مناسب‌سازی ۵۰ هزار مترمربع از معابر شهری گلپایگان

شهردار گلپایگان گفت: پیاده‌روسازی معابر شریانی شهر با هدف بهسازی و سهولت در تردد عابران پیاده، معلولان، سالخوردگان و افراد کم‌توان جسمی - حرکتی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع انجام شده است.

پیمان شکرزاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از گلپایگان با اشاره به اقدامات شهرداری این شهر برای مناسب‌سازی اماکن و معابر عمومی جهت استفاده معلولان و جانبازان، اظهارکرد: پیاده‌روسازی و احداث مسیر ویژه نابینایان با اجرای سنگ‌فرش با خطوط ویژه به طول یک‌هزار و ۴۰۰ متر و به مساحت حدود پنج هزار مترمربع در دو طرف بلوار «سلمان فارسی» از دیگر اقدامات شهرداری برای مناسب‌سازی است.

وی افزود: پیاده‌روسازی معابر شریانی شهر با هدف بهسازی و سهولت در تردد عابران پیاده، معلولان، سالخوردگان و افراد کم‌توان جسمی - حرکتی به مساحت ۵۰ هزار متر مربع انجام شده است.

شهردار گلپایگان اضافه کرد: طرح احداث پیاده‌گذر بلوار امام رضا(ع) به طول چهار هزار متر و به مساحت ۱۶ هزار مترمربع با هدف بهسازی و سهولت در ترددعابران، جانبازان، معلولان، سالخوردگان و کم‌توانان جسمی و حرکتی اجرا شده است.

شکرزاده با اشاره به اقدامات انجام شده برای ایجاد فضای مناسب ورزشی ویژه معلولان و جانبازان، خاطرنشان کرد: ورودی محوطه پارک شهر، پارک ۱۷ تن، پارک ساحلی و جنگلی بهسازی و مناسب‌سازی شده و مدیریت شهری در راه‌اندازی خودروی ویژه حمل و نقل معلولان و نصب تابلوهای ویژه پارک برای آن‌ها در بعضی نقاط شهر همکاری لازم را انجام داده است.

وی از تشدید نظارت بازرسان شهرداری بر مناسب‌سازی اماکن در حال احداث، تصریح کرد: از این پس طراحی و اجرای تقاطع‌ها و میدان‌های شهری با توجه به اصول مناسب‌سازی و پیش‌بینی محل‌های تردد معلولان در نظر گرفته می‌شود.

شکرزاده با بیان اینکه محل نصب دستگاه خودپرداز ویژه معلولان در بهترین نقطه شهر با در نظر گرفتن همه ضوابط به کمیته مناسب‌سازی پیشنهاد شده است، یادآور شد: سالن چند منظوره مدیریت بحران، پارک‌ شادی و پارک شهید خرازی و مکان‌های در حال احداث مانند پارک بانوان، حمام رباط آحسین و حمام بهشت(ملااسدالله)، محوطه بیرونی مسجد جامع برای بازدید معلولان مناسب‌سازی شد.

کد خبر 393194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.