بلندقامتان ایران باز هم مغلوب روسیه شدند

مصاف تیم‌های روسیه و ایران در چارچوب جام جهانی والیبال با برتری سه بر یک تیم روسیه به پایان رسید.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، در این دیدار تیم ایران بازی برابری را ارائه داد ولی نتوانست به پیروزی برسد.

گزارش این بازی به شرح زیر است:

ست اول:

بازی در ست اول پایاپای آغاز شد و دو تیم در امتیاز ۵ باهم برابر شدند. بعد از نتیجه ۵ بر ۵ تیم ایران با عملکرد بهتر، ۸ بر ۵ از حریفش پیش افتاد تا بازی به وقت‌های استراحت فنی اول برود.

بعد از وقت استراحت، تیم ایران اشتباهات زیادی داشت و تیم روسیه نه تنها فاصله را کم کرد، بلکه دو امتیاز هم پیش افتاد و زمانی که بازی ۱۲ به ۱۰ بود، کولاکوویچ درخواست وقت استراحتی فنی کرد. با این‌حال این اختلاف امتیازی جبران نشد و روسیه ۱۶ به ۱۴ به عنوان برنده زمین را برای وقت استراحت فنی دوم ترک کرد.

فرهاد قائمی امتیاز ۱۴ را برای ایران به زیبایی به دست آورد. اسپک دیدنی او از میان آنتن و بازیکن روسیه باعث شد ایران به امتیاز ۱۴ برسد.

در ادامه این بازی پاس معروف به غفور با ضربه عالی او همراه شد تا ایران در امتیاز ۱۶ با روسیه مساوی کند. اسپک زیرکانه معروف زمانی که روسیه ۱۸ به ۱۶ از ایران پیش بودند، باعث شد تا ایران به امتیاز ۱۷ برسد.

تیم ایران امتیازات ۱۹ و ۲۰ را روی اشتباهات تیم روسیه به دست آورد. در امتیاز اول، سرویس روس‌ها به اوت رفت و در دومی هم اسپک بازیکن روسیه راهی اوت شد تا دو تیم در امتیاز ۲۰ مساوی شوند.

با اینحال تیم روسیه اشتباهات خود را سریع جبران کرد و با یک دفاع روی تور خوب و یک حمله حساب شده، دوباره با دو امتیاز ایران پیش افتاد تا بازی ۲۲ به ۲۰ شود. در اواخر این ست تیم روسیه برتر از ایران بود و این تیم با درخشش ولاسف که سه امتیاز پیاپی کسب کرده بود، این ست را ۲۵ به ۲۱ به سود خود کرد.

ست دوم:

اولین امتیاز این ست را ایران به دست آورد. سرویس خوب فرهاد قائمی باعث اشتباه بازیکنان روسیه شد تا عبادی‌پور اولین امتیاز را با هوشمندی به دست آورد.

امتیاز سوم برای ایران در یک رالی جذاب بدست آمد تا این تیم سه بر دو پیش بیافتد اما تیم روسیه در ادامه با دفاع قدرتمند روی تور موفق شد با حساب ۸ بر ۶ از ایران پیش بیفتد و به عنوان برنده به وقت‌های استراحت فنی اول برود.

بعد از استراحت، تیم ایران با اسپک قائمی به امتیاز ۷ رسید و دفاع عالی شفیعی هم ایران را به امتیاز ۸ رساند تا بازی مساوی شود. تیم ایران با اسپک قائمی به امتیاز ۹ و با ضربه شفیعی به امتیاز ۱۰ رسید تا دو تیم در عدد ۱۰ برابر شوند. علی شفیعی با یک سرویس دیدنی امتیاز ۱۲ را برای ایران به ارمغان آورد تا روس‌ها یک امتیاز عقب بیفتند.

در ادامه تیم روسیه بار دیگر بر بازی مسلط شد و زمانی که در امتیاز ۱۴ قرار داشت، اعتراض تیم ایران نسبت به خطای عبادی پور بی حاصل بود تا روسیه به امتیاز ۱۵ برسد.

در ادامه این ست امیر غفور با زدن یک سرویس خوب ایران را به امتیاز ۱۴ رساند و اختلاف را به یک رساند ولی او سرویس بعدی را از دست داد تا روسیه ۱۶ به ۱۴ به عنوان برنده وارد وقت‌های استراحت فنی دوم شود.

