عجایب شهر/ ساختمان خارق‌العاده با مصرف انرژی صفر در کالیفرنیا

گروهی از معماران اهل سیاتل در ایالت واشنگتن، از احداث ساختمانی با انرژی صفر در کلانشهر کالیفرنیا رونمایی کردند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، ساختمان انرژی صفر کالیفرنیا که مساحتی حدود ۱۴ هزار متر مربع را به خود اختصاص داده است، با مهارت تمام پایداری و شکوه را با هم تلفیق کرده است. ساختمان فوق که California Meadow House نام گرفت، برای سکونت یک خانواده آمریکایی بنا شد و شامل سه سازه کلبه‌مانند بزرگ است که برای مهمانان مورد استفاده قرار می‌گیرد. علاوه‌براین، چند تاکستان خصوصی و یک استخر شنای بسیار بزرگ در ساختمان  California Meadow House ساخته شده است که پایداری را برای این ساختمان به ارمغان می‌آورد. امکانات رفاهی لوکس خانه، نسبت به امکانات و فضاهایی که مصرف انرژی صفر را برای آن به ارمغان می‌آورد، کم‌تر به چشم می‌خورد.

مالکان خانه شخصی California Meadow Home از معماران خواسته بودند بنایی طراحی کنند هم از نظر زیبایی و شکوه و هم از نظر زیست ‌محیطی منحصربه فرد باشد. زیبایی چشم‌نواز این خانه که برای سکونت پنج نفر احداث شده است، بدون شک چشم هر بازدیدکننده یا مهمانی را به خود خیره نگه می‌دارد، اما بعد زیباشناسی تنها جنبه جذاب آن نیست، بلکه پیوند بین انسان با طبیعت در آن از اهمیت بالاتری برخوردار است. فضای باز این ساختمان به کوهستان‌های سانتا کروز، بخشی از رشته کوه‌های کرانه اقیانوس آرام  در مرکز کالیفرنیا، اشراف کامل دارد. مهمانان می‌توانند از طریق راه اختصاصی به درختان  زیتون راه پیدا کنند.

موضوع اصلی ساختمان منحصربه‌فرد انرژی صفر کالیفرنیا، زندگی در دل طبیعت است و تمام فضاهای داخلی، دیوارها و فضاهای فراخ بیرونی نوعی ارتباط بی‌نظیر بین داخل و خارج خانه به وجود می‌آورد. فضای باز ساختمان California Meadow Home همچون تفریحگاهی است که گروه‌های زیادی از مردم این شهر را به سمت خود جذب می‌کند تا در آن‌جا به تعامل اجتماعی بپردازند و اوقات فراغت خود را در کنار خانواده و دوستان به بهترین شکل سپری کنند.

دیوارهای ساختمان اصلی این مجموعه، که به مالکان آن اختصاص دارد، از شیشه‌هایی محکم ساخته شده است که به طور کامل باز می‌شود و به چشم‌انداز زیبای محوطه بیرونی راه پیدا می‌کند. علاوه‌براین، پاویونی خارق‌العاده و غیر قابل باور به سرو غذای مالکان اختصاص داده شده است که دیوارهای این پاویون نیز از شیشه ساخته شده است که با پایین آوردن شیشه‌ها پاویون به یک فضای باز تبدیل می‌شود. بااین حال، صرفنظر از این سازه‌های مجلل و بی‌نظیر، معماران از سیستم‌های غیر فعال و فعال خورشیدی بهره گرفته‌اند تا پایداری را برای آن رقم بزنند.

مجموعه  California Meadow Home به گونه‌ای طراحی شده است که میزان انرژی تولیدی آن بیش از انرژی مصرفی آن است. استفاده از یک صفحه خورشیدی عظیم بر پشت‌بام خانه و همچنین نصب سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی زمین‌گرمایی و رادیاتوری از دیگر ویژگی‌هایی است که باعث پایداری ساختمان می‌شود. به علاوه وجود پنجره‌های عظیم و دیوارهای شیشه‌ای نور طبیعی را به داخل خانه راه می‌دهد و وجود یک سیستم جمع‌آوری آب باران روی پشت‌بام، آب مورد نیاز برای آبیاری گیاهان و درختان ساختمان را تامین می‌کند.

کد خبر 391379

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.