عجایب شهر/ پل دوستدار محیط زیست در ادمونتون + عکس

پل چوبی و بسیار زیبای کلانشهر ادمونتون، مرکز استان آلبرتا در کشور کانادا، رودخانه این شهر را مزین کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از معماران بر فراز زمین‌های ناهموار شهر ادمونتون یک پل چوبی مخصوص عابر پیاده، یک بالابر پوشیده در شیشه‌های درخشان و یک راه‌آهن کوچک احداث کرده‌اند که مرکز شهر را به رودخانه ساسکا چوان، بزرگ‌ترین پارک شهری آمریکای شمالی، وصل می‌کند.

بازدیدکنندگان می‌توانند از طریق این پل به شبکه‌ای از دنباله‌ها و طبیعت رودخانه ساسکا چوان راه پیدا کنند. مرکز شهر ادمونتون، به علت وجود یک بزرگراه شلوغ و شیب‌دار، از منطقه حفاظت شده به مساحت حدود ۷۳ میلیون متر مربع جدا شده است.

اختلاف زیاد ارتفاع و مسیرهای شیب‌دار رودخانه، اگرچه زیبایی منحصر به‌فردی به چشم‌انداز اطراف بخشیده است، اما رفت‌وآمد را برای افرادی که با اختلالات حرکتی مواجه هستند، با مشکل روبرو می‌کند. با این‌حال، به لطف وجود یک قطار کابلی و یک بالابر پوشیده در شیشه‌های شفاف، تمام بازدیدکنندگان با هر مشکل حرکتی می‌توانند خود را به بالای پل برسانند و از چشم‌انداز خارق‌العاده اطراف نهایت لذت را ببرند. مردم می‌توانند تنها با پنج دقیقه پیاده‌روی خود را از شلوغی‌های مرکز شهر به طبیعت و رودخانه برسانند.

معماران برای این‌که آسیب‌های زیست محیطی را به حداقل برسانند بر تمام مراحل ساخت‌وساز پل چوبی نظارت کردند و از مصالحی بهره گرفتند که بیشترین سازگاری را با محیط زیست و رودخانه ساسکا چوان داشت؛ برای این کار، در ساخت پل از چوبی بسیار مقاوم به نام Kebony استفاده شد. علاوه‌براین، شیشه‌هایی که برای کابین‌های قطارهای کابلی و بالابرها به کار برده شد، تاثیر بصری سازه بر چشم‌انداز پیرامون را به حداقل می‌رساند.

مهم‌ترین چالشی که سازندگان پل چوبی با آن مواجه بودند، یافتن بهترین موقعیت مکانی سازگار با محیط اطراف، بدون بهم زدن ویژگی‌های جغرافیایی موجود بود. موقعیت مکانی نهایی مشرف بر چشم‌اندازهای بسیار خارق‌العاده است و مسافران را در مسیری امن به سمت سواحل رودخانه هدایت می‌کند.

پل چوبی به ۶ بخش تقسیم شده است. بخش اول دماغه‌ای طویل است که روی شیب قرار گرفته است و بازدیدکنندگان را از طریق پلکانی طویل، پوشیده از نرده‌های فولادی گالوانیزه شده، به سمت رودخانه هدایت می‌کند. دوچرخه‌سواران، افرادی که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کنند و والدینی که با کالسکه کودک خود را جابه‌جا می‌کنند، می‌توانند از طریق یک سازه شیشه‌ای مکعبی‌شکل که به یک ریل راه‌آهن وصل شده است، خود را به بالای پل برسانند.

بالابر نیز که نیروی خود را از موتور تامین می‌کند، به وسیله یک هندل متصل به یک کابل کابین‌ها را به سمت بالا هدایت می‌کند. یک سری پلکان از جنس چوب و سنگ موازی با قطار کابلی ساخته شده است و مسیرهایی کوتاه به سمت پل ایجاد کرده است. گذرگاهی چوبی نیز پذیرای بازدیدکنندگانی است که از قطار کابلی و پلکان طویل پیاده می‌شوند. در نهایت، یک پل عابر پیاده بر فراز بزرگراه احداث شده است که شامل نیمکت‌ها و فضاهایی برای استراحت بازدیدکنندگان است.

کد خبر 392227

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.