بعد از وقت‌های استراحت روسیه بازهم عملکرد بهتری را ارائه داد تا بازی ۲۰ به ۱۷ به سود این تیم شود. دفاع خوب این تیم با چاشنی اشتباهات تیم ایران باعث شد روس‌ها ۲۵ به ۱۸ این ست را هم به سود خود کنند.

ست سوم:

در این ست روس‌ها بهتر کار را شروع کردند و در دفاع و حمله موفق‌تر عمل کردند تا ۸ بر ۵ به عنوان برنده به وقت‌های استراحت فنی اول بروند. این برتری ادامه دار بود و آن‌ها ۱۴ به ۸ از ایران پیش افتادند و در ادامه یلی به جای غفور وارد زمین شد.

یلی بلافاصله یک امتیاز برای ایران گرفت و در ادامه عبادی پور امتیاز ۱۰ را گرفت تا بازی ۱۴ به ۱۰ شود ولی شفیعی با از دست دادن سرویس، روسیه را ۱۵ به ۱۰ از ایران پیش بیافتد. با این‌حال عبادی پور امتیاز ایران را به ۱۱ رساند.

در ادامه روسیه ۱۶ به ۱۲ از ایران پیش افتاد تا دو تیم برای وقت استراحت فنی زمین بازی را ترک کنند. بعد از وقت‌های استراحت، تیم ایران به بازی برگشت و عبادی‌پور با یک حمله خوب ایران را به امتیاز ۱۳ رساند. بعد از او، قائمی ایران را با یک اسپک خوب به امتیاز ۱۴ رساند. امتیاز ۱۵ را یلی به دست آورد تا بازی ۱۷ به ۱۵ شود. در ادامه سرویس خوب مجرد باعث شد ایران به امتیاز ۱۶ برسد تا در یک امتیازی روسیه قرار بگیرد.

قائمی در ادامه توانست ایران را به امتیاز ۱۷ برساند و علی شفیعی هم برای ایران امتیاز ۱۸ را گرفت تا بازی مساوی شود.

تیم ایران با تعویض های خوب کولاکوویچ به بازی برگشت و در اواخر این ست، بازی پایاپای بود.

پاس تک دست معروف با ضربه خوب یلی باعث شد تا یلی ایران را به امتیاز ۲۰ برساند و بازی دوباره مساوی شد. در ادامه عبادی پور ایران را یک امتیاز پیش انداخت. در ادامه معروف با یک پاس خوب زمینه‌ساز امتیازگیری عبادی پور شود تا ایران ۲۴ به ۲۳ پیش بیافتد. بعد از این اتفاق سامل وو سرمربی روسیه درخواست وقت استراحت کرد ولی این درخواست هم در نهایت منجر به اتفاق خوبی برای روس‌ها نشد تا ایران ۲۶ به ۲۴ این ست را برنده شود.

ست چهارم:

تیم ایران این ست را خوب شروع کرد و با حملات خوب یلی و عبادی‌پور که روی پاس‌های معروف بدست آمد، ۸ بر ۵ از حریفش پیش بیفتد.

بعد از وقت‌های استراحت فنی اول، تیم روسیه موفق شد بازی را در عدد ۸ به تساوی بکشاند.

در ادامه ضربه یلی روی پاس معروف باعث شد ایران ۱۲ بر ۱۱ پیش بیفتد ولی روس‌ها با دفاع خوب ۱۳ بر ۱۲ از ایران پیش افتادند.

در اواسط این ست ایران بهتر کار کرد و بازی را در عدد ۱۴ به تساوی کشاند. نبرد پایاپای دو تیم ادامه داشت تا این که درحالی که بازی در عدد ۱۶ مساوی بود، تیم ایران توسط عبادی‌پور به امتیاز ۱۷ رسید تا یک امتیاز پیش بیافتد. در ادامه مجرد با یک دفاع فوق العاده، ایران را ۲۰ به ۱۹ از روسیه پیش انداخت.

در اواخر این ست تیم روسیه در سرویس‌ها و دفاع بهتر کار کرد تا در نهایت ۲۵ به ۲۲ برنده شود.

کد خبر 391642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.