روند اصلاحی بازار سرمایه نگران کننده نیست

یک کارشناس و تحلیلگر تکنیکال بورس و بازار سرمایه گفت: فعالان بازار سرمایه معقتدند روند اصلاحی اخیری که در شاخص کل بورس و سهم های شاخص بازار سرمایه به وجود آمد، نگران کننده نیست و اکنون این بازار برای رشد مثبت آماده است.

حمید میر معینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه نمی توان حباب بورس را در همه سهم های بازار سرمایه مشاهده کرد، اظهار کرد: این حباب شامل همه سهم های بازار سرمایه نشده و تنها سهم های جزئی برخی از صنایع را گرفتار کرده و معاملات فعلی سهام در بازار سرمایه با ارزش بالاتری از ارزش اصلی سهم ها صورت می گیرد.

وی افزود: به رغم اینکه تعدادی از سهم ها ارزشی بیش از قیمت واقعی خود پیدا کرده اند، هنوز سهم هایی از برخی صنایع در بازار سرمایه ایران وجود دارد که به ارزش ذاتی خود نرسیده و رشد محسوس اخیر شاخص های سهام در بازار، تاثیر چندانی بر وضعیت این سهم ها نگذاشته است.

تاثیر شاخص کل بر سایر سهم‌ها در بعضی موارد نامحسوس است

این کارشناس و تحلیلگر تکنیکال بورس و بازار سرمایه علت اصلی کاهشی شدن شاخص کل بورس در هفته های اخیر، ایجاد ترس توسط برخی از بازیگران بازار در بعضی از نمادهای مهم دانست و تصریح کرد: افت ارزشی اخیر در برخی از نمادها به ۱۵ و ۲۰ درصد نیز رسیده و افزایش نامحسوس ارزش شاخص کل بورس تهران در برخی از روزها، نمی تواند افت چشمگیر اخیر را در نمادهای غیر شاخص جبران کند.

میرمعینی اضافه کرد: وضعیت و ارزش اصلی شاخص کل بورس تهران به صورت دقیق گویای وضعیت بازار و نوسانات ارزشی در سهم ها نیست و برای پی بردن به نوسانات هر سهم در بازه زمانی چند هفته اخیر، بررسی دقیق همان سهم و عوامل رشد و سقوط اختصاصی آن لازم است.

وی ادامه داد: تجربه بازار سرمایه نشان داده که برخی افراد می توانند با مدیریت ارزش و نوسان سهم های شاخص، کنترل نوسانات ارزشی شاخص کل بورس تهران را به دست بگیرند و به همین دلیل، تاثیر شاخص کل بورس بر سایر سهم ها در بعضی از موارد نامحسوس است.

اصلاح‌های اخیر شاخص کل لازمه رشد پایدار این بازار بود

این کارشناس و تحلیلگر تکنیکال بورس و بازار سرمایه، خاطر نشان کرد: بسیاری از فعالان بازار بورس و سرمایه معتقدند اصلاح ۱۰ تا ۱۵ واحدی اخیر که در بازار سرمایه به وجود آمد، لازمه رشد پایدار این بازار در کشور بود و به ثبات ارزشی سهم ها در بلند مدت کمک کرد. به نظر می رسد بازار سرمایه پس از یک استراحت و اصلاح کوتاه مدت اکنون برای آغاز یک روند رو به رشد مثبت آماده شده است.

میرمعینی افزود: بی شک روند ارزشی بازار سرمایه در ماه های آتی وابسته به اخبار سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی مربوط به بورس خواهد بود و این عوامل هستند که موجب ثبات یا ناپایداری روند ارزشی بازار سرمایه در بازه زمانی بلند مدت می شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شاخص کل بورس تهران که از اواسط تابستان روند افزایشی به خود گرفته بود و هر روز رکورد جدیدی را به ثبت می رساند، در هفته های اخیر با اصلاح های چند هزار واحدی چشمگیر و جبران های نامحسوس مواجه شده و همین امر موجب نگرانی بسیاری از فعالان بازار سرمایه کشور، نسبت به سهم خود در این بازار شده است.

اخبار مرتبط:

کد خبر 392988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.