باز زنده سازی مادی رهنان آبان ماه تکمیل می‌شود

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان گفت: عملیات اجرایی پروژه باز زنده سازی مادی رهنان در شرق کوه آتشگاه و در نزدیکی بوستان مهر با هدف کلان تقویت محرک‌های هویتی از اواخر سال ۹۷ و با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

سید عباس روحانی در گفت وگو  با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: مادی‌ها ویژگی منحصر به فرد شهرسازی اصفهان است و ریشه تاریخی آنها بر طبق متون تاریخی به پیش از دوره‌ صفویان و به قرن‌های پیش از ورود اسلام در جلگه‌ اصفهان می‌رسد بنابراین حفظ و احیای این عنصر شهری اهمیت زیادی دارد.

وی با بیان اینکه ۲۵ درصد از طول مادی‌های شهر اصفهان در منطقه ۹ واقع شده است، افزود: در همین راستا شهرداری این منطقه اقدام به تعریف پروژه باز زنده سازی مادی رهنان کرده است تا در راستای اعتلای هویت اصفهانی در شهرسازی ایرانی گامی جدی بردارد.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان عنوان کرد: عملیات اجرایی پروژه باززنده سازی مادی رهنان در شرق کوه آتشگاه و در نزدیکی بوستان مهر با هدف کلان تقویت محرک‌های هویتی از اواخر سال ۹۷ و با بودجه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال آغاز شده است.

روحانی تاکید کرد: ازمهم‌ترین ویژگی‌های منحصر بفرد این پروژه، اجرای طرح نماد اصفهان در مرکز پروژه با به کار گیری کاشی شکسته، اجرای رویه بتن طرح دار به صورت مسطح در پیاده‌روها، اجرای میدان و پیاده‌روهای حاشیه مادی با مالون، رعایت مسائل و ضوابط مناسب سازی برای تردد معلولان و جانبازان، پیش بینی زمین ورزشی روباز والیبال و تنیس در مجموعه، پیش بینی کافه آریا و آلاچیق‌های مناسب با ویژگی طرح و پیش بینی وسایل حرکات درمانی و مبلمان شهری خلاق است.

وی اظهار کرد: استفاده از ظرفیت‌های مراکز جاذب جمعیت منطقه مثل کوه آتشگاه، استفاده از ظرفیت‌های قرارگیری در مجاورت مرکز جاذب جمعیت بومی شهر یعنی پارک طبیعی ناژوان، خوانایی محیط شهری، تقویت حس مکان و ارتقای امنیت در محیط جاذب جمعیت در حد فاصل منارجنبان و کوه آتشگاه از جمله اهداف کلان منطقه‌ای است و شهرداری منطقه ۹ در راستای اجرای این طرح به دنبال تحقق آن است.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان با بیان اینکه این پروژه آبان ماه سال جاری آماده بهره برداری است، گفت: امیدواریم شاهد احیای یکی از کارکردهای منحصر به فرد شهرسازی اصفهان باشیم و شهروندان اصفهانی اعتلای هویت شهری خود را در آن ببینند.

روحانی عنوان کرد: سامان دهی، مرمت و احیاءِ مادی‌ها می‌تواند آنها را به عنوان یک شبکه قوی جمع آوری آب‌های سطحی حاصل از بارندگی مطرح کند، همچنین با برقراری تبادل هیدرولیکی بین مادی ها و محدوده تحت نفوذ آنها، چاه‌های فعالی که برای آبیاری فضاهای سبز استفاده می‌شود، تقویت خواهد شد.

وی ادامه داد: درختان و فضای سبز حاشیه مادی‌ها با اکوسیستمی متشکل از آب، گیاه و دیگر آبزیان، شریان‌های سبزی است که زندگی در آنها جریان دارد، این مادی‌ها موجب زیبایی و لطافت فضای سبز شهر شده و موجب ایجاد آرامش در شهروندان خسته از زندگی ماشینی می‌شود.

مدیر منطقه ۹ شهرداری اصفهان تصریح کرد: این منطقه دو نوع فضای سبز اکولوژیک و تفرجگاهی دارد، فضای سبز ناژوان و کنار مادی‌ها اکولوژیک و فضای سبز پارک‌های سطح منطقه تفرجگاهی است.

روحانی ادامه داد: ۱۱۰ هکتار از وسعت فضای سبز در اختیار شهرداری و ۲۳ هکتار از آن در اختیار سایر ارگان‌ها است.

وی با اشاره به پروژه کاکتور چاه‌های آب منطقه ۹ خاطرنشان کرد: در این پروژه چاه‌ها به یکدیگر کوبله شده و در مواقع بحران بی آبی برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، این پروژه در طول خیابان آتشگاه اجرا می‌شود و هزینه اجرایی آن  ۴۰ میلیارد ریال است.

کد خبر 393781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.