عجایب شهر/ تفریحگاه شگفت‌انگیز در فیلیپین + عکس

وینست کالبو، معمار مشهور بلژیکی، از طرح‌های خود برای احداث یک تفریحگاه اعجاب‌انگیز و دوستدار محیط زیست در فیلیپین رونمایی کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، وینسنت کالبو قرار است در تفریحگاه جدید تمام عناصر دوستدار محیط زیست را اعمال کند و از مواد بازیافتی محیط اطراف به طور کامل برای ساخت آن بهره گیرد. تفریحگاه جدید که  Nautilus Eco-Resort نام خواهد گرفت به شکل صدف‌هایی بسیار شگفت‌انگیز و پوشیده در گیاهان سبز ساخته خواهد شد.

صدف‌های سبز شامل آپارتمان‌هایی خواهد بود که روی یک سطح دایره‌ای قرار می‌گیرد و میزبان بیش از ۵۰۰ مهمان و گردشگر از سراسر دنیا خواهد بود. وینسنت کالبو در نظر دارد برج‌های صدفی را طوری طراحی کند که قابلیت چرخش داشته باشد و بنابراین گردشگران قادر خواهند بود آخرین اشعه‌های خورشید را نیز در طول روز نظاره کنند. کالبو می‌خواهد یکی از بی‌نظیرترین و به یادماندنی‌ترین جزایر جهان را در فیلیپین احداث کند.

تفریحگاه جدید در یکی از مناطق فیلیپین با آب‌های آرام احداث می‌شود و در نتیجه مهمانان می‌توانند با استفاده از قایق‌های الکتریکی در آب‌های اطراف گردش کنند. وینسنت کالبو قصد دارد امکانات رفاهی و تفریحی کاملی را برای گردشگران ایجاد کند، به عنوان مثال قرار است با استفاده از تکنولوژی پایدار، توربین‌هایی زیردریایی ایجاد شود که انرژی حاصل از امواج دریا را به خود جذب و به انرژی مورد نیاز برای برج‌ها تبدیل می‌کند. بااین وجود، کالبو در طراحی تفریحگاه جدید ذهن خود را تنها متمرکز بر گردشگران نکرده است، بلکه می‌خواهد در مرکز این مکان شگفت‌انگیز یک مرکز پژوهشی و علمی و یک پایگاه تفریحی-دریایی به نام "کوه اوریگامی" احداث کند.

پشت بام "کوه اوریگامی" پوشیده از گل‌ها و گیاهان سبز خواهد بود و قرار است در آن رستوران‌های متعدد، استخرهای شنا، استخرهایی از آب دریا و آزمایشگاه‌های علمی احداث شود. جالب تر از همه این‌که، وینست کالبو در نظر دارد یک مدرسه ابتدایی، یک مهد کودک و سالن‌هایی ورزشی برای جوانان احداث کند تا در طراحی خود همه گروه‌های سنی را به طور برابر مورد توجه قرار داده باشد. او امیدوار است که با ایجاد چنین فضاهایی در تفریحگاه جدید، تعاملات اجتماعی بین پژوهشگران و گردشگران دوستدار محیط زیست را افزایش دهد.

تفریحگاه جدید امکان گردشگری زیست‌محیطی را بر اساس آموزش و تفسیر در یک محیط زیست طبیعی فراهم می‌آورد که در این محیط تمام منابع و رفاه ساکنان اطراف به خوبی حفظ می‌شود. وینست کالبو می‌خواهد مکان جدید را به گونه‌ای طراحی کند که در آن میزان انتشار گازهای آلاینده و مواد زائد به صفر برسد. 

کد خبر 392683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.