وضع برخی محدودیت‌ها در مقابل فشار حداکثری ضروری است

رئیس کل بانک مرکزی گفت: وضع برخی مقررات و محدودیت‌هایی که بعضاً برای مقابله با تنگناهای بی سابقه‌ای که در صادرات، درآمدهای ارزی، نقل وانتقال مالی و واردات ایجاد می‌شود، یک ضرورت مقطعی و برای مقاومت در مقابل فشار حداکثری و خنثی سازی آن ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالناصر همتی با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: عصر شنبه نشستی میان رؤسای اتاق‌های بازرگانی، صنایع و معادن سراسر کشور با معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای اقتصادی دولت با هدف بررسی مسائل و مشکلات فعالان اقتصادی برگزار شد.

وی افزود: تم اصلی جلسه این بود که دولت به اهمیت تلاش بخش خصوصی در رونق تولید و صادرات واقف است و درخصوص رفع مشکلات مطرح شده از سوی آن‌ها تاکنون تلاش زیادی داشته و اقدامات بیشتر لازم را نیز به عمل خواهد آورد.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: {در این جلسه} براین نکته تأکید کردم که وضع برخی مقررات و محدودیت‌هایی که بعضاً برای مقابله با تنگناهای بی سابقه‌ای که در صادرات، درآمدهای ارزی، نقل وانتقال مالی و واردات ایجاد می‌شود، یک ضرورت مقطعی و برای مقاومت در مقابل فشار حداکثری و خنثی سازی آن ضروری می‌باشد.

همتی خاطرنشان کرد: در این مقطع حساس ضمن اینکه دولت و بانک مرکزی باید شرایط و مشکلات نقدینگی، ارزی، مالیاتی و بیمه‌ای فعالان اقتصادی را درک و برای حل آن‌ها اهتمام کند، بخش خصوصی نیز تنگناهای دولت و محدودیت‌های آن را درک کرده و همراهی بیشتری در شرایط حساس فعلی به‌ویژه برگشت ارز صادراتی داشته باشد.

وی اضافه کرد: رؤسای اتاق‌ها در خصوص اعتلای تدریجی رابطه بانک مرکزی و بخش خصوصی در یکسال گذشته، با بنده اتفاق نظر داشتند. این ارتباط بین سطوح مختلف بانک مرکزی با فعالان اقتصادی وجود دارد و بی شک تقویت و تداوم خواهد یافت.

کد خبر 392221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.