غیبت دانشگاهیان در ایام اربعین موجه است

حجت‌الاسلام مرتضی مطهری پور با بیان اینکه امسال اقدامات لازم برای فراهم‌سازی بستر حضور دانشجویان در راهپیمایی اربعین صورت گرفته است، گفت: ارائه وام، حذف وثیقه برای صدور مجوز خروج و موجه شدن غیبت آنان و اساتید از جمله این اقدامات است.

به گزارش ایمنا، رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: در زمینه تسهیل سفر دانشگاهیان به اربعین، امسال اقدامات خوبی از سوی ستاد اربعین دانشگاهیان صورت گرفته است. در جلسات این ستاد که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برگزار شد، تصمیمات خوبی از قبیل وام صندوق رفاه دانشجویان، وام دانشگاه آزاد اسلامی و وام دانشگاه فرهنگیان مورد تصویب قرار گرفت تا به زائرین اربعین دانشگاهی پرداخت شود که نشان از اهتمام دو وزارتخانه برای تسهیل حضور دانشجویان است.

مطهری‌پور افزود: امسال تمامی اقدامات برای فراهم‌سازی بسترهای لازم برای حضور پرشور دانشگاهیان در اربعین حسینی انجام شده است، یکی از این اقدامات حذف وثیقه برای اخذ مجوز خروج دانشگاهیان است، به ویژه این امر برای دانشجویان رشته های علوم پزشکی که موضوع تعهد به خدمت را دارند، بسیار مهم و اثرگذار است و از سوی دیگر غیبت دانشجویان و اساتید بر اساس دستورالعمل ابلاغ شده به دانشگاه‌ها در ایام اربعین حسینی به دلیل سفر به عتبات عالیات موجه است و برای کارکنان دانشگاه‌ها نیز مرخصی تشویقی پیام ماموریت بدون حقوق لحاظ می‌شود.

وی گفت: این ستاد تصمیم گرفت تا در تمام دانشگاه‌ها ستاد اربعین دانشجویی تشکیل شود تا موانع حضور دانشجویان و اساتید در این سفر را برطرف کنند.

کد خبر 391990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.