پرداخت ۵۷۴ میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی منازل روستایی اصفهان

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن ‌اصفهان از پرداخت ‌۵۷۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در قالب تعمیر و بازسازی و بهسازی مسکن روستایی و ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای کمک به تعمیر و احداث واحدهای آسیب دیده امسال خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط‌عمومی بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان، محسن قوی بیان در آستانه روز ملی روستا و عشایر، در رابطه با پرداخت تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی، اظهار کرد: سهم استان اصفهان از این طرح از سال‌ ۱۳۸۴ تاکنون، ۸۶ هزار و ۹۳۴ فقره تسهیلات بوده که در حال حاضر ۵۴ هزار و ۸۴۴ فقره به پایان کار منجر شده است.

وی افزود: سهمیه تخصیصی سال ۱۳۹۷ در استان اصفهان ۱۰ هزار و ۵۰۰ فقره بوده که از این سهم چهار هزار و ۵۳۵ فقره با سقف فردی ۴۰۰ میلیون ریال ابلاغ شده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در خصوص عملکرد این نهاد در سال ۱۳۹۸، ادامه داد: دراین خصوص ۵۷۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی درقالب تعمیر و بازسازی و بهسازی مسکن روستایی پرداخت خواهد شد، همچنین ۲۶۰ میلیارد ریال تسهیلات بلاعوض برای کمک به تعمیر و احداث واحدهای آسیب دیده در حوادث فروردین سال ۱۳۹۸ پرداخت خواهد شد.

وی با بیان اینکه احداث و تعمیر حدود ۱۴هزار واحد مسکونی با کمک تسهیلات بانکی وکمک‌های بلاعوض و کمک‌های جنبی نیز در سال‌جاری انجام شده است، گفت: حضور در بازسازی شهرستان پلدختر استان لرستان در قالب ستاد معین برای بازسازی حدود سه هزار و ۶۴۸ واحد مسکونی روستایی و شهری از دیگر دستاوردهای بنیاد مسکن استان اصفهان بوده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان در رابطه با آمار حوادث استان خاطرنشان کرد: از پنج هزار و ۷۲۷ واحد آسیب دیده ثبت شده در سامانه پایش، تسهیلات سه هزار و ۳۲۰ واحد درقالب دو هزار و ۸۰ واحد احداثی و یک هزار و ۲۴۰ واحد تعمیری تامین اعتبارشده است.

قوی بیان با اعلام اینکه بازسازی حدود ۱۲ هزار واحد تعمیری و نزدیک به سه هزار و ۲۰۰ واحد احداثی و مقاوم سازی با پیشرفت بیش از ۹۵ درصد در سرپل ذهاب استان کرمانشاه پایان یافته است، تصریح کرد: در رابطه با ناظرین نظام فنی روستایی تعداد ۳۵۳ نفر ناظر نظام فنی روستایی و ۴۸ دفتر خدمات فنی به متقاضیان خدمات ارائه می‌دهند.

وی در خصوص آخرین وضعیت تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در شهرها و روستاها اضافه کرد: طبق سهمیه استان ۱۰۲ خانوار روستایی دارای حداقل دو عضو معلول می باشندکه به بانک معرفی شده و تسهیلات ویژه بهسازی جهت هر خانوار ۱۸۰ میلیون ریال، کمک بلاعوض از طریق بنیاد مستضعفان ۱۰۰ میلیون ریال، سازمان بهزیستی مبلغ ۶۰ میلیون ریال و حساب ۱۰۰ حضرت امام(ره) مبلغ ۲۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به این متقاضیان می نمایند.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اصفهان تصریح کرد: سهمیه استان اصفهان پیرامون تامین مسکن خانوارهای دارای حداقل دو عضو معلول در شهرها ۴۵۰ مورد است.

کد خبر 393132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.