عجایب شهر/ باغ وارونه در فرانسه

گروهی از معماران خلاق فرانسوی پاویونی هندسی به شکل یک باغ وارونه در یکی از میدان‌های قدیمی شهر انسی این کشور طراحی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حدود ۱۰ سال پیش گروهی از معماران اهل نیویورک یک پاویون بسیار اعجاب‌انگیز با دیوارهایی مملو از گل‌ها و گیاهان زیبا در قلب جزیره فرمانداران، واقع در خلیج بالای نیویورک، احداث کردند که تمام دیواره آن از ظرف‌های بازیافتی شیر لبنی ساخته شده بود. اخیرا گروهی از معماران فرانسوی نیز با الهام از این پاویون، از طرح خود برای احداث پاویونی هندسی و بسیار زیبا در یک میدان عمومی در انسی، شهری در شهرستان اوت سوآ در ناحیه رون-آلپ در کشور فرانسه، رونمایی کردند.

جالب است بدانید که قسمت داخلی این پاویون به شکل باغی وارونه، مملو از گیاهان سبز و شاداب، طراحی شده است. "پاویون زنده"، که در میدان نوتردام انسی نصب شده است، فضایی برابر با ۳۳۰ فوت مربع را به خود اختصاص داده است و از ظرف‌های پلاستیکی بازیافتی لبنیات ساخته شده است. در واقع ظرف‌های بازیافتی لبنیات، به عنوان چهارچوب اصلی سازه، یک شکل هندسی سه طرفه ایجاد کرده است. شکل خارجی "پاویون زنده" به شکل شیب‌دار و سه گوشه طراحی شده است که این نوع طراحی یادآور ساختمان‌های تاریخی شهر انسی در ذهن بازدیدکنندگان است.

دیواره‌های سه‌گوشه پاویون باعث ایجاد ورودی‌هایی به شکل مثلث شده است که مردم می‌توانند از طریق آن به داخل پاویون بیایند و از تماشای دیوارهای سبز وارونه نهایت لذت را ببرند. طراحی هندسی پاویون این امکان را برای بازدیدکنندگان به وجود آورده است تا از آن به عنوان یک پناهگاه خصوص یا عمومی بهره گیرند که این پناهگاه در عین این‌که هوای آزاد را به داخل عبور می‌دهد، با این‌حال، در مقابل عناصر ناخوشایند حفاظت شده است.

 در داخل ظرف‌های پلاستیکی بازیافتی به کار برده شده برای ساخت پاویون فوق، گیاهانی مقاوم در مقابل کم آبی و تغییرات آب‌وهوایی کاشته شده است که به طور طبیعی باعث خنک کردن فضای داخلی نیز می‌شود. معماران قبل از احداث پاویون زنده، گیاهان را در ظرف‌های شیر بازیافتی پرورش دادند و پس از رشد کافی این گیاهان، اقدام به استفاده از ظرف‌ها برای ایجاد باغ وارونه کردند.

قرار است پس از جمع‌آوری اثر هنری فوق، از ظرف‌های پلاستیکی برای ایجاد سازه‌های جدید استفاده شود. پاویون زنده به گونه‌ای طراحی شده است که علاوه بر بازکردن آسان آن و جدا کردن راحت ظرف‌های بازیافتی، می‌توان آن را به همان شکل به مکان‌های دیگر انتقال داد بدون این‌که کوچک‌ترین آسیبی به شکل ظاهری پاویون یا گیاهان آن وارد شود.

   

کد خبر 391486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.