فعالیت بیش از ۱۳۰ خط تاکسی در مشهد/تحقق عدالت اقتصادی در سفرهای درون شهری

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد گفت: نظارت بر تاکسی‌مترهای نصب شده توسط ناظران با هدف عدالت اقتصادی در سفرهای درون شهری در حال انجام است.

احمد محبی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: چک لیست‌هایی برای نظارت بر تاکسی‌مترها تهیه شده که ناظران بر اساس آن، سیستم‌های مربوطه را بررسی و رصد می‌کنند تا خدمت‌رسانی مطلوب به مسافران انجام شود.

وی تصریح کرد: در صداد انعقاد تفاهم نامه‌ای بین سازمان‌های آتش نشانی و تاکسیرانی مشهد هستیم تا در هفته ایمنی و آتش نشانی، آتش‌نشان داوطلب را بار دیگر فراگیر کنیم.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد با بیان اینکه بیش از ۷۲۰۰ نفر از رانندگان تاکسی در مشهد دوره‌های ایمنی را در مرحله مقدماتی پشت سر گذاشته‌اند، افزود: در صدد برگزاری دوره‌های تخصصی و تکمیلی برای آن دسته از رانندگانی که دوره‌های مقدماتی ایمنی را پشت سر گذاشته‌اند، هستیم همچنین برای آن دسته از رانندگان که در گذشته در دوره‌های ایمنی شرکت نکرده و یا به تازگی وارد ناوگان تاکسیرانی شده اند، بر اساس تفاهم نامه جدید دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: به افرادی که در دوره های آموزشی شرکت کرده بودند، کپسول آتش نشانی سه کیلویی به صورت رایگان اهدا شده است.

محبی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم با همکاری هلال احمر، طرح امداد و نجات را برای تاکسیرانان به عنوان امدادگران شهر اجرا کنیم که در این راستا تفاهم نامه‌ای بین این دو نهاد امضاء خواهد شد.

وی با بیان اینکه در کلانشهر مشهد بیش از ۱۳۰ خط فعال تاکسیرانی وجود دارد، گفت: گاهی بعضی از رانندگان تاکسی در خطوطی که مربوط به آنها نیست، اقدام به جایه جایی مسافر می‌کنند، از این رو با افزایش نظارت‌ها بر تاکسی‌های خارج از خط در چارچوب قوانین برخورد خواهد شد.

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری مشهد اظهار کرد: تاکسی ها باید در خطوط مربوط به خود فعالیت کنند، یعنی همانطور که روی تمام تاکسی ها مبدأ و مقصد قید شده، باید در همان خطوط فعالیت داشته باشند.

کد خبر 391253

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.