احداث شهرک طلا و جواهر اصفهان زمینه‌ساز جهانی‌شدن این صنعت است

رییس اتحادیه طلا و جواهراستان اصفهان گفت: احداث شهرک بزرگ طلا و جواهر اصفهان علاوه بر توسعه مبادلات کلان، زمینه ساز معرفی طلا و جواهر به عنوان یک هویت هنری برآمده از فلسفه اصفهان است.

به گزارش خبرنگارایمنا، هوشنگ شیشه بران شامگاه - سه شنبه ۹ مهرماه – در آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت فلزات گرانبها، طلا، سنگ‌های قیمتی، ساعت و ماشین آلات وابسته با بیان اینکه اصفهان پایتخت طلای ایران زمین است که صنعت طلا نیز در آن توسعه یافته است، اظهار کرد:هدف از برگزاری این نمایشگاه نهادینه کردن اندیشه توسعه بازار و به دنبال آن استعدادیابی، توانمندسازی و شبکه سازی در قالب ارتقاء طلایی ترین صنعت ایران زمین است.

وی بابیان اینکه این نمایشگاه  با حضور ۱۱۴ شرکت داخلی، هفت شرکت ایتالیایی و نمایندگانی از کشور ترکیه برگزار می‌شود، افزود: رویکردی که در دوازده دوره قبلی و به خصوص در دوره جاری مورد توجه برنامه ریزان این آوردگاه تخصصی قرار گرفته، دلیل آن وجه تمایز این رویداد با همه نمایشگاه‌های مشابه در ایران است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: این رویداد تخصصی یک نمایشگاه تجاری صرف نیست و هر غرفه آن بوی دغدغه و تعهد می‌دهد، در میزهای تعامل و گفت‌وگوی این نمایشگاه اقتصاد مقاومتی و تکیه بر دانش ایرانی با بهره از دانش جهانی هویدا است.

شیشه بران با بیان اینکه در تفکر شرکت کنندگان در این نمایشگاه، فکر دانش محور و دانش تعهدگرا به سمت اهداف متعالی جاری است، گفت: اینجا نماد تحقق تعامل ها و تصمیم هایی است که به صورت قول ارائه می‌شد، تا این صنعت روزهای طلایی‌تری را تجربه کند.

وی افزود: یکی از دستاوردهای امسال نمایشگاه که پیش از چیده شدن ربان افتتاح آن محقق شد، همدلی و هم‌گامی با بخش خصوصی است، در این دوره با مشارکت بخش خصوصی در برپایی نمایشگاه، از ظرفیت‌های غنی این بخش در صنعت طلا بهره گیری شده‌است.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: برای تحقق اهداف این رویداد تخصصی، باید بدانیم جهانی شدن صنعت طلا و جواهر با ملموس نمودن استانداردهای هویت بومی رویکردی است که می‌تواند سپهر روابط مبتنی بر مبادلات اقتصادی را در فراسوی مرزهای جغرافیایی شکل دهد.

شیشه بران افزود:  احداث شهرک بزرگ طلا و جواهر اصفهان علاوه بر توسعه  مبادلات کلان، زمینه ساز معرفی طلا و جواهر به عنوان یک هویت هنری برآمده از فلسفه اصفهان است.

وی اضافه کرد: شهرک طلا و جواهر اصفهان در کنار کارکردهای اقتصادی و بازرگانی بر پایه بوم گردشگر پذیری اصفهان طراحی شده تا با احداث آن زمینه ارتقا زیر ساخت های توریست اقتصادی بر پایه طلا و جواهر فراهم شود و گام‌های طلایی برای تثبیت این صنعت باید از ظرفیت های دانش بنیان و سرمایه گذاری مردم دغدغه مند برداشته شود.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: سوق دادن صنعت طلا و جواهر اصفهان در مسیر تعاملات تجاری و انعقاد قراردادهای همکاری و توسعه بین المللی مانع بومی بودن این صنعت نیست بلکه امکانی است تا بتوانیم ظرفیت های بومی خود در این صنعت دیرینه را به امری جهانی تبدیل کنیم.

