گفت‌وگو عاملی برای شناخت افراد نیست

یک مدرس زبان بدن گفت: زبان بدن غریزه‌ای است که بیشتر افراد به دلیل ناآشنایی، آن را پرورش نمی‌دهند، درحالی که هر فرد می‌تواند زبان بدن خود را پرورش دهد و از آن به خوبی استفاده کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پویا ودایع، مولف کتاب‌های زبان بدن بومی ایران با عنوان مهندسی زبان بدن و مهندسی شخصیت شناسی، با اشاره به اهمیت زبان بدن اظهار کرد: در تمام دنیا عوامل مختلفی بر زبان بدن تاثیر می‌گذارد و افرادی که نسبت به زبان بدن آگاهی دارند، حتی از روی چهره افراد نیز می‌توانند به خصوصیات و حتی جایگاه شغلی آن‌ها پی ببرند.

وی ادامه داد: همیشه گفت‌وگو عاملی برای ارتباط و شناخت افراد نیست؛ در بسیاری مواقع افراد صحبت‌های خود را با زبان منتقل نمی‌کنند، بلکه از زبان بدن برای این کار استفاده می‌کنند؛ نکنه مهم اینکه زبان بدن و زبان سخن هر دو از اهمیت بسیاری برای ایجاد ارتباط و اثرگذاری بر افراد برخوردار است.

عضو انجمن روانشناسی ایران افزود: همانند سایر علوم، دانش زبان بدن نیز همیشه در حال نو شدن است، اما عوامل مختلفی بر روی آن تاثیر می‌گذارد که از جمله می‌توان به جغرافیای محیط اشاره کرد؛ بدین معنی که حتی زبان بدن فرد از یک شهر ایران تا شهر دیگر  متفاوت است. همچنین سن، جنسیت، نوع حرفه و بسیاری مباحث و مسائل دیگر با زبان بدن ارتباط دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: زبان بدن غریزه‌ای است که بیشتر افراد به دلیل ناآشنایی، آن را پرورش نمی‌دهند، درحالی که هر فرد می‌تواند زبان بدن خود را پرورش داده و از آن به خوبی استفاده کند؛ زبان بدن با دانش روانشناسی رابط مستقیمی دارد و در واقع شاخه‌ای از علم روانشناسی بشمار می‌رود.

کد خبر 392395

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.