرسنل شهرداری بوده و با صدور این مجوز بیش از ۸۵ درصد از واجدان شرایط درخواست خود را برای تبدیل وضعیت به اداره توسعه مدیریت و منابع شهرداری زرین شهر ارائه کرده‌اند.

محمدی اضافه کرد: در طول شش ماه گذشته با وجود همه مشکلات، امور قراردادهای شهرداری زرین‌شهر موفق عمل کرده و در قالب ۳۵ قرارداد با اعتباری بیش از ۶۰ میلیارد ریال و منطبق با مفاد بودجه شهرداری ۷۵ استعلام و مناقصه انجام شده است.

وی گفت: باید توجه داشت واحد درآمد و شهرسازی در شهرداری مکمل یکدیگر هستند و با تلاش‌های صورت گرفته در این واحدها ۹۸ درصد از بودجه‌ای که برعهده آن‌ها قرار داشته محقق شده است.

شهردار زرین‌شهر با بیان اینکه پتانسیل بسیار زیادی در شهر وجود دارد، خاطرنشان کرد: با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم بر شهرداری‌ها باید اقدامات ویژه‌ای برای کسب درآمد پایدار داشته باشیم.

محمدی گفت: در حال حاضر فرآیند تشکیل پرونده‌های تخلفات ساختمانی در این شهر تغییر کرده و برهمین اساس این پرونده‌ها تا تعیین تکلیف و پرداخت جرایم به بایگانی تحویل داده نمی‌شود.

کد خبر 393854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.