نتیجه اعتماد به جوان‌ترها مساوی با شکست کانگروها

تیم ملی والیبال ایران در چهارمین بازی خود در جام جهانی ۲۰۱۹ با نتیجه ۳ بر یک از سد استرالیا گذشت تا دومین برد خود را کسب کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال کشورمان امروز شنبه -۱۳ مهرماه- در چهارمین دیدارش در رقابت‌های جام جهانی از ساعت ۱۱ و ۳۰ دقیقه به وقت تهران به مصاف تیم ملی والیبال استرالیا رفت. این دیدار شاید بتواند عنوان تکراری‌ترین بازی سال را به خود اختصاص دهد، زیرا ملی پوشان ایرانی از آغاز سال تاکنون ۵ مرتبه با این تیم بازی کرده اند که رکورد خاصی است.

تیم ایران بعد از شکست در دو دیدار اول جام جهانی مقابل روسیه و مصر، روز گذشته موفق شد با نماشی متفاوت کانادا را سه بر یک شکست دهد تا با تمرکز بیشتری به مصاف استرالیا برود. از سوی دیگر تیم استرالیا ابتدا مقابل برزیل و مصر تن به شکست داد ولی در یک بازی نزدیک و تماشایی موفق شد از سد تیم خوب روسیه بگذرد تا نشان دهد با هدف‌گذاری وارد این رقابت‌ها شده است و پیشرفت قابل توجهی نسبت به رقابت‌های گذشته دارد. به همین دلیل انتظار می‌رود تیم ایران کار راحتی برابر استرالیا نداشته باشد. گفتنی است فرهاد قائمی نیز به دلیل مصدومیت، در این دیدار قادر به همراهی ملی‌پوشان کشورمان نیست.

ست اول: ایران ۲۵ - استرالیا ۲۲

سرویس خوب جواد کریمی در ابتدای این دیدار باعث دفع ناقص بازیکنان در انتهای نیمه زمین استرالیا شد ولی در ادامه دفاع خوب  آخر زمین استرالیا منجر به کسب سه امتیاز متوالی برای کانگوراها شد. سرویس های خوب و دفاع جانانه بلندذ قامتان ایرانی نتیجه را برگرداند و و تیم ملی کشورمان با دو امتیاز از رقیبش پیشی گرفت.

روند خوب بازیکنان تیم ملی ادامه یافت و تا امتیاز ۱۸ بر ۱۴ اختلاف چهار امتیازی برای ایران باعث شد تا لبدوف عرصه را برای خود و شاگردانش تنگ ببیند و درخواست زمان استراحت کند. استرالیا با دفاع خوب و با استفاده از اشتباهات بازیکنان ایران اختلاف خود را به ۲ امتیاز رساند ولی در نهایت ایران با حساب ۲۵ بر ۲۲ ست نخست را به سود خود رقم زد.

ست دوم: ایران ۱۸ - استرالیا ۲۵

بازی در ست دوم با اشتباهات عجیب و متعدد بازیکنان تیم ملی کشورمان شروع شد و در همان ابتدا کار کانگروها اختلاف را به سه امتیاز رساندند. این اختلاف سه امتیازی تا امتیاز هشت بر پنج ادامه پیدا کرد تا تیم ملی ایران با شکست به استقبال اولین وقت استراحت فنی برود.

وقت استراحت فنی وقفه ای در روند امتیاز گیری استرالیایی ها ایجاد نکرد و در ادامه اختلاف امتیاز به پنج امتیاز رسید تا کولاکویچ احساس خطر کند و با کسب امتیاز ۱۲ برای استرالیا درخواست وقت استراحت کند. دفاع خوب مجرد، دریافت خوب غفور، اسپک زیبای عبادی پور هیچکدام امید را به جمع شاگردان کولاکویچ بازنگرداند تا در نهایت ست دوم با حساب ۲۵ بر ۱۸ به سود استرالیا به پایان رسید.

ست سوم: ایران ۲۵ - استرالیا ۱۸

علیرغم شکست در ست دوم کولاکویچ به ترکیبش اعتماد کرد و با همان ترکیب تیمش را راهی میدان کرد تا در ست دوم بجنگند. عملکرد خوب و بجای بازیکنان استرالیا در دفاع عقب زمین نتیجه بازی را سه بر یک به نفع استرالیا تغییر داد اما امیر غفور اجازه نداد استرالیایی ها راه به جایی ببرند و با یک سرویس زیبا کار را به تساوی کشاند.  

دو تیم پایاپا پیش رفتند به نحوی که برای دومین  وقت استراحت فنی با امتیاز ۱۵-۱۶ زمین را ترک کردند. بعد از وقت استراحت بازیکنان ایران اختلاف را بیشتر کردند و باز لبدوف احساس خطر کرد و مجبور شد درخواست وقت استراحت کند تا بتواند وقفه ای را در روند امتیاز گیری ایران ایجاد کند. در نهایت سرویس های عالی غفور و دفاع جانانه مجرد باعث شد تا اسفندیار امتیاز نهایی را به نام خود ثبت کند و این ست با نتیجه ۲۵ بر ۱۸ به سود ایران به اتمام رسید.

ست چهارم: ایران ۲۷ - استرالیا ۲۵

این ست با رقابت پایاپای شروع شد در ادامه دو تیم با امتیاز هشت بر سه به استقبال اولین وقت استراحت رفتند. امتیازات به طور متوالی بین دو تیم رد و بدل شد ولی در نهایت اختلاف امتیاز به پنج رسید و تیم ملی ایران از رقیب پیشی گرفت و در حالی تیم ملی در نهایت با امتیاز ۱۶ بر ۱۳ از رقیب پیشی گرفت دو تیم به استقبال وقت استراحت دوم رفتند.

اختلاف ۳ امتیازی تا امتیاز ۱۹ بر ۱۶ ادامه داشت ولی این نوار قطع شد و باعث شد کولاکویچ احساس خطر کند و درخواست وقت استراحت کند. بعد از این وقفه تیم ملی توانست با استفاده از اشتباهات کانگروها به دو امتیاز متوالب برسد. مربی استرالیا که عرصه را بر خود تنگ دید درخواست وقت استراحت کرد تا نوار امتیازگیری تیم ملی ایران را قطع کند و همین هم شد و دو تیم در امتیاز ۲۳ مساوی شدد تا هیجانات به بالاترین حد برسد. باز هم در ادامه بعد از تساوی ۲ تیم در امتیاز ۲۵، امیر غفور با اسپک و مجرد با یک دفاع جانانه بازی را به سود ایران رقم زدند. در نهایت ست سوم با حساب ۲۷ بر ۲۵ به سود ایران به پایان رسید.
 

برنامه ادامه مسابقات 

تیم ملی والیبال کشورمان با احتساب برد امروز در این رقابت‌ها تاکنون به دو برد و دو شکست دست یافته است.

برنامه ادامه رقابت‌های ملی پوشان به شرح زیر است: 

یک‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸: ایران - برزیل، ساعت ۸:۳۰
چهارشنبه ۱۷ مهر ۱۳۹۸: ایران - آمریکا، ساعت ۱۲:۳۰
پنج‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸: ایران - تونس، ساعت ۸:۳۰
جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸: ایران - آرژانتین، ساعت ۵:۳۰
یک‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸: ایران - ژاپن، ساعت ۱۳:۳۰
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸: ایران - ایتالیا، ساعت ۹:۳۰
سه‌شنبه ۲۳ مهر ۱۳۹۸: ایران - لهستان، ساعت ۷:۰۰

کد خبر 392151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.