استفاده از ظرفیت خیران برای تجهیز آتش‌نشانی اراک

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک گفت: زمان رسیدن آتش نشانان به محل حادثه بین سه تا پنج دقیقه است که به آن زمان طلایی گفته می شود و این رکورد در اراک زیر چهار دقیقه است.

مسعود آقازیارتی در گفت وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه آتش نشانان با از خودگذشتگی و ایثار همواره در خدمت رسانی به مردم آماده‌اند، اظهار کرد: آتش نشانان برای جلوگیری از وسعت حادثه و کاهش خسارات ناشی از آن با تمام قوا در کمترین زمان ممکن در صحنه حادثه حاضر می‌شوند.

 وی با اشاره به ممنوعیت پارک کردن تانکرهای حمل سوخت در معابر شهری تصریح کرد: با تانکرهای سوختی که در معابر شهری پارک می کنند برخورد قانونی خواهد شد و با هماهنگی اداره راهنمایی و رانندگی تانکر را از محل خارج می‌کنیم.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی گفت: اربعین امسال نیز مانند سنوات گذشته با تمام توان به زائران خدمت رسانی خواهیم کرد.

وی افزود: امسال مقرر شده شهرداری اراک، زائران حسینی را در مهران، ساوه و نجف را خدمت رسانی کند؛ بنابراین اربعین امسال در مهران به زائران حسینی خدمت رسانی خواهیم کرد.  

آقازیارتی با اشاره به استفاده از ظرفیت خیران در بخش آتش نشانی، اظهار کرد: در نامه‌ای که به اوقاف زده شد درخواست کرده‌ایم از ظرفیت خیران برای تهیه تجهیزات آتش نشانان نیز استفاده شود که در نشستی که با معاون امور اجتماعی استانداری داشته‌ایم مقرر شد در صورت برگزاری همایش برای خیران بتوانیم از ظرفیت آنها در این بخش استفاده کنیم.

وی با اشاره به فرا رسیدن روز ملی آتش نشانی و ایمنی گفت: آتش نشانان در آستانه فرارسیدن روز ملی آتش نشانی و ایمنی با حضور در گلزار شهدا و مزار شهید آتش نشان «رضا نظری»، با شرکت در مراسم مهمانی لاله ها، با آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدا تجدید میثاق کرده و با اهدای گل به مقام شامخ شهدای گرانقدر ایران اسلامی ادای احترام کردند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اراک یادآور شد: جامعه آتش نشانی در راستای خدمت به هموطنان، شهدای گرانقدری تقدیم ایران اسلامی کرده است که شهادت جان برکفان آتش نشان در حادثه دلخراش پلاسکو، نمونه بارز ایثار و از خودگذشتگی انسان‌هایی است که نجات جان و مال همنوعان خود را مقدم بر جان شیرین خود می دانند.

کد خبر 391362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.