شعار نمایشگاه اتوکام ۲۰۱۹ "زندگی هوشمند" است

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه ای استان اصفهان گفت: با نظر شورای سیاستگذاری برگزاری نمایشگاه اتوکام، شعار آن "زندگی هوشمند" تعیین و محورهای مختلف این شعار برای برگزاری نمایشگاه بررسی شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمد اطرج امروز – شنبه ششم مهرماه- در نشست خبری برگزاری بیست و پنمجین نمایشگاه اتوکام اصفهان، اظهار کرد: بزرگرترین برون‌داد حوزه فناوری اطلاعات استان اصفهان "نمایشگاه اتوکام" است که قدیمی‌ترین نمایشگاه در استان نیز محسوب می‌شود که گام به گام با نمایشگاه "الکامپ" کشور پیش رفته است. از آنجایی که فناوری اطلاعات به عنوان یک صنعت به شمار می‌رود می‌تواند پیشران توسعه کشور باشد.

وی افزود: امروزه نمی‌توانید صنعتی را بیابید که اثری از فناوری اطلاعات در آن نباشد. حتی بسیاری از مشکلات صنایع با ایده‌های مختلف در این صنعت برطرف می‌شود و تاکسی‌های اینترنتی و خرده فروشی‌های اینترنتی نمونه‌ای از این مورد است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان یادآور شد: از شش سال گذشته فعالیت‌هایی برای مشارکت تمامی بازیگران اصلی این صنعت در نمایشگاه اتوکام صورت گرفته است. در همین خصوص معمولا از چند ماه قبل از برگزاری نمایشگاه شورای سیاستگذاری آن تشکیل می‌شود که در سال جاری نیز این شورا از خرداد ماه تشکیل و شروع به فعالیت کرد.

وی گفت: مشارکت کنندگان این نمایشگاه، نمایندگانی از حوزه‌های مختلف نظیر استانداری اصفهان، سازمان ICT استان اصفهان، شهرداری اصفهان، مدیریت خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان، مخابرات منطقه اصفهان، شهرک علمی تحقیقاتی استان اصفهان، شبکه پژوهش و فناوری اطلاعات، اتحادیه فناوری اطلاعات شهر اصفهان، انجمن کسب و کارهای مجازی استان اصفهان و در سال جاری نظام مهندسی ساختمان با توجه به نیاز نمایشگاه، است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان تصریح کرد: شعار امسال نمایشگاه "زندگی هوشمند" تعیین و محورهای مختلفی که مرتبط با آن بود، بررسی شد. این محورها شامل خدماتی است که دولت با استفاده از بستر اینترنت به مردم ارائه می‌دهد و از جمله آن می‌توان "دولت الکترونیک" را نام برد. بُعد دیگر این مسئله "شهر هوشمند" است که باید به این سمت حرکت کرد.

اطرج افزود: کنترل، مصرف انرژی و دیگر موارد ساختمان باید به صورت هوشمند انجام شود بنابراین از سازمان نظام مهندسی ساختمان نیز در شورای سیاستگذاری نمایشگاه دعوت شد. آموزش شهروندان در این زمینه نیز از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی اضافه کرد: از دیگر ابعاد زندگی هوشمند می‌توان به استارتاپ‌ها و کسب و کاری نوپا اشاره کرد که می‌تواند با ایده‌های نوین از بازیگران اصلی این حوزه به شمار آید. این بعد از "زندگی هوشمند" نیز بر عهده انجمن کسب و کارهای نوپا سازمان و شبکه پژوهش قرار گرفته است.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان ادامه داد: در کنار این موارد سعی شد تا سایر بازیگرانی که در سال‌های گذشته نقش کمرنگ‌تری داشتند، امسال نقش پررنگ‌تری ایفا کنند، از جمله این بازیگران، فعالان حوزه بازی‌های دیجیتال (گیم) هستند و این صنعت نیز جزو صنایع پردرآمد محسوب می‌شود. تولید انیمیشن و فیلم‌های انیمیشنی نیز از جمله این موارد است.

اختصاص غرفه فرصت های شغلی در نمایشگاه اتوکام

اطرج اعلام کرد: در نمایشگاه امسال یک سالن به منظور نشان دادن فرصت‌های شغلی در حوزه موضوعات نمایشگاه اختصاص یافته است.

وی خاطرنشان کرد: سعی شده تا غرفه‌هایی با محوریت "بلاکچین (Block Chain) و ارزهای دیجیتال" نیز که در ماه‌های اخیر مورد توجه مردم قرار گرفته است در این نمایشگاه حضور داشته باشند.

اطرج افزود: "بازارچه فروش" در حاشیه این نمایشگاه و خارج از سالن‌های اصلی برگزار می‌شود.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان اصفهان گفت: یکی از انتقادهایی که هر ساله به نمایشگاه اتوکام اصفهان وارد شده ساعت برگزاری نمایشگاه است. این نمایشگاه در سال‌های گذشته از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برگزار می‌شد اما در سال جاری به منظور جذب مخاطبان تخصصی، به تصمیم شورای سیاستگذاری این ساعت به ۱۰ تا ۱۹ تغییر پیدا کرد. در همین خصوص تلاش‌ها بر این محور قرار گرفته است تا بازدیدکنندگان تخصصی از نمایشگاه بازدید کنند.

اطرج افزود: این اولین سالی است که نمایشگاه اتوکام در این ساعت برگزار می‌شود که این اقدام به نوعی یک ریسک بزرگ است اما به منظور کاهش ریسک موجود در این زمینه مطالعات مختلفی انجام و نظرات تک تک شرکت‌کنندگان بررسی شده است.

کد خبر 391264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.