حذف جریمه‌های کاغذی راهنمایی و رانندگی در اصفهان/تجهیز پلیس به دوربین البسه

رئیس پلیس راهور اصفهان از حذف قبض جریمه و جایگزین شدن امکانات گوشی‌های هوشمند پلیس راهنمایی و رانندگی برای ثبت آن و همچنین تجهیز لباس پلیس به البسه دوربین‌دار در این استان خبر داد.

به گزارش ایمنا، سرهنگ محمدرضا محمدی اظهار کرد: در زمان حاضر بیشتر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در کلانشهر اصفهان به گوشی‌های هوشمند پلیس برای اعمال جریمه‌ها مجهز شدند و دیگر از قبض کاغذی استفاده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح در سایر شهرستان‌های استان در حال اجراست، افزود: به زودی همه آنها مجهز به این ابزار جدید و هوشمند می‌شوند و با استفاده از گوشی‌های هوشمند، تخلف رانندگان به صورت برخط (آنلاین) ثبت و پیامک آن برای راننده یا مالک خودرو ارسال می شود.

تجهیز پلیس به دوربین البسه

رئیس پلیس راهور اصفهان با اشاره به این که بیشتر ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی در اصفهان به دوربین البسه مجهز شدند و به زودی پوشش آن در سراسر استان کامل می شود، تصریح کرد: دوربین البسه برای نظارت و کنترل رفتار ماموران پلیس راهور با مردم و مردم با آنها در مکان‌ها و ماموریت‌های حساس و ضروری استفاده می‌شود.

رییس پلیس راهور اصفهان با بیان این که شعار نیروی انتظامی، پلیس هوشمند است، گفت: در این پیوند، استفاده از ابزارها و فناوری‌های جدید در دستور کار پلیس راهور قرار دارد و از این پس بسیاری از ابلاغ‌های راهنمایی و رانندگی مانند اجراییات، شماره گذاری، جریمه‌ها و نمره‌های منفی از طریق پیامک به رانندگان و مالکان خودرو اعلام می شود.

وی با بیان اینکه خلافی‌هایی که توسط گوشی‌های هوشمند ثبت می‌شود به صورت آنلاین برای راننده پیامک خواهد شد، اضافه کرد: خلافی‌هایی که توسط دوربین‌ها و یا ماشین‌های دوربین‌دار گشت پلیس ثبت می‌شود، پس از تایید توسط کاربر راهور نیز برای راننده پیامک می‌شود.

اطلاعات جریمه خودروها پیامک می‌شود

محمدی از همه رانندگان و مالکان خودرو خواست تا به منظور اطلاع دقیق و به موقع از موارد مربوط به راهنمایی و رانندگی، برای به روز رسانی شماره تلفن‌های همراه خود، اقدام و برای این کار به دفاتر پلیس + ۱۰ یا مراکز تعویض پلاک پلیس مراجعه کنند.

وی درباره اینکه آیا امکان اعلام شماره تلفن همراه از طریق سامانه‌های اینترنتی وجود دارد، به ایرنا گفت: هنوز این امکان فراهم نشده و امید است در آینده فعال شود.

با استفاده از گوشی‌های هوشمند پلیس، شماره قبض، تاریخ، نوع و علت جریمه شدن، شناسه قبض و شناسه پرداخت، پیامک می‌شود و راننده یا مالک خودرو می‌تواند در همان لحظه، آن را از طریق سامانه ۱۲۰ پلیس راهور پرداخت کند.

بازدارندگی با هدف کاهش تخلفات و ایجاد جو روانی مثبت برای رانندگان برای اطلاع از میزان جرایم و پرداخت آن از اهداف سیستم جدید است.

کد خبر 392742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.