ایتالیا ۳ - ایران ۲/ ادامه چرخه شکست والیبالیست‌های ایران

تیم ملی والیبال ایران در دهمین مسابقه خود در رقابت‌های جام‌جهانی مقابل ایتالیا شکست خورد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، مصاف تیم‌های ایران و ایتالیا در چارچوب روز دهم مسابقات جام جهانی والیبال ۲۰۱۹ ژاپن، با برتری سه بر دو ایتالیا به پایان رسید. دو ست نخست این بازی را ایران در مصافی نزدیک برد و ست‌های سوم و چهارم این دیدار به سود ایتالیا به پایان رسید تا کار به ست پنجم کشیده شود و در این ست تیم ایتالیا در مصافی برابر برنده شد تا در مجموع سه بر دو پیروز این میدان باشد.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ست اول؛ ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران

تیم ایران با ترکیب سعید معروف، میلاد عبادی‌پور، امیر غفور، علی شفیعی، امیرحسین اسفندیار و محمدرضا موذن بازی را شروع کرد.

دو تیم بازی را برابر شروع کردند و امتیاز اول با به اوت رفتن سرویس تیم ایتالیا، از آن ایران شد و امتیازات دوم و سوم را هم امیر غفور کسب کرد تا بازی چهار بر سه به سود ایتالیا باشد. در ادامه ایتالیایی ها در دفاع و حمله بهتر بودند و موفق شدند ۸ بر ۴ و به عنوان برنده زمین را برای وقت استراحت اول ترک کنند.

بعد از این استراحت کوتاه، عبادی‌پور موفق شد ایران را به امتیاز ۵ برساند تا معروف پشت ضربه سرویس قرار بگیرد. کاپیتان تیم ایران موفق شد با گرفتن دو امتیاز سرویس اختلاف را به یک برساند. در ادامه دفاع عالی شفیعی باعث شد تا بازی در عدد ۸ مساوی شود.

در ادامه شفیعی با یک سرویس حساب شده موفق شد تا ایران را ۱۱ به ۱۰ از ایتالیا پیش بیاندازد. با دفاع خوب اسفندیار، ایران به امتیاز ۱۲ رسید تا ایتالیایی‌ها درخواست وقت استراحت دهند. بعد از این وقت استراحت تیم ایتالیا موفق شد به بازی برگردد و مصاف دو تیم در عدد ۱۲ مساوی شد. با این‌حال مجرد خیلی سریع در یک حمله سریع، امتیاز ۱۳ را برای ایران کسب کرد. روند پایاپای این مصاف ادامه داشت تا اینکه تیم ایتالیا با حساب ۱۶ به ۱۵ از ایران پیش افتاد تا دو تیم برای وقت استراحت فنی دوم زمین بازی را ترک کنند.

در ادامه این ست تیم ایتالیا کمی برتری پیدا کرد و تیم ایران با وجود عملکرد خوب از حریفش عقب افتاد و حساب کار ۲۱ به ۱۹ به سود ایتالیا شد. با این‌حال تیم ایران کم کم به بازی برگشت و در حالی که بازی ۲۳ به ۲۱ به سود ایتالیا بود، امیر غفور غفور امتیاز ۲۲ را برای ایران به دست آورد ولی نلی موفق شد تیمش را به امتیاز ۲۴ برساند. با این‌حال عبادی‌پور توانست دو امتیاز پیاپی را برای ایران به دست آورد تا دو تیم در امتیاز ۲۴ برابر شوند. این بازیکن در ادامه روز درخشش خود موفق شد دو امتیاز پیاپی بگیرد و ایران ۲۶ به ۲۵ از ایتالیا پیش افتاد و در نهایت سرویس خوب معروف باعث شد تا تیم ایتالیا دچار اشتباه شود تا شفیعی ایران را ۲۷ به ۲۵ برنده این ست کند.

ست دوم؛۲۹ بر ۲۷ به سود ایران

سرویس خوب عبادی‌پور باعث شد تا ایران به امتیاز اول برسد. در ادامه یک رالی جذاب اتفاق افتاد و درخشش موذن به ایران کمک کرد تا فیاضی ایران را دو بر صفر پیش بیاندزد و در ادامه سرویس عبادی‌پور، ایران را سه بر صفر پیش انداخت.

حرکت پایپ ناموفق عبادی‌پور باعث شد تا ایتالیا به اولین امتیاز برسد ولی شفیعی موفق شد در یک حمله ایران را ۴ بر یک پیش بیاندازد.

