با شناخت آینده تهران را ترسیم کنیم

شهردار تهران با اشاره به ویژه برنامه‌های هفته تهران ۱۲ تا ۱۸ مهرماه، گفت: باید با شناخت از ظرفیت‌های پایتخت آینده این شهر را ترسیم کنیم.

به گزارش ایمنا، پیروز حناچی شامگاه امروز –دوشنبه ۱۵ مهرماه- در مراسم بزرگداشت روز تهران در کاخ گلستان اظهار کرد: این کاخ ثبت جهانی شده و آغا محمد قاجار در همین مکان تاجگذاری کرد و تهران را به عنوان پایتخت اعلام کرد.

وی افزود: نخستین خیابان پایتخت لاله زار است و در کنار آن عمارت شمس العماره وجود دارد که بسیاری از عکس‌های پایتخت از بالای آن گرفته شده و در این محدوده می‌توانیم تاریخ تهران را جستجو کنیم که میدان ارک و تکیه دولت نیز بخشی از آن است.

شهردار تهران تصریح کرد: در محوطه میدان ارگ و کاخ‌گلستان توپی بود که مردم به آن دخیل می‌بستند و آن توپ نیز جزء بخشی از هویت پایتخت است که الان این توپ در حیاط وزارت امور خارجه قرار دارد.

حناپی تاکید کرد: با شناخت خانه پدری می‌توان تعلق مکانی ایجاد کرد و ما به مکان‌هایی سفر می‌کنیم و در فضاهایی قرار می‌گیریم که تعلقی در ما ایجاد می‌کند و این نشان می‌دهد که روح روان مردم در این زمینه کار شده است.

وی ادامه داد: پادشاهان برای آنکه دلشان خنک شود اسکلت شاهان قبل را در کنار عمارت کاخ گلستان دفن کردند تا هر روز از روی آن گذر کنند و دلشان خنک شود که بعدها با احترام آن را دفن کردند.

شهردار تهران اضافه کرد: عکاسخانه کاخ گلستان یکی از غنی‌ترین مجموعه‌ها است که آثار بسیار با ارزشی دارد.

قلب اقتصاد کشور در بازار تهران است

شهردار تهران با اشاره به ظرفیت‌های اقتصادی این شهر نیز گفت: گردش مالی بازار تهران نشان می‌دهد که هنوز قلب اقتصاد کشور در بازار پایتخت است.

وی خاطرنشان کرد: از همه مهم‌تر ارزش‌های اجتماعی بازار تهران است که مشابهی ندارد، زیرا ارزش اجتماعی را باید در عمل دید.

حناچی خاطرنشان کرد: بازاریان شبکه‌ای داشتند که اجازه نمی‌داد کاسبان زمین بخورند و همه کمک می‌کردند و این نشان می‌دهد که پول هویت بازار تهران نبوده و این شبکه اجتماعی اجازه زمین خوردن افراد معتبر را نمی‌داد.

وی گفت: به همین منظور تهران را باید شناخت و به ظرفیت های این شهر در تمامی ابعاد پی برد تا بتوان آینده این شهر را ترسیم کرد.

به گزارش ایمنا، ۱۴ مهرماه به روز تهران نامگذاری شده و به همین منظور آیین نکوداشت روز تهران با حضور محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه، پیروز حناچی، شهردار تهران، محسن هاشمی، رییس شورای اسلامی شهر تهران، جمعی از سفرا، نمایندگان مجلس، اعضای شورای شهر تهران، هنرمندان، ورزشکاران و خبرنگاران در کاخ گلستان برگزار شد.

کد خبر 392460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.