به گزارش ایمنا، دکتر پرویز درگی ضمن بیان مطلب فوق ،درمورد چگونگی اداره بحران کسب و کار درشرایط نامطلوب اقتصادی گفت: بحران مالی امریکا در سال ۲۰۰۷ به سرعت بازارهای اقتصادی ایالات متحده امریکا را درنوردید . به مرور ابعاد این بحران آنچنان گسترده شد که صاحبنظران را شوکه کرد و آنان را برانگیخت تا مجموعه تدابیر و اقدامات خود را به کار بندند،در این شرایط در ایران اینگونه اخبار کمتر معنادار بود.
وی ضمن تاکید بر تاثیر چشمگیر وضعیت کشورها برروی یکدیگر گفت: اتفاقات مالی واقتصادی جهان ، تارو پود کسب و کارها را در هم پیچید و ابعاد اجتماعی و امنیتی بحران نیز صاحبنظران دنیا را درگیر کرد اما باز هم در ایران تصور بعضی بر این بود که آن اتفاقات را با ما کاری نیست، درست در شرایطی که نمی دانستیم ، به مرور و بهتدریج ، التهابهای آن بحران، کسب و کارها را نشانه رفته است.
این مدرس دوره جامع مدیریت و بازاریابی دانشگاه تهران تاکید کرد :باید برای برنامه ریزی اقتصادی نگاهی از کل به جزء داشته باشیم تا بتوانیم بحران اقتصادی و تأثیر آن بر اقتصاد کلان در سطح جهانی و کشورها را بررسی کنیم .
وی افزود: ما در شرایطی نیستیم که خود را تافته جدا بافته از شرایط جهانی بدانیم و بنگاههای اقتصادی باید راهکارهای مقابله با بحران را بشناسند.
خبرگزاری ایمنا: معدود برنامه های اقتصادی در ایران سعی در توجه به بحران اقتصادی جهانی اخیر و تاثیر آن بر جامعه ایران و رفتار مصرف کننده دارند و این نشان از غفلت بزرگی است که درآن به سر میبریم.
کد خبر 39117




نظر شما