گابریل نلی در ادامه موفق شد با یک سرویس تیمش را به امتیاز سه برساند ولی او در سرویس بعدی ناکام بود تا بازی ۵ بر ۳ به سود ایران شود. با این حال تیم ایتالیا کم کم به بازی برگشت و موفق شد بازی را در عدد ۵ به تساوی بکشاند.
تیم ایران در ادامه بازهم از حریفش پیش افتاد و ابتدا عبادی‌پور به امتیاز ۷ رسید و در ادامه مجرد ایران را ۸ به ۶ از حریفش پیش انداخت تا دو تیم برای استراحت، زمین بازی را ترک کنند.

بعد از وقت استراحت، برتری تیم ایران ادامه یافت و تک دفاع شفیعی باعث شد تا ایران ۱۱ به ۹ از حریفش پیش بیافتد. در ادامه غفور موفق شد تا ایران را ۱۴ به ۱۲ از حریفش جلو بیاندازد.

بعد از این امتیاز امیر غفور پشت سرویس ایستاد و امتیاز ۱۵ را برای ایران کسب کرد. در ادامه تیم ایران موفق شد روی اشتباه بازیکن ایتالیا به امتیاز ۱۶ برسد و با برتری ۱۶ به ۱۵ زمین بازی را برای استراحت دوم ترک کند.

در ادامه این ست تیم ایتالیا توانست امتیاز عقب افتاده را جبران کند و با یک سرویس خوب، ۱۹ به ۱۸ از ایران پیش بیافتند تا کولاکوویچ درخواست وقت استراحت کند. بعد از ایران استراحت هم تیم ایتالیا روند خوبش را ادامه داد و نلی بازی را ۲۲ به ۱۹ به سود خود کرد. در ادامه فیاضی ایران را به امتیاز ۲۰ رساند و سپس اشتباه ایتالیایی‌ها در ادامه باعث شد تا بازی ۲۲ به ۲۱ به سود ایتالیا شود. بعد از این اتفاق تیم ایتالیا درخواست وقت استراحت داد.

بعد از استراحت، فیاضی موفق شد بازی را در امتیاز ۲۲ به تساوی بکشاند. با این‌حال خطای تور این بازیکن، ایتالیا را به امتیاز ۲۴ رساند. پس از این اتفاق مجرد امتیاز ۲۳ را برای ایران کسب کرد تا بار دیگر سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت کند.

دفاع عالی تیم ایران باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۲۴ مساوی شوند. در ادامه دفاع خوب مجرد ایران را یک امتیاز پیش انداخت ولی بلافاصله تیم ایتالیا بازی را در عدد ۲۵ به تساوی کشاند. در ادامه روند پایاپای دو تیم ادامه داشت تا اینکه غفور امتیاز ۲۸ را برای ایران به دست آورد تا در نهایت با کار خوب عبادی‌پور، ایران ۲۹ به ۲۷ این ست را هم به سود خود کند.

ست سوم؛ ۳۰ بر ۲۸ به سود ایتالیا

این ست پایاپای آغاز شد و اولین امتیاز را شاگردان کولاکوویچ بدست آوردند و فیاضی موفق شد تا حساب کار را دو بر دو مساوی کند. در ادامه این ست، عبادی‌پور موفق شد امتیاز هفت را برای ایران کسب کند و دفاع عالی شاگردان کولاکوویچ، بازی را ۸ به ۶ به سود این تیم کرد تا دو تیم برای استراحت زمین را ترک کنند. بعد از این استراحت کوتاه، امتیاز نهم با خطای تور تیم ایتالیا به سود ایران شد. در ادامه بعد از یک رالی جذاب، علی شفیعی روی پاس معروف ایران را ۱۰ به ۶ از حریفش پیش انداخت تا ایتالیایی‌ها درخواست وقت استراحت کنند.

در ادامه این ست روند خوب ایران ادامه یافت و جای خالی عالی معروف باعث شد تا ایران ۱۳ به ۸ از حریفش پیش بیافتد.

برتری تیم ایران ادامه دار بود و امیر غفور موفق شد تا ایران را ۱۶ به ۱۱ از حریفش پیش بیاندازد تا دو تیم برای وقت استراحت فنی دوم، زمین بازی را ترک کنند. بعد از وقت استراحت فنی دوم، جای خالی فیاضی باعث شد تا ایران ۱۸ به ۱۳ از حریفش پیش بیافتد. در ادامه ایتالیایی‌ها اختلاف را کم کردند و با رسیدن به امتیاز ۱۸، به یک امتیازی تیم ایران رسیدند.

