دستاوردهای جدید نیروی زمینی ارتش در حوزه رزم زمینی رونمایی شد

دستاوردهای جدید سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش در حوزه رزم زمینی با حضور جانشین فرمانده کل ارتش رونمایی و تحویل شد.

به گزارش ایمنا، آخرین دستاوردهای نیروی زمینی ارتش در حوزه رزم زمینی صبح امروز با حضور امیر سرتیپ «محمدحسین دادرس» جانشین فرمانده کل ارتش و امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» فرمانده نیروی زمینی ارتش، در سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش رونمایی و به یکان‌های بهره بردار تحویل داده شدند.

بنا بر این گزارش، از میان این دستاورد دو محصول جدید در حوزه خودرویی و رباتیک است که برای نخستین بار رونمایی می‌شود و دیگر تجهیزات تحویل سازمان‌ها و یگان‌های بهره‌بردار شد.

خودروی رویین‌تن نیروی زمینی ارتش

براساس این گزارش، خودروی رویین تن نیروی زمینی ارتش که یک خودروی سبک تاکتیکی ضدگلوله است در برابر گلوله‌های هسته فولادی مقاومت دارد. بکارگیری فناوری‌های نوظهور و بدیع، رعایت الزامات الگوی ستاد کل نیروهای مسلح و استانداردهای دفاعی ایران، قدرت و تحرک بالا و توان به وزن عالی و همچنین حفظ جان خدمه و نفرات سرنشین در مقابله با تهدیدات میدان نبرد و عملیات تروریستی از جمله ویژگی‌های خودروی رویین تن نیروی زمینی ارتش است. همچنین این خودرو قابلیت نبرد در اراضی ذوعارضه و سخت را دارا است.

ربات هوشمند شبکه محور (حیدر ۱)

این ربات که دارای شش چرخ فعال ۶ در ۶ است، قابلیت‌های حمل بار، چرخش ۳۶۰ درجه و تشخیص موانع عبوری را داراست.

بر روی این ربات تیربار نصب شده و قابلیت هدف‌گیری و شلیک خودکار به سمت اهداف را دارد.

پهپاد دست پرتاب فرپاد

ماموریت این پهپاد، شناسایی و مراقبت به منظور تجهیز گروهان‌های اطلاعات رزمی تیپ‌های متحرک هجومی و واکنش سریع است. پهپاد فرپاد مجهز به سامانه خلبان خودکار، ایستگاه زمینی قابل حمل و تصویربرداری به صورت شبانه روزی است. این پهپاد به مرحله تولید انبوه رسیده و در اختیار یگان های نیروی زمینی ارتش قرار دارد.

سامانه اخلالگرهای گنبدی و جهتی انواع مولتی روتورهای جاسوسی و مهاجم

این سامانه قابلیت نصب روی خودرو و استقرار ثابت و همچنین کشف اهداف به صورت تصویری را دارد.

سامانه هدایت و کنترل موشک نقطه زن لبیک ۱ نیروی زمینی ارتش

این سامانه هدایتگر انواع موشک های ضد زره است. انجام تست‌های آزمایشگاهی، مونتاژ نهایی سیستم جهت تست میدانی، و همچنین انجام تست‌های میدانی و عملیاتی از جمله اقدامات انجام شده بر روی این سامانه است.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ارتش جمهوری اسلامی ایران

کد خبر 391910

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.