نخست اصلاح رفتار بزرگسالان، سپس توانمندسازی کودکان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اولین مسیر برای ساخت آینده را اصلاح رفتار بزرگسالان دانست.

به گزارش ایمنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان،‌ ویژه‌برنامه روز جهانی کودک امروز سه شنبه ۱۶مهرماه در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری این کانون و با حضور "لئو پولدو لوپزا سعا" رایزن فرهنگی ایالت متحده مکزیک در ایران، فاضل نظری، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، حبیب ایل‌بیگی قائم‌مقام بنیاد سینمایی فارابی، حامد رهنما دبیر هفته ملی کودک برگزار شد.

در این برنامه مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پاسخ به این پرسش که شعار «آینده را باید ساخت» چطور تحقق پیدا می‌کند، گفت: مخاطب این شعار کودکان نیستند. مخاطب این شعار بزرگسالان هستند. اگر قرار است آینده را بسازیم و روزهای بهتری از امروز داشته باشیم، حتما باید از مسیر اصلاح عبور کنیم. وقتی ما می‌گوییم آینده را باید ساخت، یعنی کودکان که امروز هستند آینده جامعه ما را در دست می‌گیرند.

فاضل نظری توضیح داد: برای ساخت آینده، دو مسیر را برجسته می‌کنم، اول مسیر اصلاح رفتار بزرگسالان و بعد توانمندسازی کودکان نسبت به مهارت‌هایی که برای زندگی آینده به آن نیاز دارند. مهارت‌هایی که سال‌هاست نظام آموزشی ما به شکل گسترده به آن‌ها بی‌توجه بوده است و افراد، یعنی بزرگسالان امروز مجبور بوده‌اند آن را از راه آزمون و خطا یاد بگیرند.

کد خبر 392561

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.