احداث بزرگ‌ترین فرودگاه جهان در پکن + عکس

معماران شرکت زاها حدید بزرگ‌ترین فرودگاه جهان را در پکن، پایتخت جمهوری خلق چین، احداث کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، فرودگاه جدید با مساحتی بیش از ۷۰۰ هزار متر مربع، یک مرکز ترانزیت آینده‌نگر به شمار می‌رود که به شبکه حمل‌ونقل شهری متصل شده است. از جمله مهم‌ترین ویژگی‌های این فرودگاه می‌توان به سازه‌های منحنی شکل آن، روشنایی زیاد فضای داخلی و سیستم‌های هوشمند صرفه‌جویی انرژی نظیر پنل‌های خورشیدی و سیستم جمع‌آوری آب باران، اشاره کرد.

چنین انتظار می‌رود که فرودگاه Beijing Daxing تا سال ۲۰۲۵ ظرفیت پذیرش ۷۲ میلیون مسافر در سال را داشته باشد که معماران در نظر دارند با گسترش این فرودگاه، ظرفیت پذیرش مسافران را به ۱۰۰ میلیون نفر و چهار میلیون تن بار در سال برسانند.

هدف معماران شرکت زها حدید از احداث فرودگاه جدید Beijing Daxing، واقع در ۴۶ کیلومتری جنوب پکن در منطقه داشینگ، یک سکونتگاه مسکونی در کشور چین، کاهش تراکم جمعیت مسافران در فرودگاه کنونی پایتخت کشور بود.

تردد مسافران به این فرودگاه به راحتی امکان‌پذیر است به طوری که این افراد می‌توانند از قطار پرسرعت و شبکه راه آهن ملی برای رفت‌وآمد بهره گیرند. سازندگان برای به  حداکثر رساندن تعداد هواپیماها در فرودگاه و کاهش فاصله از مرکز ساختمان، فرودگاه را به طور فشرده طراحی کردند.

معماران به منظور حفظ سبک معمار برجسته شرکت خود، زاها حدید، فضای داخلی فرودگاه را با خطوط منحنی مزین کردند و سقف‌هایی مقعر ایجاد کردند که نور طبیعی را در سراسر فرودگاه به طور یکسان توزیع می‌کند. به منظور کاهش نیاز به الکتریسیته شهری، از پنل‌های خورشیدی در پشت‌بام فرودگاه استفاده شد که این پنل‌ها نور خورشید را جذب و به انرژی برق تبدیل می‌کند.

پمپ‌های حرارتی که حرارت را از عمق زمین به سطح آن انتقال می‌دهد، نیز در زیرزمین فرودگاه تعبیه شده است و گرمای مورد نیاز فضای داخلی را تامین می‌کند. علاوه‌براین، فرودگاه جدید پکن دارای یک سیستم جمع‌آوری آب باران و مدیریت آب است که به طور طبیعی تا دو میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب آب را در تالاب‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌ها تصفیه می‌کند.

کد خبر 393280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.