بعد از این اتفاق، سرویس نلی به تور خورد تا ایران به امتیاز ۲۰ برسد و عبادی‌پور هم موفق شد تا بازی را ۲۱ به ۱۹ به سود ایران کند. با این‌حال تیم ایتالیا توانست بازی را در عدد ۲۱ به تساوی بکشاند. در ادامه غفور ایران را یک امتیاز جلو انداخت و در ادامه عبادی‌پور ایران را ۲۳ به ۲۱ پیش انداخت ولی ایتالیایی‌ها بار دیگر بازی را در عدد ۲۳ به تساوی کشاندند.

عبادی‌پور در اواخر این ست امتیاز ۲۴ را برای ایران بدست آورد ولی بازهم ایتالیایی‌ها بازی را به تساوی کشاندند. این روند پایاپای ادامه داشت و دو تیم در امتیازات ۲۵-۲۶-۲۷ و ۲۸ هم مساوی شدند تا اینکه تیم ایتالیا ۳۰ به ۲۸ این ست را به سود خود پایان داد.

ست چهارم؛ ۲۵ بر ۱۷ به سود ایتالیا

این ست را ایتالیا بهتر آغاز کرد و با برتری ۸ بر ۶ برابر ایران، برای استراحت، زمین مسابقه را ترک کردند. روند خوب آن ها در حمله و دفاع ادامه داشت و موفق شدند ۱۰ بر ۷ از ایران پیش بیافتند. در سوی دیگر این میدان، تیم ایران در دفاع و حمله بر خلاف ست‌های قبلی موفق نبود تا بازی ۱۴ به ۸ به سود ایتالیا باشد. این روند بد ایران و روند خوب ایتالیا ادامه دارد بود و این تیم با برتری ۱۶ به ۱۰، برای وقت استراحت فنی دوم، زمین مسابقه را ترک کرد.

بعد از وقت‌های استراحت، ایتالیا اختلافش را بیشتر کرد و با یک سرویس، ۱۹ به ۱۱ از ایران جلو افتاد.

در ادامه یلی و مجرد موفق شدند تا اختلاف را کمتر کنند و بازی ۲۰ به ۱۵ به سود ایتالیا شد. در امتیاز ۲۱ به ۱۶، شیرجه اسفندیار برای زدن توپ با فرود او روی زمین همراه شد تا دچار آسیب دیدگی از ناحیه کتف شود و به دلیل مصدومیت، این بازیکن زمین مسابقه را ترک کرد.

در نهایت این ست را ایتالیا ۲۵ به ۱۷ پیروز شد تا کار به ست پنجم کشیده شود.

ست پنجم؛ ۱۵ بر ۱۳ به سود ایتالیا

در این ست بازی پایاپای دنبال شد و هر دو تیم خطاهای زیادی داشتند. تیم ایران روی سرویس خوب مجرد موفق شد تا در عدد ۶ با ایتالیا مساوی کند. در ادامه اشتباه نلی باعث شد تا ایران ۸ بر ۷ از حریفش پیش بیافتد و بعد از آن، دو تیم جای خود را در زمین عوض کردند.

بعد از جابه‌جایی زمین، نمایش برابر دو تیم ادامه داشت و اسپک بازیکن ایتالیا با برخورد به دست شفیعی باعث شد تا دو تیم در امتیاز ۹ مساوی شوند. فیاضی موفق شد تا ایران را به امتیاز ۱۰ برساند ولی ایتالیایی‌ها دوباره بازی را مساوی کردند و با زدن یک سرویس، ۱۱ به ۱۰ از ایران جلو افتادند.

در ادامه خطای تور بازیکنان ایتالیا باعث شد دو تیم در امتیاز ۱۲ برابر شوند ولی از دست رفتن سرویس فیاضی باعث شد تا ایتالیا یک امتیاز پیش بیافتد اما معروف موفق شد تا بازی را در عدد ۱۳ به تساوی بکشاند و بعد از آن سرمربی ایتالیا درخواست وقت استراحت کرد.

بعد از این وقت استراحت تیم ایتالیا با یک حمله خوب به امتیاز ۱۴ رسید و کولاکوویچ بود که اینبار درخواست وقت استراحت کرد. با اینحال نلی با گرفتن یک امتیاز سرویس، ۱۵ به ۱۳ این ست را هم به سود خود کرد.

کد خبر 393244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.