خیابان‌های خطرناکی که با رنگ‌آمیزی امن شد +عکس

خیریه کمک‌های بشردوستانه بلومبرگ، به منظور پیشگیری از بروز حوادث و خطرات بیش از حد در چهارراه‌های شهری جهان، آن‌ها را به فضاهای روشن و رنگارنگ تبدیل کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، خیریه کمک‌های بشردوستانه بلومبرگ که در سال ۲۰۰۳ شخص مایکل بلومبرگ، شهردار سابق نیویورک، اقدام به تأسیس آن در این شهر کرد بر پنج بخش محیط ‌زیست، بهداشت عمومی، هنر، نوآوری‌های دولتی و تحصیلات تمرکز دارد. این خیریه به تدریج دست به اقدامات شهر- محور زد و با استفاده از رنگ‌های شاد و نشاط‌آور، چهارراه‌های ترسناک و خطراتی که به دلیل وجود اتومبیل‌ها در آن‌ها اتفاق می‌افتد را دچار تحول کرد. با هدف تأمین ایمنی جاده‌های جهان، بلومبرگ این چهارراه‌ها را به فضاهایی روشن، دوستانه و رنگارنگ تبدیل کرد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم.

آدیس آبابا، اتیوپی-چهارراه Sebategna

نوسازی چهارراه Sebategna در نوامبر ۲۰۱۷، اولین برنامه مؤسسه بلومبرگ به منظور پیاده‌سازی برنامه چهارراه‌های ایمن شهری بود. این برنامه یک ابتکارعمل چندین ساله به منظور بهبود وضعیت عابران پیاده از طریق طراحی‌های خیابانی بود.

آدیس آبابا، اتیوپی-چهارراه LeGare

به منظور ایمن‌سازی محل تردد عابران پیاده در عبور از چهارراه LeGare، شکل هندسی این چهارراه به صورتی نوسازی شد که فضای بیشتر برای عابران فراهم ‌آورد و مساحت کمتری را در اختیار ماشین‌ها قرار ‌دهد. همچنین در این چهارراه محدودیت سرعت اعمال می‌شود.

 بوگوتا، کلمبیا-پلازا

۸۰ پارکینگ کم و یا بدون کاربرد در شهر بوگوتا تبدیل به فضاهای عمومی رنگارنگ و زییایی شدند که باعث بهبود ایمنی وضعیت تردد از خیابان‌های پرتردد می‌شود.

بوگوتا، کلمبیا-بوسا

منطقه اطراف "بوسا سنترو" مملو از مدارس است، به همین دلیل لازم است که محیط امنی برای تردد عابران پیاده، به ویژه دانش‌آموزان در آن فراهم شود. بنابراین خیریه بلومبرگ به کمک استفاده از رنگ‌ها و علائم اقدام به تفکیک محوطه مخصوص عابران پیاده در این منطقه کرد.

فورتالزا، برزیل-Cidade 2000

خیابان مرکزی محله Cidade 2000 شهر فورتالزا در برزیل، در سپتامبر ۲۰۱۷ بازسازی شد. این اقدام نخستین پروژه شهری فورتالزا در راستای خدمات‌رسانی به مردم بود و هدف از انجام آن بهبود شرایط ایمنی جاده‌ها در کنار افزایش مساحت فضاهای عمومی اعلام شده است.

فورتالزا، برزیل-آلبرت سابین

به منظور ارتقای سطح امنیت بیماران و کارکنان بیمارستان کودکان "آلبرت سابین" و افزایش میزان دسترسی آسان به پیاده‌روها، کاهش فاصله بین خیابان و خطوط عابرپیاده و التزام خودروها به کاهش سرعت، بلومبرگ اقدام به نوسازی هندسی خیابان Tertuliano Sales در شهر فورتالزای برزیل کرده است.

بمبئی،هند-چهارراه ناگپادا

با توجه به ازدیاد تردد جمعیت مردم و خوردروها از این چهاراره و بی‌نظمی حاکم بر آن، بخش اختصاص یافته به تردد خودروها در آن به کمک رنگ‌ها محدودتر شد و فضای عمومی بیشتری در کناره‌های آن فراهم آمد. این امر منطقه مذکور را برای همه کاربران ایمن‌تر کرده است. 

بمبئی، هند-Mithchowki

به منظور اعمال محدودیت سرعت در چهارراه Mithchowki شهر بمبئی، در طول پیاده‌سازی یک تغییر آزمایشی و موقت، فاصله خطوط عابرپیاده از هم و عرض آن‌ها کم شد. علاوه بر این طرح هندسی چهارراه کمی تغییر پیدا کرد و پیاده‌روها کاملا نوسازی شد.

سائو پائولو، برزیل-سائو میگوئل

اجرای موقت یک طرح جدید در چهارراه سائو میگوئل توسط بلومبرگ، امکان آزمایش کردن تغییرات پیشنهادی آژانس‌های محلی مبنی بر ایجاد فضاهای بیشتر برای عابران پیاده و در نتیجه امنیت بیشتر برای آن‌ها را فراهم کرد.

کد خبر 393107

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.