سرویس‌دهی ویژه اتوبوسرانی به عزاداران اربعین در امامزاده شاه کرم(ع)

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه گفت: ۴۵ دستگاه اتوبوس این شرکت به زائران اربعین که حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهان به سمت امامزاده شاه کرم (ع) حرکت خواهند کرد، سرویس‌دهی می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، قدرت افتخاری ظهر امروز-شنبه ۲۰ مهرماه ۹۸- در جمع خبرنگاران اظهارکرد: امام زاده جعفر (ع) مشهور به امامزاده شاه کرم مکان بزرگ و گسترده‌ای برای برگزاری مراسم اربعین است و حجم عظیم مراجعه‌کنندگان به این امامزاده از ابعاد مختلف مذهبی، فرهنگی و ملی قابل احترام و توجه است.

وی با اشاره به ازدحام جمعیت در مرز ایران و عراق در این ایام، افزود: گزارش‌های رسیده حاکی از تجمع بسیار زائران در مرز و به وجود آمدن مشکلاتی در مسیر تردد آن‌ها به کربلا و نجف وجود دارد، از این‌رو امام‌زاده جعفر (ع) می‌تواند نقش بسزایی در پاسخگویی به تمناهای دینی و مذهبی مردم و جمع‌آوری نذورات آن‌ها داشته باشد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با اشاره به سرویس‌دهی این شرکت در مسیر حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهانبه زائران اربعین حسینی طبق سال‌های گذشته، تصریح کرد: با توجه به برنامه‌هایی که تولیت آستان مقدسه زینبیه(س) برای اعزام زائران به آستانه امامزاده جعفر(ع) و برگشت آن‌ها در این ایام در نظر گرفته است،  تعداد ۳۰ دستگاه اتوبوس برای خدمت‌رسانی به آن‌ها در این مسیر پیش‌بینی شده که با این حساب افزایش ۵۰ درصدی سرویس‌دهی را نسبت به سال‌های گذشته در این راستا شاهد هستیم.

وی با اشاره به خدمات‌رسانی مجموعا ۴۵ دستگاه اتوبوس به زائران اربعین حسینی در مسیر حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهان، اظهار کرد: تعداد ۱۵ دستگاه اتوبوس از میدان لاله به سمت آستان امام‌زاده جعفر (ع)  و بالعکس کار سرویس‌دهی به زائران را بر عهده دارند و جمعیت قابل توجهی را در این مسیر جابه‌جا می‌کنند.

افتخاری گفت: به منظور جانمایی مناسب برای اتوبوس‌ها هماهنگی لازم با تولیت آستان امام‌زاده جعفر (ع) انجام شده تا عابران پیاده که قصد استفاده از اتوبوس را دارند با طی کردن کمترین مسافت، امکان دسترسی و استفاده از اتوبوس را داشته باشند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه ابراز امیدواری کرد: با توجه به اهمیبت موضوع و تمرکز جمعیت زائران و بازتاب خبری این حرکت بزرگ بتوانیم در راستای انجام مسئولیت اجتماعی در قبال مراسم‌های مذهبی و فرهنگی به نحو احسن ایفای نقش کنیم.

وی با اشاره به تعطیل عمومی روز اربعین و فعالیت نیمی از ناوگان شرکت واحد اتوبوسرانی در روزهای تعطیل، اضافه کرد: از لحاظ تامین اتوبوس مشکلی نداریم،  البته برای سرویس‌دهی به زائران از اتوبوس‌های بخش خصوصی استفاده شده است و چنانچه نیاز به سرویس‌دهی بیشتر باشد امکان افزایش تعداد اتوبوس‌ها وجود دارد و پیش‌بینی لازم در این خصوص انجام شده است.

ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در اتوبان فرودگاه، روز اربعین

«مهرداد علی اکبری» نماینده اداره کل راه وحمل ونقل جاده‌ای استان اصفهان نیز در این نشست اظهار کرد: سال‌های گذشته آزمون و خطاهایی در جریان راهپیمایی اربعین وجود داشت که از جمله آن‌ها می‌توان به خطر حرکت خودورها در آزادراه با وجود حرکت عابران پیاده اشاره کرد.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده مقرر شد جلسه کمیته ایمنی برگزار و هماهنگی لازم در ارتباط با فعالیت موکب‌ها در مسیر پیاده‌روی انجام شود.

نماینده اداره کل راه وحمل ونقل جاده ای استان اصفهان با تاکید بر اینکه ایمنی، اولویت نخست این اداره کل است، گفت: روز اربعین حمل و نقل خودروهای سنگین در اتوبان فرودگاه ممنوع می‌شود و خودروهای سنگین از محور جاده خاتون‌آباد به سمت جی، تردد خواهند کرد.

علی اکبری تصریح کرد: امسال تلاش می کنیم تعداد موکب های در مسیر راهپیمایی اربعین حدفاصل میدان لاله تا فرودگاه اصفهان را به حداقل ممکن برسانیم تا برنامه‌ریزی بهتری انجام شود.

کد خبر 392998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.