جوانب مختلف برای مناسب‌سازی مدارس دختران سنجیده می‌شود

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: باید جوانب مختلف برای مناسب‌سازی مدارس دختران سنجیده شود و گفتمان‌ لازم صورت بگیرد و بعد از سنجش نقاط ضعف و قوت در صورت تایید این اقدام دستورات اجرایی آن در آینده ارائه می‌شود.

فریده روشن در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص مناسب‌سازی مدارس دخترانه، اظهار کرد: تعدادی از مدارس را می‌توان مناسب‌سازی کرد اما تعدادی از آنها شرایط این کار را به دلیل اشراف ساختمان‌های مجاور به مدارس ندارند.

وی با بیان اینکه این کار نیازمند مناسب بودن شرایط حیاط مدارس است، افزود: این موضوع را در دستور کار کمیسیون گذاشتم تا با مدیرکل آموزش‌وپرورش در جلسه‌ای مطرح شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه ضرورت این امر احساس می‌شود، تصریح کرد: این طرح در تهران هم در حال انجام است و در واقع لزومی ندارد مدارسی که اشراف به ساختمان‌های مجاور ندارند در این زمینه محدود باشند.

وی با تاکید بر لزوم رعایت موارد شرعی این اقدام، اظهار کرد: در مسئله شرعی و اسلامی این موضوع باید دختران ما حجاب‌شان پوشیده باشد ولی در مدارسی که همه خانم هستند می‌توان مناسب‌سازی را انجام داد تا دختران ما راحت‌تر باشند.

روشن با اشاره به اینکه این امر نیازمند امکان‌سنجی است گفت: در ابتدای امر نمی‌دانم تا چه حد می‌توان این امکان را برای مدارس داشته باشیم که باید مذاکرات لازم با دستگاه موردنظر انجام شود.

وی با بیان اینکه آنچه از نظر شرعی و قانونی مشکلی نداشته باشد، انجام آن اشکالی ندارد، افزود: اگر مناسب‌سازی انجام شود و هیچ گونه اختلال نظمی در مدرسه وجود نداشته باشد همچنین با رعایت همه شرایط اسلامی و شرعی آن فرقی نمی‌کند در چه ساعاتی باشد اما برای ساعت‌های ورزش نیاز آن بیشتر حس می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید جوانب مختلف برای مناسب‌سازی مدارس دختران سنجیده شود، گفت: جوانب مختلف را می‌سنجیم و گفتمان‌های لازم صورت می‌گیرد و بعد از سنجش نقاط ضعف و قوت آن در صورت تایید این اقدام دستورات اجرایی آن در آینده ارائه می‌شود.

کد خبر 391201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.