۹۰۰ عملیات آتش‌نشانی در ۶ ماهه نخست امسال در سنندج

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج از انجام ۹۰۰ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در شش ماهه نخست سال جاری توسط آتش نشانان این مرکز خبر داد و گفت: از این تعداد ۵۴۸ عملیات اطفاء حریق و ۳۵۲ عملیات امداد و نجات بوده است.

به گزارش ایمنا، سهیل فضل‌وزیری با اشاره به اینکه در تقویم هفتم مهرماه به‌نام روز آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده اظهار کرد: به مناسبت روز آتش‌نشان برنامه‌های متنوعی نظیر، انجام صبحگاه مشترک نیروهای امدادی، رژه ناوگان خودرویی آتش‌نشانی و تجلیل از جمعی از آتش‌نشانان نمونه تدارک دیده شده است.

وی در خصوص عملیات‌های انجام شده در شش ماهه نخست امسال، گفت: ۹۰۰ عملیات امداد و نجات و اطفاء حریق در شش ماهه نخست سال جاری توسط آتش‌نشانان سنندجی انجام شده که این عملیات‌ها شامل ۵۴۸ عملیات اطفاء حریق و ۳۵۲ عملیات امداد و نجات بوده است.

فضل‌وزیری ادامه داد: حوادث آتش‌سوزی شامل ۳۹۷ مورد فضای سبز، کشاورزی و مرتع و جنگل، ۵۵ مورد اطفاء حریق منازل مسکونی، ۴۴ مورد خودرو و ماشین‌آلات، ۱۴ مورد تجاری، ضایعات و زباله ۱۴ فقره، هفت فقره انبار، سه فقره صنعتی، دو مورد مراکز بهداشتی و درمانی و ۱۱ فقره سایر موارد انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج تصریح کرد: حوادث امداد و نجات انجام شده شامل ۱۶۴ فقره گرفتن حیوانات موذی و وحشی، ۶۳ مورد گیر کردن در آسانسور، ۲۴ مورد گیر کردن انگشتر، ۲۴ مورد تصادف، ۱۹ فقره آبگرفتگی و سیلاب، ۱۶ فقره بسته شدن درب، سقوط در چاه و ریزش آوار ۹ فقره، برق‌گرفتگی سه مورد، انفجار سه مورد، اقدام به خودکشی سه مورد، خفگی و گاز گرفتگی سه فقره، سقوط اجسام سه فقره، سقوط از ارتفاع دو مورد، ریزش آوار دو مورد، عملیات غواصی دو مورد و ۱۱ فقره سایر موارد اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: طی شش ماهه نخست سال جاری تعداد ۸۹۱ عملیات داخل محدوده شهر، پنج مورد خارج از محدوده و چهار مورد در روستاها صورت گرفته است.

فضل‌وزیری تصریح کرد: در عملیات‌های انجام شده متاسفانه سه نفر از آتش‌نشانان و ۵۹ نفر از شهروندان دچار آسیب‌دیدگی شده و هفت نفراز شهروندان هم در حوادث رخ داده نیز فوت شدند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون یک هزار و ۸۳۶ نفر تحت آموزش قرار گرفته که از این تعداد ۲۸۰ نفر به صورت درون سازمانی و یک هزار ۵۵۶ نفر نیز به صورت برون‌سازمانی بوده است.

کد خبر 391328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.