جذب ۱۰ هزار آتش‌نشان داوطلب در مشهد

معاون نظارت، پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد از جذب ۱۰ هزار آتش نشان داوطلب در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش ایمنا، محمدجواد حیدری با اشاره به برنامه ریزی برای جذب ۱۰ هزار آتش نشان داوطلب، اظهار کرد: با جذب این تعداد نیرو، آموزش‌های لازم را به آنها ارائه می دهیم همچنین با سازمان های مختلفی مانند اتوبوسرانی، قطار شهری، الیت، تاکسیرانی به تفاهم رسیده ایم تا با ارائه آموزش های لازم، آنان تبدیل به مبشران آتش نشانی در سطح شهر شوند.

وی با تاکید بر اینکه پیشگیری دارای اولویت است، تصریح کرد: هر چه بتوانیم در حوزه آموزش اقدام کنیم، از شدت و حجم حوادث کاسته می شود.

معاون نظارت، پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد با اشاره به ارائه آموزش های حین خدمت برای آتش نشانان و آموزش های شهروندی، عنوان کرد: در حوزه آموزش های شهروندی فعال شدیم و در این زمینه از روز دهم مهرماه طرح آتش نشان داوطلب اجرایی می شود. ادامه این روند کمک می کند آموزش ها در سه سطح اولیه، مقدماتی و پیشرفته ادامه یابد.

وی با دعوت از شهروندان برای پیوستن به طرح آتش نشان داوطلب، افزود: افرادی که می توانند آموزش های لازم را بگذرانند، به عنوان آتش نشان داوطلب کمک یار باشند.

حیدری با اشاره به موضوع آموزش مسائل ایمنی و پیشگیری به خردسالان گفت: آموزش به مهدکودک ها نیز در دستور کار قرار دارد و در این زمینه ایستگاهی به عنوان مهدکودک تخصصی آتش نشانی فعال است، در سال مهدکودک‌های شهر به این ایستگاه مراجعه کرده و انتقال دانش لازم به خردسالان صورت می گیرد.

وی با اشاره به تشکیل واحد ایمنی اماکن پرخطر، عنوان کرد: از طریق این واحد، مجموعه های اقامتی مورد بازدید قرار می گیرد. اما مجموعه های مسکونی کوچک مورد غفلت واقع می شوند.

حیدری افزود: به همین منظور طرحی در منطقه ۱۲ به صورت پایلوت طی یک هفته گذشته شروع شده که در آن متخصصان اطفاء به ساختمان هایی که مدیران آن اعلام آمادگی می کنند، مراجعه و با بازدید از ساختمان، چک لیست ایمنی را ارائه می کنند.

وی گفت: علاقه مندان برای شرکت در این طرح می توانند به شهرداری منطقه ۱۲ مراجعه کرده یا با تلفن ۱۳۷ تماس برقرار کنند.

معاون نظارت، پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: درصورت اختصاص اعتبار لازم این طرح برای دیگر مناطق مشهد تا پایان سال اجرایی خواهد شد.

حیدری با اشاره به وقوع سایر حوادث در سطح شهر، گفت: حوادثی چون محبوس شدن در آسانسور، زنده گیری حیوانات اهلی و وحشی و خودکشی منجر به عملیات می شود.

وی با اشاره به پوشش دهی ارتفاع نردبان های آتش نشانی تا ۷۲ متر، خاطرنشان کرد: بلندمرتبه سازی ممکن است ادامه داشته باشد. پس ضروری است زمانی که ساخت و ساز صورت می گیرد، حداقل های ایمنی رعایت شود.

معاون نظارت، پیشگیری و آموزش سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد عمده گفت: عمده حریق ها ریشه الکتریکال دارند که رعایت مسائل ایمنی در این سطح می تواند بخش قابل توجهی از حریق های شهر را کاهش دهد.

وی با اشاره به آموزش نحوه استفاده از کپسول در آپارتمان ها، گفت: در مجتمع های بزرگ می توان نسبت به ارائه آموزش استفاده از کپسول اقدام کرد همچنین در سطح مدارس این مهم اجرایی می شود.

کد خبر 391662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.