شیشه بران افزود: در این مسیر بازگشت به تجربه صادرات ۵۰ میلیون دلاری طلا در اصفهان که در سال ۹۰ و ۹۱ محقق شد، امر سخت و غیر ممکنی نیست و لازمه ان تعاملی است که قدم اول آن با هم نشینی تخصصی همه افراد موثر در صنعت طلا در این نمایشگاه برداشته شده است.

وی اضافه کرد: در دوسال اخیر گام های روشنی برای توسعه صنعت طلاو جواهر در اصفهان برداشته شده است هرچند صدور مجوز برای راه‌اندازی واحد صنفی مهم ترین بخش از فعالیت‌های اتحادیه برای سامان بخشی به فعالیت حرفه‌ای در این حوزه است، اما  امروز اتحادیه طلا و جواهر علاوه بر این کار، رویکرد تسهیل گری برای ورود صنف به قراردادهای خارجی با پایه ریزی تعاملات جهانی را تسریع می‌کند.

طلای سبز در اصفهان تولید شده‌است

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: اختراعات و ابداعات ارزشمندی برای تولید طلای سبز در اصفهان اتفاق افتاده است، پیوند علم روز با طلا منجر به تولید این محصول شده است و باعث شده طلایی به نرمی ۲۴ و به عیار ۱۸ بدون هر گونه فرایند تولید شود.

شیشه بران با بیان اینکه اصفهان همچنان پرچمدار تولیدات هنری است، افزود: بر اساس برآورهای انجام شده در سال های اخیر، تجارت بین المللی و حجم گردش مالی سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی در حدود یک هزار میلیارد است که سهم ما از این بازار مشخص نیست.

وی اضافه کرد: برای افز ایش این سهم، کنسرسیوم تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی با حضور هشت تشکل و فعال بخش خصوصی تشکیل شد، این کنسرسیوم تاثیر متعالی در شناسایی بازارهای هدف و سلیقه مشتری در کشورهای مختلف و نیاز بازارها خواهد داشت.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: عرضه سنگ‌های قیمیتی و نیمه قیمتی  فرصت تازه ای را برای پیش برد اهداف اقتصادی در صنعت طلا و حتی صنایع دستی کشور در اختیار صنعتگران فعال این بخش قرار می‌دهد.

شیشه بران افزود: حرکت شتابنده در مسیر توسعه، ارتقا، خودباوری، بهره وری و ارز آوری مبتنی بر صادرات غیر نفتی، الزامات و ابزارهایی می‌خواهد که مسئولان کشور باید آن را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه باید مسیر را هموار کنیم تا در مواجهه با دیگران بتوانیم ظرفیت‌های خود را جهانی کنیم، گفت: برداشت درست از بنیان‌های هویتی و کارکردی در منظومه تعاملی جهان امروز اقتضائاتی دارد که باید آن را رعایت کنیم

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان خاطر نشان کرد: برخی صنف طلا را پولدارانی تصور می‌کنند که مشکلی ندارند و با وجود برگزاری جلسات متعدد با مسئولان، مشکلات این صنف هم چنان حل نشده باقی مانده است، از سوی دیگر تلاش برای آزاد سازی دغدغه‌های خانوادگی صنعت طلا از پیچ و  خم‌های مالیات بر ارزش افزوده هم جنان وجود دارد که با وجود پیگیری‌های مکرر هم چنان به نتیجه ای نرسیده‌است.

شیشه بران با بیان اینکه صنعت طلا حساس و آسیب پذیر است که با کمترین تنش‌ها و شوک‌های اقتصادی دچار آسیب می‌شود، گفت: اگر مسیر هموار شود جهش رشد این صنعت فراتر از تصور خواهد بود، به این صنعت باید ایمان آوریم زیرا این صنعت می‌تواند ارزش آفرینی و هنجارسازی کند.

وی افزود: حمایت از بخش خصوصی و بازکردن راه برای نیروی دانشمند و جوان کشور به عرصه تولید طلا و هنر هنرمندان داخلی می‌توانیم به اقتصاد غیر نفتی دست یابیم.

رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان گفت: این نمایشگاه می‌تواند جایگاه اصفهان را به عنوان پایتخت طلای ایران تثبیت کرده و گام مسئولان برای حمایت از صنعت طلا را ثابت قدم تر از قبل نماید.

کد خبر 391721

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.