سیزدهمین جشنواره انار بادرود در ماه آبان‌ برگزار می‌شود

نطنز- دبیر جشنواره انار بادرود گفت: سیزدهمین جشنواره انار بادرود با هدف معرفی این محصول و جاذبه های گردشگری نیمه دوم آبان ماه سال جاری برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان نطنز ، محمدرضا حیدری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این جشنواره به منظور معرفی محصول انار و پتانسیل‌های گردشگری شهر بادرود در اواسط آبان ماه برگزار خواهد شد.

حیدری از کمیته بندی به منظور برگزاری هرچه بهتر این جشنواره گفت و افزود: ۱۰ کمیته مختلف از جمله بازاریابی، فرهنگی، گردشگری، بانوان، بازی‌های بومی محلی، آموزش، کشاورزی و ارزیابی تشکیل شده است.

دبیر سیزدهمین جشنواره انار بادرود اضافه کرد: در این جشنواره بیش از یکصد غرفه در قالب کارگاه‌های سنتی تهیه فرآورده‌های انار مانند رب، سرکه، ژل و رنگرزی سنتی با پوست انار ایجاد خواهد شد.

وی اضافه کرد: برنامه‌های متنوعی از جمله برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات محلی، اجرای بازی‌های بومی محلی، برپایی ایستگاه نقاشی انار برای کودکان و نوجوانان، مسابقه رالی کویر و همچنین برنامه‌های فرهنگی در حاشیه این جشنواره اجرا می شود.

عضو شورای اسلامی شهر بادرود همچنین از برگزاری کارگاه‌های آموزشی خبر داد و گفت: برگزاری کارگاه‌های آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت انار ویژه باغداران توسط مرکز جهاد کشاورزی بادرود نیز برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهر بادرود با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری نظیر آستان مقدس حضرت آقاعلی عباس(ع) ، خانه‌های تاریخی، محوطه های باستانی با قدمت هفت هزار ساله و رمل‌های کویری جزو مناطق گردش پذیر در شمال استان اصفهان محسوب می‌شود و دارای دو هزار هکتار باغات انار است که هر ساله بالغ بر ۴۰ هزار تن انار از این منطقه راهی بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.

تاکنون ۱۸۴ نوع انار در جهان شناخته شده که انار نادری بادرود در کنار انار ملس ساوه، شیشه گپ فردوس، رباب نیریز جزو چهار رقم انار برتر کشور محسوب می‌شود.

سیزدهمین جشنواره انار نادری بادرود از ۱۶ تا ۲۴ آبان‌ماه در بوستان گردشگری این شهر برگزار می شود.

کد خبر 393303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.