عجایب شهر / احداث یک رستوران پایدار در هلند

با ترویج سبک زندگی پایدار در اغلب شهرهای جهان، علاوه بر معماران و طراحان، مردم در بسیاری از نقاط جهان در تلاش برای ایجاد سازه‌هایی پایدار در اطراف خود هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در چند دهه اخیر افزایش آلودگی هوا و گرمای کره زمین همگان را بر آن داشته است تا گامی در جهت کاهش این دو بحران بردارند و زندگی را به سمت پایداری سوق دهند. در کشور هلند، گروهی از مردم با همکاری هم اقدام به احداث رستورانی نسبتا بزرگ کرده‌اند که در آن علاوه‌بر تامین غذا از محصولات گیاهی تولیدی خود، میزان پسماند غذایی صفر است.

رستوران موقتی جدید که  Brasserie ۲۰۵۰ نام گرفت همانند یک پاویون بسیار بزرگ است که علاوه بر مکانی برای سرو غذا به مهمانان، به عنوان انباری برای ذخیره مواد غذایی عمل می‌کند. قسمت داخلی این پاویون عظیم پوشیده از سبزیجاتی ‌است که برای تهیه غذاهای رستوران مورد استفاده قرار می‌گیرد.

هدف سازندگان از ایجاد رستوران سبز Brasserie ۲۰۵۰، تاکید بر نیاز به تولید مواد غذایی پایدار بود که این افراد با ایجاد یک انبار مواد غذایی ساخته شده از مواد بازیافتی توانستند به هدف خود دست یابند. پاویون سبز هلند به طور موقت و برای فستیوال موسیقی هلند احداث شد و قرار شد پس از پایان فستیوال تمام مصالح تشکیل‌دهنده آن جمع‌آوری شود تا برای پروژه‌های بعدی مورد استفاده قرار گیرد.

در ساخت پاویون سبز هلند به طور کامل از میله‌های مخصوص قفسه‌بندی بازیافتی استفاده شد و سقف پلاستیکی رستوران به آن نمایی سه ضلعی، دقیقا مشابه به یک انبار بخشید. سازندگان برای ایجاد تمام اجزا داخل رستوران حتی صندلی‌ها نیز از فلزات و مواد پلاستیکی بازیافتی بهره بردند و همه چیز را طوری طراحی کردند که بتوانند از مصالح برای پروژه‌های بعدی خود نیز بهره برند.

دیوارهای دو طرف رستوران پوشیده از قفسه‌هایی بود که در آن غلات و گیاهان مختلفی نظیر گندم، ذرت، سیر و پیاز پرورش داده می‌شد و برای تهیه غذای رستوران مورد استفاده قرار می‌گرفت. سبزیجات کاشته شده در قفسه‌های نصب شده روی دیوارها، علاوه بر تامین مواد غذایی، فضایی سبز را برای رستوران به ارمغان آورده بود و بین بازدیدکنندگان و طبیعت، پیوندی عمیق برقرار می‌کرد.

کد خبر 392929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.